nieuwe ecu en scooter start niet

armooknol

Member
beste ik had een nieuwe ecu besteld en op mijn scooter geplaatst en daarna startte die zonder problemen en deed ik een rondje en erna deed ik die uit en dan weer aan maar die wou niet aan. de scooter maakte zo geluid zovan dat wilt starten mr lukt nie
 
Advertisement - register to remove this

Update de zip start maar duurt een eeuw voordat die aan is. Zovan die maakt hetzelfde geluid van dat die wil starten en an 5 seconden ofzo start die ( moet wel gas geven ) anders start die niet. Iemand die iets weet?
Post automatically merged:

Ps de stuurslot werkt ook niemeer, iemand die daar ook een oplossing voor heeft? ( prioriteit is de starten van scooter) en dan dit
 
Update de zip start maar duurt een eeuw voordat die aan is. Zovan die maakt hetzelfde geluid van dat die wil starten en an 5 seconden ofzo start die ( moet wel gas geven ) anders start die niet. Iemand die iets weet?
Post automatically merged:

Ps de stuurslot werkt ook niemeer, iemand die daar ook een oplossing voor heeft? ( prioriteit is de starten van scooter) en dan dit
Heb je de instructies in het filmpje hierboven gevolgd??
 
nee mr ga ik zeker morgen doen maar ik heb al gereden vordat ik heb ingeleerd is da erg? En ik denk niet dat het gaat werken but you never know .
 
Ik heb het laten inlezen mr het blijft hetzelfde
Post automatically merged:

Nog steeds moeite met starten en ecu is van melozy
 
Last edited:
Mij werd er verteld des te oanger die erin zit des beter die ging beginnen werken want in het begin startte die helemaal niet op dan moestbik gas en rel indrukken voor circa 10 sec (some zinder resuktaat)
Post automatically merged:

 
Last edited:
Help iemand?
Blijkbaar wil je niet geholpen worden want er is al twee keren gevraagd de originele ECU eens terug te plaatsen.
Als de originele wel goed werkt na het terugplaatsen scheelt er iets met die nieuwe ECU.

By the way, is die Zip een brom of een snor?
 
Het is een bromfiets en met de oude ecu start die ook weer met moeite
Waarom het woord weer?
Startte de scooter ook niet goed voordat je die nieuwe ECU aanschafte?

Heb je de accu al eens gemeten want bij het starten hoor ik toch vreemde dingen, het lijkt alsof de startkoppeling af en toe niet meer aangrijpt.
 
Grote kans dat de Boel elektronisch ontregelt is met Gepruts .

Als je een ECU gaat vervangen , koppel je als eerste de Accu af, daarna wissel je de ECU.
Ik denk dat dat niet gebeurt is,
.
Als de ECU op de juiste wijze vervangen is , en daarna de accu weer word aangesloten , Leer je de ECU in .
 
ik heb alles juist gedaan, accu eerst los dan verandert dan accu weer der aan en dan ingeleerd. De scooter wilt soms helemaal niet aan, ik zie ook dat bij het oliedopje bij mijn carteldeksel altijd nat is weet ook niet hoe maar dat doet er even niet toe . Toen ik de oude ecu er in had gedaan startte die weer normaal op maar in het vermeden had ik soms ook moeite met het opstarten maar dat was weg.
Post automatically merged:

Btw het is zo een blauwe ecu
 
Back
Top