Nieuwe Chopper Bouwen

Louis De Nennie

Life to Ride, ride to live
Hallo , Ik ga een nieuwe chopper bouwen dit heb ik drie jaar geleden ook al gedaan , Maar het word tijd voor een update .
Zoals de foto was hij . een Zumico Guowei 50 GW50Q-D , maar dan met een 125 cc blok
. ik heb toen steeds wat onderdelen bij elkaar verzameld .

links.jpg



onderdelen.jpg


maar na drie jaar kan hij wel wat verbeteringen hebben . Zoals geen plastiek beplating maar ijzer.
spatboord achter heb ik al gemaakt . alles op maat gezaagd bevestigingen er op gelast en gelakt .



fender.jpg


Nu staat het frame ook klaar om geschuurd te worden , en gelakt

frame-bijna-klaar.jpg


Zo staat ie er nu bij , en we gaan beginnen .
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Dit was het achter spat boord moet wel aan gepast worden . Het spat bord is van een Softail
Maar krijg het wel goed . :D

capture-20180617-182526.png

nu wat zaag en las werk
lassen.JPG
closup.jpg
SAM_1620.JPG
Dan is het tijd voor de lak . De chopper word knal rood weer eens wat anders .
Maar nu eerst de primer er op .

SAM_1664.JPGprimer 1.JPG
fender rood.JPG
Post automatically merged:

Nice, en weer eens wat anders dan een scooter@
Ja zeg dat wel heb het altijd meer op brommers en motoren gehad :wink:
 
Last edited:
De lak zit er op en is hard . inmiddels heb Ik de bedrading gedaan , omdat toch wel een klus is en het weer nog niet echt lekker is om de hele dag buiten te gaan staan om het frame verf en roest vrij te maken .

Heb eerst de draden van de schakelaars verlengt omdat het stuur hoog word .En omdat ze niet bij de draad boom horen heb ik ze open gemaakt en gekeken welk draadje en kleur naar het juiste knopje gaat . Daarna heb ik draadje voor draadje uit gemeten en er passende stekkers op gezet zo ook met de draad boom . en de draden van het nieuwe Motor blok ook gelijk passende stekkers op gezet nu is alles plug en play .

Ben er wel drie dagen mee bezig geweest om alles werkend te krijgen , Maar goed alles werkt perfect elk knopje doet het en de lampjes in de kilometer teller doen het ook goed , Kon alleen het licht nog niet doen omdat het motor blok nog niet draait , maar heb drie draden over die zijn van het licht en dat kom wel goed :sweatsmile:

SAM_0087.JPG
SAM_0076.JPG
SAM_0082.JPG
fender rood.JPG
Post automatically merged:

Nu heb ik alles weer uit elkaar gehaald en genummerd zo dat ik als ik klaar ben alles weer zo in elkaar kan pluggen .
Nu Moet ik Echt het frame gaan schuren wand kan niet verder meer .
SAM_0091.JPG
SAM_0094.JPG
SAM_0073.JPG
SAM_0075.JPG

Dit is het nieuwe 125 cc Moretti Blok ook gelijk de draden van bewerkt .
capaciteit: 125 cm3,
cilinderdiameter: 54 mm,
154FMI 125cm3 4T
Handgeschakelde transmissie met 4 versnellingen,
tandwielsysteem: 1 N 2 3 4,
de stator heeft zes spoelen,
vermogen: 12 pk,
cdi ontsteking.
 

Attachments

  • SAM_0076.JPG
    SAM_0076.JPG
    224.8 KB · Views: 10
Last edited:
Vandaag bezig geweest met het frame en het verwijderen van de oude lak en roest .
aardig stuk gedaan maar nog niet klaar . heb het eerst met een verfbrander geprobeerd maar dat werd niks duurde echt lang en de lak kwam niet los , Toen heb ik het met een lamellen schijf gedaan korrel 40 , op mijn slijptol dat ging goed , mooi blank metaal en gelijk het roest weg , alleen jammer dat je met dat ding niet goed in de hoekjes kom en op moeilijke plekken . dat ga ik nu met staalborstels proberen in een boortol .
foto's komen er aan :D :sweatsmile:
 
Leuk projectje, hopelijk krijg je geen problemen met moeder de vrouw door de badkamer te gebruiken als spuitcabine... ;)

12pk voor een standaard 4-T 125cc blokje is netjes.
 
Vrolijk Passen , lekker vrij Dus lekker vandaag het frame aan het lakken . Spuiten ging niet geen ruimte voor Paste ook niet in de douche cabine ( dan maar in de woonkamer op de salon tafel :tonguewink: )
Lijkt me beter ook lekker goed in de Hammerrite kras slijt en uv bestendig net poeder coating. maar dan met de kwast

Heb er nu net het 2de lak laagje op zitten , en ziet er prima uit knal rood , Als die droog is kan ik hem omdraaien en doe ik de boven kant nog een keer . 2delaklaag.JPG
 
Vandaag krijg het frame de laatste lak laag. en dan moet ik weer wat onderdelen schuren.

Maar over schuren gesproken De bouten van mijn voorvork die op de kroonplaat komen zijn niet mooi meer en staat ook niet omdat er een sluitbout op zit dus moet nieuwe hebben en ga voor rvs, maar die zijn zo ook niet mooi.
Dus heb vandaag geprobeerd om zelf te gaan polijsten en dat is aardig gelukt . eigenlijk wil ik dit met alle bouten die in het zicht zitten doen
maar dat, vraagt een hoop tijd en geduld maar dan heb je wel wat . maar eerst de kroonplaat bouten .
hier de foto's van de proef bout eerste is voor 2de zelf gepolijst.

rvs bout.jpg
rvs bout polijst.jpg
 
Het voor tandwiel is ook binnen , heb wel een nieuw blok maar er zat een te dik tandwiel op , En daar was geen achter tandwiel van dus voor maar een nieuwe. Ik heb een standaard maatje genomen 14T , Nu moet ik wel ff uitvissen welke verhouding het beste is voor achter , dacht aan een 34T
Voor een 12 inch wiel .
tandwiel 420 14T.jpg

En de studs en bagage rek , deze oude onderdelen heb ik opnieuw laten verchromen
Zien er keurig uit .
fender studs opnieuw verchroomd.JPG
sissi bar opnieuw verchroomd.JPG
 
Net de tank er op gezet kijken of die past . hij zit er op moest wel de gaten opvullen . dat heb ik gedaan met rubber en een ring er voor.
ga nu kijken of ik die stickers er af krijg , maar zo te voelen zit er blanke lak over .
maar ff kijken of het met de föhn lukt

tanks.jpg
tank 2s.jpg
 
Zo net zo vast wat poets werk gedaan de vuilste onderdelen aangepakt met Belgom Chrome .
Sta er echt van te kijken hoe goed dit spul werkt de onderdelen zijn weer als nieuw , maar ook nog heel wat te gaan .
Vanmiddag ga ik eerst de laatste onderdelen schuren dan kan ik die ook gaan lakken dan is dat klaar .
grhoome2.jpg
grhoom.jpg
 
Net weer wat onderdelen gepoest , dat is bijna klaar , de achter brug en nog wat kleine onderdelen geschuurd. nog even goed schoon maken en ontvetten kan ik de laatste delen lakken . :sweatsmile:

En er zijn weer wat onderdelen binnen gekomen . mooie klassieken handvatten ben er erg blij mee :D
mechien kan ik al zo vast volgende week weer wat opgaan bouwen .
handvat schakkelaars.jpg
 
Back
Top