Nieuwe banden! Hoe of wat

  • Thread starter Deleted member 68514
  • Start date
D

Deleted member 68514

Guest
Ik kan op internet genoeg banden vinden. Dat is geen probleem.
Maar ik heb moeite om een zaak te vinden die een 4 seizoenen band op voorraad heeft en ook nog erop wil leggen.
Ik snap dat ze voor de voorband extra geld vragen, achter is vaak monocshock en dus maar 1 moer.

Iemand advies?
 
Advertisement - register to remove this

Staan er geen specificaties bij de bandenmerken? Ik rij zelf Michelin City Grip. Voor en achter. Je kan ze trouwens ook zelf vervangen met pure afwasmiddel en 3 medium bandenlichters. Maar je hebt er wel ff 2 personen voor nodig. Nieuwe ventieltjes trek je makkelijk zelf met een ventieltrekkertje.
 
Staan er geen specificaties bij de bandenmerken? Ik rij zelf Michelin City Grip. Voor en achter. Je kan ze trouwens ook zelf vervangen met pure afwasmiddel en 3 medium bandenlichters. Maar je hebt er wel ff 2 personen voor nodig. Nieuwe ventieltjes trek je makkelijk zelf met een ventieltrekkertje.
Ik d8 dat i t niet zelf kon verwisselen. Ik heb op internet een mooi setje gezien.
Achterband is prioriteit.
Post automatically merged:

Ik d8 dat i t niet zelf kon verwisselen. Ik heb op internet een mooi setje gezien.
Achterband is prioriteit.
Je ja idd dezelfde band maar dan imitatie denk ik voor en achterband voor 60eu20200620_170541.png
Is hetzelfde profiel als de Michelin city
 
Dat moet te doen zijn! Op YouTube staan ook filmpjes hoe je dat zelf doet. Maar pas wel op dat je je velg niet beschadigd, mocht je er aan toekomen. Blijft aluminium.
Klopt het dat t profiel t zelfde is? Of zou t kunnen zo'n setje voor 6 tientjes?
Post automatically merged:

Staan er geen specificaties bij de bandenmerken? Ik rij zelf Michelin City Grip. Voor en achter. Je kan ze trouwens ook zelf vervangen met pure afwasmiddel en 3 medium bandenlichters. Maar je hebt er wel ff 2 personen voor nodig. Nieuwe ventieltjes trek je makkelijk zelf met een ventieltrekkertje.
Oww jij hebt de Michelin City GRIP. Ik heb d8 ik dezelfde profiel gevonden.
Maar jij kan t zien.
Ik ga toch maar 55 60km per uur dus imitatie is niet erg....
 
Je kan ff kijken wat je er nu onder hebt, maar als je perse all-weather banden wilt dan is het wel verstandig om zowel voor als achter te vervangen (zelfde merk, zelfde profiel). Denk dat je inderdaad voor 6 tientjes wel klaar moet zijn met 2 nieuwe ventieltjes. Exclusief die bandenlichters dan.
 
Je kan ff kijken wat je er nu onder hebt, maar als je perse all-weather banden wilt dan is het wel verstandig om zowel voor als achter te vervangen (zelfde merk, zelfde profiel). Denk dat je inderdaad voor 6 tientjes wel klaar moet zijn met 2 nieuwe ventieltjes. Exclusief die bandenlichters dan.
Ik heb foto gepost. Ik denk dat dit wel kan 4 seizoenen
Post automatically merged:

Ik heb foto gepost. Ik denk dat dit wel kan 4 seizoenen
20200614_133109.jpg20200614_133100.jpg20200614_133125.jpg
Nadeel vd trekkracht vd 2 takt, bij vochtig wegdek alleen rechte lijnen had geven
 
Haakse ventielen niet eraan beginnen op je scooter.. Die horen daar niet erop thuis.. Plus dat die ventielen na een tijdje gaan scheuren in het rubber.
Een ventiel kost normaal 2 euro.. Dus koop gewoon een nieuwe band en ga niet op dat zogenaamde lokkertje in, want daar ga je spijt van krijgen.

Het is overigens niet nodig om altijd het ventiel te vervangen.. Beste is om even er na te kijken.. Alleen als het rubber poreus begin te worden dan vervangen.

Als je mijn achterband van de kisbee ziet ga je echt huilen.. Die van jou is wel bijna op.. Maar het is nog geen drama.
 
Haakse ventielen niet eraan beginnen op je scooter.. Die horen daar niet erop thuis.. Plus dat die ventielen na een tijdje gaan scheuren in het rubber.
Een ventiel kost normaal 2 euro.. Dus koop gewoon een nieuwe band en ga niet op dat zogenaamde lokkertje in, want daar ga je spijt van krijgen.

Het is overigens niet nodig om altijd het ventiel te vervangen.. Beste is om even er na te kijken.. Alleen als het rubber poreus begin te worden dan vervangen.

Als je mijn achterband van de kisbee ziet ga je echt huilen.. Die van jou is wel bijna op.. Maar het is nog geen drama.
Idd bij droog weer is hij fijn. Maar bij regen beter na de bocht gas geven.:sunglasses:
Bij 4 takt kan je voor de bocht weer volgas geven.
Ik ben zovaak met de oude Vivacity (2 takt) uit de bocht gevlogen dat ik wel weet met nar wegdek alleen in rechte lijnen had geven.
 
Last edited by a moderator:
Niet het laatste foto model, die moet je met een moer aandraaien en die op jou foto met banden die hebben een rubber voet die je in de velg trekt met wat zeepsop. Maar ik rijd er nu al 8000 km mee zonder dat die afscheurt valt dus wel mee.
Met de auto wel gehad na 150 000 km.
 
Haakse ventielen niet eraan beginnen op je scooter.. Die horen daar niet erop thuis.. Plus dat die ventielen na een tijdje gaan scheuren in het rubber.

Valt in mijn ogen wel mee. Gewoon na een wasbeurtje even met siliconenspray klein beetje inspuiten. Daarentegen zijn ze ideaal voor 10 inch velgen, anders kom je er niet bij met de compressor. Althans, in mijn geval.
 
Ik ben een goed weer rijder maar ik heb toch al ervaren dat mindere kwaliteit banden levensgevaarlijk kunnen zijn bij nat weer.
Vaak wordt bij de goedkope banden een (te) harde rubber gebruikt.
Dit is positief voor de slijtage maar ook zeer negatief voor de wegligging.
Ik heb in het verleden een nieuwe Kymco Like 125cc gekocht, hier lagen origineel, als ik me goed herinner, "Denso" bandjes op maar als je een rotonde nam met nat weer leek het erop alsof je op een ijsbaan reedt.

Goeie banden is veiligheid, hier wil je niet op besparen tenzij je de ziekenhuizen wilt sponseren!
 
Hopelijk blijf ik binnen de forumregels mbt reclame;
Mijn banden koop ik bij Pneus online en laat ik bezorgen bij een montagepartner. De montagepartner draagt zorg voor de plaatsing van band op velg. Schroef ik ter plekke even mijn uitlaat, spatbord en achterwiel los, of voorwiel. Kost me E5 montagekosten en ik heb een half uurtje lol met de monteurs. Mogelijk heb jij een montagepartner (lijst beschikbaar bij bestellen) in jouw omgeving?
Groet,
 
Back
Top