Nieuwe bougie vonkt ook niet

MK024

New Member
Mijn scooter is laat tijdens het rijden uitgevallen en het motorlampje ging branden.
Ik ging de bougie checken en die vonkte niet. Ik heb een nieuwe bougie gehaald maar die vonkt ook niet. Ik heb meerdere keren geprobeerd op verschillende manieren want ik dacht misschien houd ik hem niet goed tegen het metaal.
Ik heb een Zip Iget met blauwe kenteken uit 2020. Er zit ook een powercommander aan.
De startmotor werkt ook nog en olie en benzine zijn beide gevuld.
De bougie die ik heb gehaald is een MR8BI-8.
Ik ben niet door water gereden en het was helemaal droog.

Wat moet ik nu doen of wat moet ik nu checken? Is het anders bij een injectie scooter?
 
Advertisement - register to remove this

Motorlampje branden is ECU-foutcode uitlezen bij de dealer.
Afhankelijk in welke maand je deze scooter gekocht hebt in 2020 zit er nog garantie op.
Dus als je hem na 1 juli 2020 gekocht hebt, morgen naar de dealer en onder garantie laten nakijken/repareren.
 
Motorlampje branden is ECU-foutcode uitlezen bij de dealer.
Afhankelijk in welke maand je deze scooter gekocht hebt in 2020 zit er nog garantie op.
Dus als je hem na 1 juli 2020 gekocht hebt, morgen naar de dealer en onder garantie laten nakijken/repareren.
Ik heb hem van marktplaats gekocht 7000km geleden. Helaas heb ik geen manier om met de eerste eigenaar in contact te komen. Is er een manier om deze code zelf uit te lezen of kan dit ook gewoon bij een normale scooter winkel?
 
Helaas heb ik geen manier om met de eerste eigenaar in contact te komen.
Heb je niet de originele factuur bij de scooter gekregen van de vorige eigenaar?
Op deze factuur staat de datum van aankoop.
Een voorwaarde is wel dat je de voorgeschreven servicebeurten hebt laten doen en niks zelf aan de scooter hebt verbouwd anders kun je de garantie sowieso ook vergeten.
Is er een manier om deze code zelf uit te lezen of kan dit ook gewoon bij een normale scooter winkel?
Zelf uitlezen wordt lastig als je niet de juiste apparatuur hebt.
Of "een normale scooterwinkel" dit kan ligt eraan hoe "normaal" deze scooterwinkel is, even bellen en vragen.
 
Back
Top