Nieuwe cilinder puch

=ferdi=

Well-Known Member
Hallo ik had pasgeleden klein warmlopertje.
En dus ff niet met me puch gereden.
Nu heb ik een nieuwe cilinder gevonden :Athena AJH Bing kit 70cc (45mm).
Is deze goed?
Als ik deze neem hoe zou ik hem ong. moeten vertanden (richtmaat)?
Wat voor snelheid is met deze te halen ja ik weet dat moet je altijd afwachten ben toch benieuwd ong 80 echte?

mvg ferdi
 
Advertisement - register to remove this

80 echte moet lukken met 15-45(origineel)
is een zeer goede/snelle cilinder, die een goede afstelling vraagt.

Heb evt wel een k-star 70cc te koop met nieuwe zuiger (zonder zuigerveren) en vergroote uitlaatpoort
 
15-45 is veel te kort! tandwielverhouding is zo moeilijk te zeggen , ook omdat de rest van het blok ook meeteld..

ik reedt vaak met 16-38 , maar je kunt ook iets van 16-43 nemen en kijken wat ie doet.
 
Waar aan kan je merken dat je de goede tandwiel verhouding hebt? afstellen van een scooter kan ik wel maar dit is nieuw voor mij.

mvg ferdi
 
het toerental , het moet zo zijn dat ie netjes optrekt (voor zover een puch snel optrekt) , en op top niet teveel overtoeren gaat draaien.

het is en blijft een automaat dus moet je een compromis maken tussen trekkracht en toerental. De meeste imitatie cilinders kunnen beter niet te lang staat omdat die gewoon niet zoveel power hebben , maar cilinders als de AJH kit (en Polini bijv.)kunnen best vrij lang staan , bevorderd ook wel de levensduur van de cilinder.

maar ook de uitlaat die je gebruikt kan verschil maken , zo zal een Leovince bijv. langer kunnen dan een Proma GP oid ..

tandwielverhouding kun je overigens zelf berekenen , gewoon het achtertandwiel delen door het voortandwiel en je hebt de verhouding. een std verhouding is dus 3 (45 delen door 15) , waar ik vroeger mee reedt was 16-38 en is dus 2,3 wat een heel stuk korter is ,dit is vrij lang (moest ook veel lange stukken en woog toen nog niet zoveel)

maar je kunt het beste eens proberen rond de2,7 - 2,8 om te beginnen , bijv 16-43 , is 2,68 , je kunt dan altijd nog een 17 tands monteren als ie te kort is , of een 15 als ie te lang is.

ik zou wel zorgen dat je het achtertanwiel en voortandwiel niet te klein maakt (vanwege het frame)
 
Back
Top