Nieuwe Chopper Bouwen

Net weer wat onderdelen gepoest , dat is bijna klaar , de achter brug en nog wat kleine onderdelen geschuurd. nog even goed schoon maken en ontvetten kan ik de laatste delen lakken . :sweatsmile:

En er zijn weer wat onderdelen binnen gekomen . mooie klassieken handvatten ben er erg blij mee :D
mechien kan ik al zo vast volgende week weer wat opgaan bouwen .
View attachment 60226
Je maakt er wel wat van.
Wat een werk zeg.
Mooi hoor !!!
 
vandaag de achter brug geschuurd en bevestiging aan gelast voor het sier rand ketting kast .en de rest van de kleine onderdelen zijn ook geschuurd , Nu ontvetten en schoon maken kan ik het laatste beetje gaan lakken FF :sweatsmile: achterbrug.jpg
eerst.jpg
 
FF een update , gisteren had ik het lipje van de ketting kast er op gelast , maar die heb ik van daag op nieuw gedaan zat wat hoog en schuin dus er weer af geslepen en goed gedaan , Was bang dat het ketting rubber sneller zou slijten omdat het hoger zou gaan zitten dat is nu opgelost gelijk ook alles schoon gemaakt en ontvet morgen ga ik beginnen met lakken . De laatste loodjes ;)
lip achterbrug.jpg
achterbrug.jpg
 
Hi , En dan is eindelijk al het lak werk klaar . ziet er allemaal goed uit. poets werk op het voor wiel na is ook klaar , Had kunnen gaan bouwen als de lak uitgehard is , Maar helaas zijn mijn schok brekers echt verrot dus moeten er eerst nieuwe komen , wil toch wel een paar goeie van JCS hebben
Dus moet ff wachten tot ik weer wat munten heb :(
achter rood.jpg
kleine onderdelen zwart.jpg
 
Hallo Daar ben ik weer , Vandaag zijn de schokbrekers binnen gekomen en kan nu gaan bouwen . moest ze wel op maat maken wand de gaten waren te klein en de bijgeleverde busjes pasten wel onder maar niet boven die moesten 12mm worden dus heb ze uit de oude schokbrekers gehaald .
nieuwe jcs schokbrekers.jpg

busjes 12 mm.jpg

schokbrekers bevestigt.jpg
 
Zo , Lekker de hele Zaterdag bezig geweest :D . Heb de bedrading zo vast aan gelegd , en er wat kleine onderdelen op gezet en aan gesloten wat kon .
nu is het wachten op beter weer wand ik woon Drie hoog en moet de Chopper nog naar beneden tillen dus kan hem niet nog zwaarder maken :sweatsmile:
IMG_20210508_232238_HDR.jpg

IMG_20210508_225053_HDR.jpg

IMG_20210508_225036_HDR.jpg

IMG_20210508_225017_HDR.jpg
 
Hi , Vanwege het slechte weer heb ik nog niet verder kunnen bouwen , Maar heb nu al wat dingetjes aan gepast .
De kilometer teler vond ik niet zo mooi zitten :( de meter zat boven de koplamp stak wat ver uit heb het beugeltje wat aan gepast en om gedraaid , en nu is die een stuk verder naar binnen gekomen zit perfect nu:sweatsmile: , en van het zelf gemaakte beugeltje is ook niets meer te zien . Ben er nu erg tevreden mee:grinning: . En de knipper lichten zitten nu ook op het stuur .:cool:

teler eerst.jpg
teler nu.jpg
 
Hallo , Net toch maar ff het voorwiel op gepoest het is aluminium dat is toch wel wat lastig het blijft zwart afgeven , chroom gaat beter .
het wiel heb nieuwe bandjes , Maar moet toch nog ff mee naar de schop omdat er iets speling in de lager zit . Daar wil ik nieuwe in laten zetten dat kan ik niet zelf . Jammer verder is die weer prachtig gewoon .
voorwiel.jpg
 
Zo net de chopper naar beneden gebracht , was ff een pittige klusje , :sweatsmile: Want ik woon nogal hoog , maar hij staat nu lekker onderaan de trap .
Morgen hebben ze een droge dag voorspeld , kan ik de wielen er op gaan zetten . Kan niet wachten tot morgen :D
portiek.jpg
Bike in portiek.jpg
 
Hi , Vandaag was het mooi weer :cool: en perfecte dag om te sleutelen . Heb er dus ook gebruik van gemaakt , Heb mijn afspraken van vandaag verzet zo dat ik de hele dag de tijd heb . Heb dus ook weer een hoop naar beneden gebracht en de wielen en voorvork gemonteerd :sweatsmile:. ze moeten er nog wel een keer uit want voor wiel moet nieuw lagers en achter moet ik een nieuw in gaan meten , het ging er dus ff om dat ie blijft staan en rolt.
Hoop dat ik vanavond nog wat fut heb om het motor blok er onder te hangen . :sweatsmile:

chopper met wiellen 1.jpg
chopper met wiellen 2.jpg
 
Hallo , Weer een stap verder gekomen vandaag .
Het blok hangt er onder , Heb ook gelijk het tand wiel verandert wand deze was te breed en er was niet zo een breed tand wiel voor achter wiel te krijgen , Dus heb het blok maar aan gepast naar een 14 tand 420 daar zijn wel achter tand wielen van te krijgen moet alleen ff uit zoeken wat nu de beste verhouding is bij een 14T en een 12 inch wiel ik dacht aan een 34T .
blok.jpg
blok2.jpg
blok closeup.jpg
 
In ieder geval zit er niet meer veel in want het peilglas staat leeg. :)
Ja zag ook al zoiets maar hij staat schuin . maar ga het zeker na kijken , en als ik wat kilometers gereden heb na het inrijden haal ik alles er uit en gooi ik er 750 ml in dan is het op zeker goed , en mechien doe ik dat wel gelijk voor ik ga starten . Aan vast loper heb ik niks :)
 
Back
Top