Nieuwe cilinder geplaats maar ...( Yamaha Jog R Snor )

Status
Not open for further replies.

Gman2oo6

Well-Known Member
goedendag
het gaat om een Yamaha Jog R snor uit 2009 ( lucht gekoeld ) zelf nieuw gekocht toen
Nu naar 20.000 km was het dus raak uitlaat dicht gekoekt boutjes van de cilinder afgebroken dus maar meteen alles nieuw besteld
wil niet gaan opvoeren maar gewoon dat hij weer fris kan rond rijden
het volgende heb ik dan
1 x Uitlaat Ixil Yamaha Jog Neos 25 km/h Onbegrensd
1 x Bougie NGK BR9HS
1 x Cilinder Airsal Eurokit 50 cc Minarelli Horizontaal
1 x Cilinderkop DMP 50 cc Minarelli Horizontaal

Nou prima zou je zo zeggen echter dat was het dus niet
cilindervoet paste niet in het carter van de Yamaha ( begrensd ) dus deze aangepast
Uitlaat hoek van de flens 30 graden verdraaid dus losgehaald en opnieuw erop gelast zonder spanning
meteen de cab gereinigd ( hier zaten metaal deeltjes in ? ) filter vervangen

ok prima alles erop en starten ! Meteen lopen lekker 1 uur laten warm draaien soms wat gas geven allemaal geen probleem
Nou de test ik erop en 10 km naar huis toe . Loopt gewoon prima met 3/4 gas erop ( zelfs sneller dan ervoor )
weggezet in de berging en 2 dagen later dacht ik mooi weer hop erop en naar je werk
dus niet start meteen dat is het probleem niet maar naar 100 meter met half gas hoor ik boooowhaap alsof hij geen benzine krijgt en valt uit
hmmm dan maar weer starten ja hoor meteen aanslaan dus weer erop zelfde verhaal boooowhaapp en uit
maar elke keer als je hem start doet ie dat meteen dus stationaire loopt hij gewoon prima alleen zodra je gas gaat geven belast dan krijg je het verhaal hierboven
en op de standaard doet hij het dan wel en dan niet met gas geven

ok dan maar terug de stal in en controleren
Benzine - check krijgt ie
Compressie - check heeft ie
Bougiekleur - beetje grijs/wit met bruin ( hmm te kleine sproeier misschien ?? )

moet wel erbij zeggen alles is verder origineel dus cab , rollen , vario , filter ....alles
wat me dus wel op viel was dat de Airsal Eurokit 50cc meer spoelpoorten had maar moet ik dan nou meteen een andere sproeier of cab erop zetten vanwege dit ?
ben benieuwd wat jullie ervaring of ideeën zijn
 
Advertisement - register to remove this

je geeft zelf al een beetje het antwoord, een grotere sproeier zal wel nodig zijn als deze nog wat wit uitslaat.
 
Ik denk dat het ook te maken heeft met verschil tussen een snor cilinder en een brom cilinder.
we mogen je niet helpen met het opvoeren van een snor ( beleid op het forum )
dus ga er even vanuit dat hij braaf 30 rijd +/-.

maar dit zal de grootste reden zijn denk ik.
hij is dus ook anders en misschien sneller getimed, dat is ook het vermogens winst wat je zelf merkt.
dit vraagt dus ook om meer brandstof
 
Je zegt niet dat je wilt opvoeren.. Maar dat zie ik aan je setup dat dit wel zo is:

1 x Uitlaat Ixil Yamaha Jog Neos 25 km/h Onbegrensd
1 x Bougie NGK BR9HS
1 x Cilinder Airsal Eurokit 50 cc Minarelli Horizontaal

Ten eerste koop je een brom cilinder.. (en nog een snellere type ook) Voor 86 euro had je ook een originele snor cilinder erop kunnen zetten.
En je ixil uitlaat heb je ook nog eens ontgrensd. Waarom zou je dat doen als je maar graag 25 / 30 km per uur op de teller wilt blijven rijden.

Denk dat je setup al genoeg is om aan de 45km/u te komen.
En in een snor zit never nooit een nummer 9 bougie. Eerder een 6.

Noem me vooral geen moraalridder, maar benoem de feiten die ik hier constateer.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top