Nieuwe cilinder geplaatst, achterwiel loopt niet

jasper199069

New Member
Beste Mensen,

Na veel bloed, zweet en gevloek, heb ik eindelijk de cilinder van mijn Grande Retro GY6 scooter kunnen vervangen,
Hij start maakt wel een enorm hard geluid (uitlaat heeft geen pakking moet ik nog monteren/ verbeteren, er was een schroef vastgeroest bij de vorige eigenaar).

Het probleem waar ik nu tegenaan loop is dat mijn achterwiel niet wilt draaien.

Starten elektrisch en met de kick doet hij nu weer prima, olie is vervangen, alles goed aangesloten (ivm met goed kunnen starten licht etc)

Hebben jullie een idee wat er mis kan zijn.

Alvast hartelijk bedankt

(ps. Kan natuurlijk ook zijn dat ik te vroeg stop omdat mijn oren het niet meer aan kunnen)
 
Advertisement - register to remove this

Waarom heb je de cilinder vervangen als ik vragen mag? En waarom was dit volgens jou de oorzaak van het probleem? Wat deed de scooter wel/niet?
 
Als het blokje loopt en je kunt gas geven, zodat het toerental omhoog gaat en je achterwiel wordt niet meegenomen, moet je toch achter de carter-deksel kijken.
Dit euvel heeft dan niks te maken met de nieuw geplaatste cilinder maar met de overbrenging tussen krukas en achterwiel.

Een aantal aandachtspuntjes:

1. draait de poulie die op de krukas gemonteerd zit?
2. slipt de V-snaar?
3. wordt de achter poulie meegenomen?
4. draait de koppelingsbel als je gas geeft.
5. draait het achterwiel als je met stilgelegde motor aan de koppelingsbel draait?
 
De cilinder is vervangen omdat ik niet sneller kon dan 15KM (na 2KM rijden op een recht stuk) hij heeft een paar keer een vastloper gehad.

@Sparky dank voor de tips, ik hoop er vandaag aan toe te komen om dit te bekijken.
 
Als je een nieuwe cilinder monteert moet je ook je carburateur opnieuw afstellen. In de video zie ik dat je scooter uitvalt, ik neem aan door een slechte afstelling.
 
@SvenOlaf Ik heb nog een aantal dingen bekeken en schijnbaar zat de zuiger verkeerd, dit gefixed alleen denk ik dat ik nu een verkeerde afstelling voor zowel de carborateur (bougie helemaal zwart) en voor de kleppen aangezien hij nog geen vermogen heeft

Deze ga ik later nakijken (misschien over 2 weken anders voorjaar volgend jaar) en dan zal ik een update posten.
 
Hierbij een kleine update, alles loopt zover lekker met de aandrijving (puntjes van sparky)

Alleen het knallende geluid blijft.
Ik heb een filmpje toegevoegd met het geluid.

https://stack.jvar.nl/s/z6OugqAw0VGn7XR


Heb je wel het luchtfilter en de uitlaat erop zitten? Zonder uitlaat krijg je dat knetter geluid.. Zonder luchtfilterbox is de lucht dosering naar de caburateur anders, dan als deze gemonteerd zit.
 
Back
Top