Nieuwe carb hulp!!

Snoozeh

New Member
Oke, ik heb een zip sp98 en mijn oude carb is niet volledig werkend meer, dus wil een nieuwe halen en het liefst een upgrade natuurlijk. Heb momenteel een polini cp19 carb maar mij is aangeraden om een andere te halen.

tegen mij is verteld on te kijken naar een 20.5mm carb van dellorto die orgineel op een 125er zit. Nu zie ik die nergens echt te koop staan en dus is het lastiger om die te krijgen. Nu komt mijn vraag, is het ook mogelijk om een 21mm carb te halen? Want die zijn wel te krijgen. Of heeft iemand een beter advies om een andere carb te halen of zelfs ervaring met carbs die goed werken op een 70cc 2t.

ik hoor het graag!

mijn setup:
- 70cc malossi sport gietijzer
- polini 19mm carb
- sitoplus
- malossi e16 powerfilter
- malossi variateur met 9.7gram rollen
- polini koppeling speedclutch 3G evolution
 
Advertisement - register to remove this

Wat is er mis met je huidige carb? Want na de Polini evo carb heb je nog de evo cp. Beste 19mm carb die er momenteel te koop is dus wat wil je er aan upgraden dan? 19mm is prima.voor je setup een 21 of 24mm gaat daar niks aan veranderen qua prestaties. Gaat alleen maar meer zuipen ;) 19mm draait super op alle 70cc cilinders over het algemeen. Mijn speed 7t draaide altijd 23pk op de testbank met een Evo CP 19mm. En ik heb allerlei ander apul geprobeert zoals dellortho stage6 malossi en niks reed beter dan die Polini
 
Wat is er mis met je huidige carb? Want na de Polini evo carb heb je nog de evo cp. Beste 19mm carb die er momenteel te koop is dus wat wil je er aan upgraden dan? 19mm is prima.voor je setup een 21 of 24mm gaat daar niks aan veranderen qua prestaties. Gaat alleen maar meer zuipen ;) 19mm draait super op alle 70cc cilinders over het algemeen. Mijn speed 7t draaide altijd 23pk op de testbank met een Evo CP 19mm. En ik heb allerlei ander apul geprobeert zoals dellortho stage6 malossi en niks reed beter dan die Polini
Nou ik heb mijn scooter laatst laten afstellen en de persoon die hem heeft afgesteld vertelde mij dat er iets mis met mn carb was, ook als je stil staat en de scooter loopt en je gaat er gwn op zitten n paar keer dan valt ie uit. Hij vertelde me dat ik beter een andere carb kon halen omdat met mijn setup dit ding veel harder moest gaan. (De persoon die hem heeft afgesteld is geen beunhaas of iets en doet dit als beroep).

dus gewoon deze polini cp carb erop houden, of n nieuwe hiervan kopen?
 
Nou ik heb mijn scooter laatst laten afstellen en de persoon die hem heeft afgesteld vertelde mij dat er iets mis met mn carb was, ook als je stil staat en de scooter loopt en je gaat er gwn op zitten n paar keer dan valt ie uit. Hij vertelde me dat ik beter een andere carb kon halen omdat met mijn setup dit ding veel harder moest gaan. (De persoon die hem heeft afgesteld is geen beunhaas of iets en doet dit als beroep).

dus gewoon deze polini cp carb erop houden, of n nieuwe hiervan kopen?
Waarom ga je het hier nog vragen als degene die hem heeft afgesteld je adviseert om er een andere carburateur op te zetten.
Wat wil je horen ?
 
Als het zo'n vakman is dan is het toch vreemd dat ie dan uitvalt wanneer je stil staat
Wat kan er nou kapot gaan aan carb dat ie helemaal moet worden vervange ? Alles is los te koop van Polini carburateurs. Dus ben je goedkoper uit.
Klinkt niet als iemand die dit voor zn werk doet, dan fix je het toch lijkt mij. Zulke "vakmannen" komen hier wel vaker voorbij met rare oplossingen. Lekker die carb van nu erop houden en goed laten afstellen. 9.7g lijkt me ook wel erg veel voor rollen
 
Waarom ga je het hier nog vragen als degene die hem heeft afgesteld je adviseert om er een andere carburateur op te zetten.
Wat wil je horen ?
Ik kom hier puur aan om aan meerdere mensen hulp en tips te vragen want zoals ik zei wou ik kijken voor een nieuwe carb maar aangezien jullie mij hier wat anders vertellen ga ik dat toch ni doen, tis altijd beter om aan meerdere mensen te vragen wat ik kan doen, en vooral als het gaat om een uitgave van rond of boven de 100€. Die kan ik dan nu eerder in andere onderdelen of iets steken.
 
Ik kom hier puur aan om aan meerdere mensen hulp en tips te vragen want zoals ik zei wou ik kijken voor een nieuwe carb maar aangezien jullie mij hier wat anders vertellen ga ik dat toch ni doen, tis altijd beter om aan meerdere mensen te vragen wat ik kan doen, en vooral als het gaat om een uitgave van rond of boven de 100€. Die kan ik dan nu eerder in andere onderdelen of iets steken.
Gebeurt zelden dat iemand ons advies ook daadwerkelijk opvolgt, of in elk geval er iets mee doet. Daar pak je al pluspunten mee ;)

Maar wat is nou de reden dat je een andere carb nodig zou hebben dan?
Of je verwacht dat er meer uit te halen valt en dat de carburateur dat een beetje tegenhoud?

Wat ikzelf vaker tegenkom en zie is dat mensen een goed afgestelde scooter hebben maar er hogere verwachtingen van hebben dan dat eigenlijk mogelijk is.
Ik zeg niet dat het hier het geval is maar zou natuurlijk kunnen, kan tenslotte altijd harder

Want wat voor prestaties komen er nu uit? Gietijzer Malossi 70 is prima voor een dagelijks vervoer scootertje, maar verwacht geen alu 70 prestaties in de buurt van een speed 7t ofzo snap je.

Neemt niet weg dat je scooter best kan inhouden, maar dat komt echt door de uitlaat dan. Al is een sito+ wel de perfecte undercover uitlaat
 
Wat is er mis met je huidige carb? Want na de Polini evo carb heb je nog de evo cp. Beste 19mm carb die er momenteel te koop is dus wat wil je er aan upgraden dan? 19mm is prima.voor je setup een 21 of 24mm gaat daar niks aan veranderen qua prestaties. Gaat alleen maar meer zuipen ;) 19mm draait super op alle 70cc cilinders over het algemeen. Mijn speed 7t draaide altijd 23pk op de testbank met een Evo CP 19mm. En ik heb allerlei ander apul geprobeert zoals dellortho stage6 malossi en niks reed beter dan die Polini
19mm lijkt mij een beetje te groot voor een laag lopende 70cc giet ijzer met een sito eronder.. 17.5mm lijkt mij een stuk zuiniger lopen..

Zou 19mm doen als je cilinder laat tunen en een veel betere uitlaat er onder zou hangen.

Zelfde dat mensen een 17.5mm eronder gaat hangen onder hun originele 49,9 cc cilinder met een standaard uitlaat. Een 12mm doet het dan niet veel slechter. Maar rijd wel stuk zuiniger.
 
19mm lijkt mij een beetje te groot voor een laag lopende 70cc giet ijzer met een sito eronder.. 17.5mm lijkt mij een stuk zuiniger lopen..

Zou 19mm doen als je cilinder laat tunen en een veel betere uitlaat er onder zou hangen.

Zelfde dat mensen een 17.5mm eronder gaat hangen onder hun originele 49,9 cc cilinder met een standaard uitlaat. Een 12mm doet het dan niet veel slechter. Maar rijd wel stuk zuiniger.
19mm is perfect voor dit soort setups, je doet alsof het een wereld van verschil is.
Alleen dat powerfilter is dan weer zinloos
 
Back
Top