Nieuwe Chopper Bouwen

halo , Zojuist is mijn nieuwe achterwiel binnen gekomen , Nu nog wachten op het tandwiel en de naaf .
En dan hopen dat ik het wiel opmaat kan maken wand deze is voor een Honda monkey met een ombouw naaf zetje voor een Dax ,
Dit moest wel anders kwam de rem pot bevestiging niet overheen met de bevestiging van de chopper . zal wel een heel gedoe worden
met uitlijnen , maar het zal moeten gaan de as maat is hetzelfde en de hoogte van het wiel is ook 12 inch hij is alleen iets smaler .
Het moet lukken wand mijn oude wiel is stuk en niet meer te maken en zijn ook niet meer te koop , dus dit is mijn enige hoop . :sweatsmile:

Achter wiel.jpg
 
Hi , Nu net een mail gehad dat de naaf en het tand wiel is verstuurd zal morgen wel binnen zijn wand het komt niet uit China .
Dan kan ik verder kijken , Heb ook een afspraak met voor de banden er komt een 130/ 70 / 12 band om lekker breed dus .
En net mijn chopper spiegels ook binnen gekregen ze zijn echt mooi heel fijntjes dus niet zo lomp . Het is dat het moet , denk dat ik alleen,
de Rechter spiegel er op zet moet ff kijken hoe ze staan kleiner kon ik ze niet vinden . De spiegels zijn 77 mm bij 140 x 180 mm , Echte Chopper spiegels dus . :cool:
chopper spiegel.jpg
speigel chopper.jpg
 
Hallo , Vandaag is de naaf met tand wiel binnen gekomen . :DHeb het een beetje los vast in elkaar gezet tot ik nieuwe bouten heb .
Het ziet er goed uit , maar denk niet dat er een hele Breede band om kan dan gaat deze denk ik aan lopen , moet het zien de rempot steek niet zo ver uit bij de as wel maar waar de remstang aan kom valt een beetje terug . Maar daar kan eventueel wel een busje tussen. maar dat zie ik wel eerst kijken of het mooi in het midden kom . zaterdag of vrijdag eerst op pad voor een buiten band . Word nu wel echt spanend :eek: of het goed gaat komen met dat achterwiel . Deze hoort er namelijk niet op en het origineel is stuk , En ook niet meer te krijgen . maar zal niet opvallen als ik deze op maat krijg ;)
Naaf en tandwiel.jpg
Velg met naaf.jpg
Velg met tandwiel.jpg
Breede Velg.jpg
 
hallo , Zo net nog wat onderdelen besteld om het wiel passend te krijgen heb drie spacers besteld om de rem pot meer naar buiten te krijgen zo dat de remkabel wat meer speling heb en niet tegen de band aan loopt en een busje voor de tand wiel kant die valt iets in de naaf en mijn bussen passen niet , Dat is jammer wand dan had ik met de afstand gelijk goed gezeten . Nu Moet ik vandaag nog met het wiel op pad om er een mooie band om heen te krijgen , Zal lastig worden met deze maat wiel . en kan ook niet te breed er op laten zetten wand dan loopt de ketting langs de band .

Velg met naaf.jpg
 
Zo toch nog ff Bij de schop geweest om een band om het wiel te laten zetten , heb een lekkere brede band gekozen maat band is 130 / 70 / 12
Echt een mooi wiel ;)
wiel kompleet.jpg
wiel met band.jpg
 
Hi , Net zijn de boutjes binnen gekomen , wand had nog wat besteld bij het RVS Paleis , hoop alleen dat de busjes en de
spacers nog binnen komen Vandaag , Dan kan Ik eindelijk kijken hoe het wiel valt ,En wat ik er nog eventueel nog aan moet doen .
maar de boutjes zien er goed uit alles in RVS , Ga toch nog 2 bouten polijsten deze komen op de kroon plaat om de vorkpoten vast te zetten .
heb al een proef boutje gepolijst dat is terug te zien in mijn verhaal Chopper bouwen dat is toen goed gelukt dus moet nog wel 2 keer lukken :wink: IMG_20210522_095133.jpg
 
hallo , Ik heb net mooie zadel tassen besteld , mijn oude waren op . Als ik klaar ben met het wiel en de tassen zijn binnen dan kan de achterkant op de chopper gemonteerd worden en dan kan ik me met de bedrading bezig gaan houden .
35.b1.2e.10026335730DET0215.jpg
c8.45.96.10026335730FR0115.jpg
 
Hi , Vandaag ook nog een ketting geleider besteld en een ketting kast . geleider was ook niet meer te reden en ketting kast ook niet ,
Hoop dat dit ff het laatste is wat ik moet kopen en nu als alles binnen is , en het weer beter word mijn chopper rijdend krijg .
kettinggeleider.jpg
kettingkast.jpg
 
Hallo , Ik heb het achter wiel er in gemeten moest er wat extra bussen tussen doen om hem in de midden te krijgen , en dat de tand wielen ook op een lijn staan , dat is wel gelukt . Maar heb niet heel veel speling met de ketting hij gaat maar net langs de band hij raakt hem niet , maar ga er denk ik een center plaatje uit halen dan heb ik drie mm meer ruimte . en bij de remstang moet ik een busje tussen doen wand die loopt wel lang de band .Gaat het niet dan moet ik terug naar de schop om de band om te ruilen voor een maatje smaller , maar liever niet.

Nu heb ik wel een probleem met de ketting de ketting loopt tegen de achter brug aan , dus moet de tand wielen veranderen . Maar met het tand wiel voor heb ik niet veel ruimte , Dus heb voor het voor tand wiel een maatje groter genomen nu een 15T en voor achter 6t meer dan kom ik op 40T achter .. Ik hoop dat het dan opgelost is en dat de chopper ook nog lekker rijd . maar goed weer wachten dat de onderdelen binnen zijn .
achterwiel past.jpg
achter wiel uitgeleind.jpg
ketting.jpg
 
Mooi bandje, zou jammer zijn als je een smallere moet nemen.
Zijn de schokbekers niet te lang, kortere zou de achterbrug wat horizontaler zetten en daardoor wellicht wat meer speling voor de ketting langs de bovenkant van het scharnierend gedeelte.
Anderzijds komt de ketting dan misschien weer tegen de onderkant van het scharnierend gedeelte.
Dit zijn de typische problemen waar je tegenaan loopt als je iets customs bouwt natuurlijk.

Komt goed daar ben ik van overtuigd want wat ik tot nu toe gezien heb ziet er puik uit en met passie en vakkennis gebouwd.

Keep up the good work!!!
 
Last edited:
Mooi bandje, zou jammer zijn als je een smallere moet nemen.
Zijn de schokbekers niet te lang, kortere zou de achterbrug wat horizontaler zetten en daardoor wellicht wat meer speling voor de ketting langs de bovenkant van het scharnierend gedeelte.
Anderzijds komt de ketting dan misschien weer tegen de onderkant van het scharnierend gedeelte.
Dit zijn de typische problemen waar je tegenaan loopt als je iets customs bouwt natuurlijk.

Komt goed daar ben ik van overtuigd want wat ik tot nu toe gezien heb ziet er puik uit en met passie en vakkennis gebouwd.

Keep up the good work!!!
Ja inderdaad het probleem zit in de schokbrekers die zijn 2cm langer , maar er waren geen kortere op de markt , of weer de oude er op maar die zijn erg slecht veren niet , Maar ik los het op met de tand wielen , denk wel dat ik wat snelheid moet inleveren omdat het achterste tandwiel 6 tandjes groter word en voorste tand wiel word een tandje groter, maar als later blijkt dat ik toch nog wat ruimte heb met voorste tandwiel gaat deze nog een tandje groter . Dan zal ik niet veel snelheid verliezen .
 
Ondanks dat ik nooit echt fan ben geweest van choppers, neem ik mn petje hier toch voor af. Leuk project om te lezen en zien, en ben erg benieuwd naar hoe het erbij staat als ie klaar is.

Succes
 
Is dit een lifan blokje? Of lijkt hij er alleen maar op?

Ik haalde met een 125cc lifan blok met tandwielverhouding 15 en 39 ongeveer de 70 met een 17 inch achterwiel.

Geen idee of je dit zo uit rekent. Verbeter me aub als er niks van klopt
70kmph / 17inch = 4,11....
4,11....* 12inch = 49,4....kmph
Je band ziet er iets dikker/hoger uit dus dat compenseert waarschijnlijk wel voor dat ene tandje verschil in het achtertandwiel.
 
Is dit een lifan blokje? Of lijkt hij er alleen maar op?

Ik haalde met een 125cc lifan blok met tandwielverhouding 15 en 39 ongeveer de 70 met een 17 inch achterwiel.

Geen idee of je dit zo uit rekent. Verbeter me aub als er niks van klopt
70kmph / 17inch = 4,11....
4,11....* 12inch = 49,4....kmph
Je band ziet er iets dikker/hoger uit dus dat compenseert waarschijnlijk wel voor dat ene tandje verschil in het achtertandwiel.
Het is een Moretti Blok , en met mijn vorige blok heb ik wel harder gereden . ik heb weer nieuwe tandwielen besteld een 17T voor en een 45T achter , hoop dat dan de ketting dan vrij loopt , Dan kijken hoe die rijd . maar 45 km zal deze echt niet gaan , ;)
Post automatically merged:

Ondanks dat ik nooit echt fan ben geweest van choppers, neem ik mn petje hier toch voor af. Leuk project om te lezen en zien, en ben erg benieuwd naar hoe het erbij staat als ie klaar is.

Succes
Dank je wel :D
 
Last edited:
hallo , FF een update .. Na vele tandwielen verder zit het wiel er op de band kan gelukkig blijven zitten ;) . en verder zo vast wat kleine onderdelen er op gezet . :sweatsmile:
Vanavond als het wat koeler is ga ik de achterkant er in zetten als het droog blijft .:cool:
kteting.jpg
achterwiell.jpg
achterwiel zit.jpg
 
Back
Top