Nieuwe bromfietsen!

954e478ecd.jpg


Het is nog maar een foto van een foto maar hij gaat komen, de elektrische brom- en snorfiets van Tomos.

Naast de E-Lite elektrische scooter dus straks ook weer een echte Tomos zoals we die kennen alleen dan een elektrische variant.

Gezien op Ecomobiel in Ahoy Rotterdam. Wanneer hij leverbaar is en wat de elektrische Tomos gaat kosten is nog niet bekend dit word bijgewerkt zodra dit bekent is.



02a4acf7e3.jpg


Het is nog maar een klei model maar dat hij gaat komen is een feit, de Italjet Dragster. Het model dat eind jaren negentig op de markt kwam was wel de meest opzichtige scooter die er op dat moment te koop was. Zijn zichtbare frame, voorwielophaning en vormgeving waren van een andere wereld en tot op heden is er geen scooter geweest die dat heeft kunnen evenaren. En nu komt hij terug, als het goed is moet hij op de Eicma in Milaan staan. Onder welke naam hij terug gaat komen is nog niet bekend. to be continued!
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Een km teller die tot 160 gaat, maar geen benzinemetertje. Voor mij wel een groot minpunt. Desondanks nog steeds gaaf dat er weer zo'n ding komt! Even de achterkappen vervangen door wat minder hoekige, normaal uitlaatje erop, en gaan.

It has a speedometer that goes up to 160km/h, but no gasoline gauge. That's kind of a downer for me. Still cool that this machine is coming back at all tho! Would just change the covers on the back (English..) as they don't look very smooth. Also that exhaust would have to go fast hehe.
 
Die km teller zal nog wel veranderd worden, omdat in nederland de km teller van een bromfiets maar max. tot 80 km/h mag gaan vanaf een bepaald jaartal.
 
CPI blok is niet echt een aanrader als je hem wat harder wilt laten lopen. Vaak gaat dit niet lang mee en vallen de prestatie's tegen.

Ik zou eerder voor een minarelli horizontaal LC gaan en die er meteen onderzetten.

Ben trouwens ook erg benieuwd naar de nieuwprijs van de scooter. De meesten CPI's starten vanaf 1500 euro en zakken na een paar maanden in naar 900 euro. 2De hands dan ook al geen drol meer waard. Maar aangezien het wel een succesvol model geweest is..

En door het nieuwe spatbord lijkt het net alsof het blok er ver achter uitsteekt.
 
Last edited:
Een km teller die tot 160 gaat, maar geen benzinemetertje. Voor mij wel een groot minpunt. Desondanks nog steeds gaaf dat er weer zo'n ding komt! Even de achterkappen vervangen door wat minder hoekige, normaal uitlaatje erop, en gaan.

It has a speedometer that goes up to 160km/h, but no gasoline gauge. That's kind of a downer for me. Still cool that this machine is coming back at all tho! Would just change the covers on the back (English..) as they don't look very smooth. Also that exhaust would have to go fast hehe.

Ik denk dat de benzinemeter op het digitale stukje komt onderin.
 
Wat een achterlijk lelijk ding.

Ik vind die aerox al op een botsauto lijken, maar dit is er echt één.
Ik vind dat je best voor lul staat, als je zo'n ding hebt. MIJN MENING
 
Back
Top