Nieuwe carburateur Vespa S 4t4v

Ollodebeer

New Member
Dag forumleden,

Ik heb recent, vanwege een gebroken tapeind, mijn tapeinden (en pakkingen) vervangen. Het motortje loopt gelukkig weer, maar niet zo mooi. Hij hapert/stottert en behaald amper de topsnelheid. Als hij dan toch even het juiste mengsel binnen krijgt trek hij snel door naar de top (zegt mij dat kleptiming in orde is). Ik ben er dus vrij zeker van dat het probleem bij de carburateur ligt. Mijn carb is namelijk best 'verrot', choke werkt niet goed, er missen een paar slangetjes en bijna alle schroefjes zijn dol. Alles binnenin netjes schoonmaken gaat dus ook niet... Het is de originele piaggo carburateur voor de 4t4v (NCV 20).

Ik ben dus aan het kijken voor een nieuwe carb maar hoef niet zo nodig de originele voor €160+.
Wat raden jullie aan?
 
Advertisement - register to remove this

Zou zelf toch voor een originele gaan.. Anders voor een jong gebruikte 2ehandse kijken..

Misschien is dit een optie:

Misschien toch wel het beste idd. Heb nog even wat research gedaan en zo’n replica of ‘aftermarket’ carb schijnt ook niet echt veel gedoe weg te nemen op de wat langere termijn. Ik ga morgen nog even naar m’n choke kijken want vgm zit daar het probleem in. En anders bestel ik deze, hopelijk lost dat alles op.
 
Dus je koopt een nieuwe omdat de schroefjes niet loskomen .zet er anders een zaag in en dan met een platte schroevendraaier proberen
 
Dus je koopt een nieuwe omdat de schroefjes niet loskomen .zet er anders een zaag in en dan met een platte schroevendraaier proberen

Hoe kan je een oordeel geven als je de carburateur niet eens gezien hebt.. Wellicht is er wel wat meer aan de hand dat wat jij zegt.

Mijn carb is namelijk best 'verrot', choke werkt niet goed, er missen een paar slangetjes en bijna alle schroefjes zijn dol.

En wellicht heeft de vorige eigenaar de schade veroorzaakt en wilt de TS het nou goed hebben.
 
En wellicht heeft de vorige eigenaar de schade veroorzaakt en wilt de TS het nou goed hebben.
Ja precies, wil het gewoon volledig opgelost hebben. Sleutelen doe ik graag, maar liever niet elke dag. Het is nmlk m’n dagelijkse vervoer. En met een zaagje kom je er niet bij (wel geprobeerd overigens).
 
Vandaag met de choke van een vriend getest. De boosdoener is gevonden...
Heb nu mijn choke ‘disarmed’, het naaldje verwijderd. Ik begrijp zelf nog niet helemaal waarom, maar hij loopt mooier dan ooit!

Ben benieuwd hoe dat morgenochtend gaat met een volledig koude motor.
 
Hoe kan je een oordeel geven als je de carburateur niet eens gezien hebt.. Wellicht is er wel wat meer aan de hand dat wat jij zegt.

Mijn carb is namelijk best 'verrot', choke werkt niet goed, er missen een paar slangetjes en bijna alle schroefjes zijn dol.

En wellicht heeft de vorige eigenaar de schade veroorzaakt en wilt de TS het nou goed hebben.
Ts zegt alles binnen in de carb schoonmaken gaat dus niet .en om dan te zeggen carb is verrot is wat kort door de bocht . Je kan dus niet aan de buitenkant zien of je carb verrot is wel dat hij er verrot uitziet. En een nieuwe carb is niet gratis. ik zou eerst langs een degelijke bromshop of metaalbedrijf gaan en kijken of ze er wat mee kunnen als dat niks opleverd dan eventueel een nieuwe . Je kan ook zeggen koop een nieuwe .of dat nu advies is vraag ik me af . En euro als jij mijn bericht weghaald omdat t niet over het onderwerp gaat moet je niet hypocriet zijn met alleen mijn bericht
 
Je zegt, je hebt de choke "disarmed" door het naaldje eraf te halen.
Je zegt ook de scooter "loopt mooier dan ooit.

Met het naaldje eraf staat de choke namelijk continue aan, als hij nu beter loopt dan ooit, heeft er altijd een te kleine hoofdsproeier ingezeten.
 
Je zegt, je hebt de choke "disarmed" door het naaldje eraf te halen.
Je zegt ook de scooter "loopt mooier dan ooit.

Met het naaldje eraf staat de choke namelijk continue aan, als hij nu beter loopt dan ooit, heeft er altijd een te kleine hoofdsproeier ingezeten.
Ahhh, bedankt. Dacht dat het juist andersom was, dat de choke nu altijd uit staat.

Misschien dat een maatje groter dus gaat helpen. Maar daarvoor moeten eerst de dolle schroefjes eruit... Dat wordt nog wel een klus, met een zaag of slijptol kom je er niet bij namelijk. Heeft iemand hier ervaring mee?
 
3 vd 4 nog redelijk (vlotterbak), die krijg ik er met veel gekloot nog wel uit. Maar 1ntje is echt een rondje...

Misschien een raar antwoord maar je zou nog kunnen proberen:

Benodigdheden:

Een dunne platte postbode elastiek en/of schildertape.

Zet de elastiek op het rondje van de carb.
Draai de carburateur zodanig dat je er je gewicht op kunt zetten. (Op de schroefjes) Pak nu de schroeven draaier een begin langzaam los te draaien. (Proberen)

Anders wat laagjes schildertape gebruiken i.p.v elastiek.

Maar je moet wel je gewicht erop kunnen zetten.

Zo heb ik wil eens dolgedraaide "rondjes" los gekregen. :)

Maak eens een foto als je wilt!

Ik heb dit ooit gezien op tv.
 
Back
Top