This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Nieuwe cilinder stage 6 lekt koelvloeistof

ian_f

Well-Known Member
hey

ik heb een nieuwe cilinder stage 6 gekocht 70cc
heb helemaal geintalleerd en wel alleen nu wannneer ik de koelvloeistof in me tank gooi begint het te lekken net net boven en onder bij de koelvloeistof ingang bij de cilinder je weet wel dat gouwe tuutje net daarboven en onder heb je twee kleine gaatjes met schroefdraad daar komt het uit is dat normaal en kan ik er gewoon schroefjes indraaien ?

normaal gesproken zit daar dus ook een ontluchtingsnippel in.

mja , is nogal een onduidelijke omschrijving die je geeft.

maak anders eens een foto van waar het eruit komt.

ok hier kun je het goed zien op de cilinder kop heb je links en rechts van da goude (koelvloeistofingang) twee kleine gaatjes daar komt het bij mij dus aan de voor kant uit

lijkt mij idd ook dat die niet aan de buitenkant uitkomen. Is het niet zo dat ie lekt op de goudkleurige koelslangaansluiting. Dit komt namelijk wel voor, beetje kit eraan en opnieuw in de kop draaien.

die 2gaatjes daar zit die goude buis alst goed is op vastgeschroefd.
mij lijkt dat je er gewoon 2 schroefjes in kan draaien maar ik zou dat eerst checken
voordat je iets molt, nice trouwens een 70 van stage6 ik heb de 50 snel ervan.

die buis zit niet met 2 schroefjes vast...

die 2 boutjes zijn er idd voor om de thermostaat vast te schroeven , dus als je dat doet zou het voorbij moeten zijn. zou er btw zowieso een thermostaat in zetten nu.

verder kan het natuurlijk zijn dat er een poduktiefout in zit , of als het een gebruikte cilinder is dat iemand er een te lange bout in heeft gedraait oid..

maar het kan ook zijn dat ie toch wel bij die buis lekt , deze zit er namelijk in met vrij grof schroefdraad en een o-ring , en die zit er std niet tussen , dus die moet je er nog opzetten ,en dat word vaak vergeten!

heb alles goed bevestigd en da ding is gewoon gloed nieuw...dus heb me scooters naar van de kruis (euroscooters) gebracht hun maken het nou voor mij heb die cilinder daar ook gekocht dus nou word het tenminste ckr goed gemaakt... bedankt iig voor jullie hulp