nieuwe cilinder en zuiger kras

liam.

New Member
Hallo, ik heb net een volledig nieuwe cilinder gekocht voor mijn brommer omdat de oude versleten was. Heb de cilinder er helemaal opgezet en heb toen de brommer gestart. Alles werkte hij bleef mooi aan maar na 40sec viel hij uit, ik probeerde de kickstart maar deze zat vast. Dus heb de cilinder er van af gehaald en merkte een kras op. Kan iemand mij een mogelijke oorzaak voorstellen zodat ik deze in de toekomst kan vermijden.15B71A65-E73C-4052-818F-1C17DCC22246.jpegC106ECB2-CCEA-4483-810B-EC321CA43567.jpeg
 
Advertisement - register to remove this

Meestal zat er iets van rommel in je carter (erin gevallen bij het demonteren van de oude cilinder)

Ik had de boel eerst rondom wat schoon gemaakt voordat je de cilinder verwijderd.

Het mag duidelijk zijn dat je een nieuwe cilinder nodig hebt.

Even kijken of aan de andere kant de piston pen circlip erin zit.. Als die weg is, dan wellicht duidelijk waarom je schade hebt.

Dan heb je niet goed gekeken of dat de circlip goed in de groef zat.
 
Hoihoi had je deze wel met olie ingesmeerd?
Ja
Post automatically merged:

Meestal zat er iets van rommel in je carter (erin gevallen bij het demonteren van de oude cilinder)

Ik had de boel eerst rondom wat schoon gemaakt voordat je de cilinder verwijderd.

Het mag duidelijk zijn dat je een nieuwe cilinder nodig hebt.

Even kijken of aan de andere kant de piston pen circlip erin zit.. Als die weg is, dan wellicht duidelijk waarom je schade hebt.

Dan heb je niet goed gekeken of dat de circlip goed in de groef zat.
De circlips zitten er nog in, dan is het hoogstwaarschijnlijk rommel dat ik de carter is geraakt.
 
Is inderdaad een vreemd object geweest wat de cilinder is ingeblazen en tussen de cilinderwand en piston is geraakt.
Misschien zelfs door de uitlaatpoort je uitlaat is ingeblazen.

Een vastloper dus....

Krukasholte, carb en spruitstuk en membraan dus goed controleren op vreemde voorwerpen zoals circlips of stukjes oude zuigerveer of zuigerslotjes.

Zat de zuiger vast in de cilinder toen je het zaakje uit elkaar hebt getrokken?
 
Back
Top