Nieuwe cilinder + zuiger Honda SFX

THOMAS&SFX

Well-Known Member
Halloo,,

Onlangs was ik aan het rijden met mijn brommer, totdat ik ineens stil viel...
Heb ik hem helemaal naar huis geduwd , gisteren motorblok eraf gehaald.
Ontsteking is nog oke, maar cilinder en zuiger zijn kapot...
Nu is mijn vraag, ik ga een nieuwe cilinder met zuiger bestellen ;)
Maar zou ik dan ineens ook andere dingen vervangen nu dat ik er toch zo aan kan?

Iedereen alvast bedankt ;)

grtz Thomas
 
Advertisement - register to remove this

tja , hoe je het doet moet je zelf verder weten ,echter zit er waarschijnlijk wel rommel in het carter , de kans is erg groot dat als je zo weer een nieuwe cilinder monteert dat de boel weer kapot loopt! en doorspoelen werkt niet , dus moet je het blok uit elkaar halen en nieuwe lagers e.d. plaatsen

ik zou verder de originele cilinder laten honen als die er nog op zit , aangezien dit goeie kwaliteit is , de gemiddelde imitatie cilinder is namelijk bagger , zeker die voor Honda!
 
tja , hoe je het doet moet je zelf verder weten ,echter zit er waarschijnlijk wel rommel in het carter , de kans is erg groot dat als je zo weer een nieuwe cilinder monteert dat de boel weer kapot loopt! en doorspoelen werkt niet , dus moet je het blok uit elkaar halen en nieuwe lagers e.d. plaatsen

ik zou verder de originele cilinder laten honen als die er nog op zit , aangezien dit goeie kwaliteit is , de gemiddelde imitatie cilinder is namelijk bagger , zeker die voor Honda!

Oke :) mijn bovenste zuigersegment was weg, maar het onderste was nog volledig..
er is dus waarschijnlijk niks in mijn carter gekomen, ik heb een nieuwe cilinder + zuiger met pakkingen van Honda kunnen kopen voor een goed prijsje.

dus ik ga die dan steken & voor derest niks veranderen denk ik.

Alvast bedankt,
Thomas
 
Imitatiecilinders presteren ongeveer hetzelfde, iets minder pittig als de originele, je zal hoger in sproeier moeten en lichter in rollen (en wellicht ook in trekveertjes) omdat imitatie cilinders op een hoger toerental hun power afgeven
 
Back
Top