Nieuwe cilinder gy6, op tijd zetten

bigbangtheory

New Member
Goedenavond,

Ik ben de cilinder van mijn AGM VX50i (gy6 met electrische carburateur, geen inject, wel met ecu) aan het vervangen.
Alleen nu heb ik het volgende, ik wil de ketting weer op de nokkenas zetten, maar elke keer als ik het vliegwiel op de T markering wil zetten schiet het vliegwiel door.
Ik kan hem dus niet precies op de T-markering zetten, of net er voor of net er na.

Iemand een tip hoe dit goed te krijgen?
 
Advertisement - register to remove this

Goedenavond,

Ik ben de cilinder van mijn AGM VX50i (gy6 met electrische carburateur, geen inject, wel met ecu) aan het vervangen.
Alleen nu heb ik het volgende, ik wil de ketting weer op de nokkenas zetten, maar elke keer als ik het vliegwiel op de T markering wil zetten schiet het vliegwiel door.
Ik kan hem dus niet precies op de T-markering zetten, of net er voor of net er na.

Iemand een tip hoe dit goed te krijgen?
Probeer eens de andere richting te draaien.. en zit je vliegwiel wel goed op je spie? Want hij moet gewoon op die T mark komen hoor
 
Ik heb pas ook een ander blok gemonteerd en het makkelijkste is om het met z'n 2e te doen, een iemand houd het vliegwiel op de T markering en de andere legt de ketting erop.
 
Ik heb pas ook een ander blok gemonteerd en het makkelijkste is om het met z'n 2e te doen, een iemand houd het vliegwiel op de T markering en de andere legt de ketting erop.

Serieus? Dat doe je normaal gewoon in je eentje hoor..
Daarna moet je de krukas toch nog even wat draaien om te zien dat die dan als nog goed staat..
Mocht dat niet goed staan dan scheel het vaak maar 1 tandje.

Je moet ook niet te hard aan de ketting trekken.

Gewoon iets je vliegwiel goed zetten.. En dan bij het bovenste gedeelte van de ketting pakken.

Dan draai je de nokkenas goed en leg je de ketting er zo erop.


Wat je ook kan doen is het vliegwiel goed zetten en de vario blokkeer tool op de ventilator bij de vario monteren, dan kan de krukas ook niet bewegen en gaat het heel gemakkelijk.
 
Back
Top