Nieuwe elektrische scooter met raspend geluid bij voorwiel

Advertisement - register to remove this

Dan kan er ook iets los zitten.
Spatbord, remklauw.
Kijk uit dat je voorwiel niet vastslaat.
Foto's ?
 
Last edited:
Het kan vanalles zijn.
Merk, type, km stand en wat je eventueel zelf gedaan hebt vermelden is ook een goed idee
 
Zeker als het een nieuwe scooter betreft zou ik gewoon teruggaan naar de partij waar je hem gehaald hebt. Zij zijn namelijk verplicht een juist werkend product te leveren en als je dit niet krijgt hoort dat natuurlijk niet. Je bent hier als klant erg sterk in en bij een nieuwe scooter (maakt niet uit of het een oud type is) krijg je altijd gelijk mocht je dealer niet wíllen helpen. Conclusie: gewoon langsgaan en zeggen dat er iets niet klopt.

Als dit een tweedehands scooter betreft heeft dat natuurlijk minder zin, omdat je dan bewust een scooter koopt met gebreken. Dit kan in mindere wijze zijn (alleen op papier, een extra eigenaar is een klein 'gebrek'), maar ook in meerdere wijze (bijvoorbeeld een kapot zadel). Dan wordt het erg lastig voor een buitenpartij om te beoordelen of je tijdens het kopen van de scooter akkoord bent gegaan met deze schade en of deze schade bijvoorbeeld al aanwezig was bij aankoop. Mocht dit het geval zijn en je zélf wil kijken, dan zou ik gaan kijken naar de rem voor, of wellicht een lager ergens voor.

Edit: Ik zie nu pas dat je vraagt wat je zelf kan doen. In dat geval is het tweede gedeelte net iets meer van toepassing. Toch laat ik mijn eerste deel staan, want het is natuurlijk zonde om zelf te repareren als de verantwoordelijkheid bij een dealer ligt.
 
Zit er een schijfrem op? En ben je door regen gereden of buiten gestaan in de regen (de scooter dus).
Dan is dat mogelijk de boosdoener. wat lichte roestvorming die eigenlijk snel overgaat na een paar keer remmen
 
Back
Top