Nieuwe cilinder Vespa LX50 4t2v maakt raar geluid

Willempie09

New Member
Vandaag heb ik een nieuwe originele cilinder en zuiger op mijn vespa lx50 4t2v gemonteerd. Dit ging allemaal prima voor mijn gevoel, maar nadat ik alles netjes terug had gezet en de scooter startte maakte hij een raar geluid. Hij klinkt opeens een beetje als een 2 takt, een soort hard knallend geluid. Ik weet zeker dat de uitlaat er goed op zit, en de rest van het blok heb ik ook goed teruggezet met nieuwe pakkingen. Het enige waar ik aan twijfel is of de ontsteking goed is afgesteld op het vliegwiel, en ik vraag me af of iemand mij kan vertellen of dit de oorzaak zou kunnen zijn. Andere oorzaken zijn ook welkom.
 
Advertisement - register to remove this

Volgens mij kun je aan het tijdstip weinig veranderen , als je vliegwiel goed gemonteerd is , en de pick up op zijn plek is , is dat in orde.
Maar als je alleen de cil en zuiger hebt vervangen heb je daar niets te demonteren gehad , dus is dat nog goed.
Zou het eerst in de timing van de kleppen zoeken , en de klep speling / kettingspanner.
 
Vandaag heb ik een nieuwe originele cilinder en zuiger op mijn vespa lx50 4t2v gemonteerd. Dit ging allemaal prima voor mijn gevoel, maar nadat ik alles netjes terug had gezet en de scooter startte maakte hij een raar geluid. Hij klinkt opeens een beetje als een 2 takt, een soort hard knallend geluid. Ik weet zeker dat de uitlaat er goed op zit, en de rest van het blok heb ik ook goed teruggezet met nieuwe pakkingen. Het enige waar ik aan twijfel is of de ontsteking goed is afgesteld op het vliegwiel, en ik vraag me af of iemand mij kan vertellen of dit de oorzaak zou kunnen zijn. Andere oorzaken zijn ook welkom.
Ik heb precies hetzelfde na het plaatsen van nieuwe cil. Heb dit niet als ie stationair loopt maar als rijd. Lijkt uit de uitlaat te komen het is iets van harde tik of je kan t ook zien als soort van 2takt geluid.. Uitlaat zit er goed op. Kleppen gesteld..
Met de brom cdi lijkt dit niet aanwezig te zijn. Althans ik hoor t niet. Cdi kapot?
 
Back
Top