Nieuwe 70cc loopt niet

Aeroxb12

New Member
Hallo, zou iemand mij hier kunnen helpen:

setup:
Malossi 70cc sport
Stage 6 pro replica
Vario setup naraku:
- naraku racing vario
- naraku sport koppeling
- naraku koppelingshuis
12 mm carb (standaard)
Krukas standaard
Malossi power filter
Gele malossi drukveer
Omega zilver trekveren
4.5 gram rollen
Sproeier 84

probleem:
Nadat ik de nieuwe 70cc er op heb gezet omdat mijn 50cc een warmlopen had gekregen ben ik gegaan voor 70cc Malossi sport. Nu heeft die alleen totaal geen power. Net na het starten van de scooter trekt die echt super snel op waarna die niet meer hoger komt dan 35/45 vervolgens trekt die ook niet meer snel op. Nadat ik hem had geïnstalleerd heb ik al vergroot in sproeier omdat je hoorde dat die te weinig benzine kreeg. Toen ben ik van 78 naar 84 gegaan. Waar zou het probleem van daan kunnen komen
 
Advertisement - register to remove this

Denk je niet dat je rollen te licht zijn? Als ik het goed had is de malossi sport van gietijzer en niet zo'n toeren jager. En gecombineerd met dit is de carb wel klein voor een 70cc dus volgens mij draai je een redelijk laagtoerige setup met best veel toeren.
 
Denk je niet dat je rollen te licht zijn? Als ik het goed had is de malossi sport van gietijzer en niet zo'n toeren jager. En gecombineerd met dit is de carb wel klein voor een 70cc dus volgens mij draai je een redelijk laagtoerige setup met best veel toeren.
de power luchtfilter was lastig afstellen heb originele op gegooid en sproeier 72 loopt stuk beter en mooie kleur bougie. Hij liep nu top 70 km/uur op gps. Trekt tot 10 km/uur niet zo lekker schiet vervolgens door naar 50 en krijgt dan wat meer moeite maar loopt dan langzaam richting 70 gps. Verder nog niet vaak heel hard gegaan cilinder beetje aan het inrijden. Hoe zou ik de problemen van 0 naar 10 en na de 50 kunnen oplossen zou dit door die te lichte rollen kunnen komen
 
Gooi een gele drukveer erin, ga rond 5,5/6,0 gr rollen zitten en gele trekveren, denk dat je dan al een eind komt. Die gele trekveren zullen ervoor zorgen dat die dip in t begin weg gaat door voldoende toeren te maken voordat je weg rijdt.

Edit; zag dat je die drukveer al hebt.
 
Last edited:
Gooi een gele drukveer erin, ga rond 5,5/6,0 gr rollen zitten en gele trekveren, denk dat je dan al een eind komt. Die gele trekveren zullen ervoor zorgen dat die dip in t begin weg gaat door voldoende toeren te maken voordat je weg rijdt.

Edit; zag dat je die drukveer al hebt.
Bedankt voor de reactie ga ik zeker proberen. Aantal setjes bestel 4 tot 7 gram rollen en setje trekveren. De trekveren bedoelde je hier gewoon de gele van malossi mee?
 
Hallo, zou iemand mij hier kunnen helpen:

setup:
Malossi 70cc sport
Stage 6 pro replica
Vario setup naraku:
- naraku racing vario
- naraku sport koppeling
- naraku koppelingshuis
12 mm carb (standaard)
Krukas standaard
Malossi power filter
Gele malossi drukveer
Omega zilver trekveren
4.5 gram rollen
Sproeier 84

probleem:
Nadat ik de nieuwe 70cc er op heb gezet omdat mijn 50cc een warmlopen had gekregen ben ik gegaan voor 70cc Malossi sport. Nu heeft die alleen totaal geen power. Net na het starten van de scooter trekt die echt super snel op waarna die niet meer hoger komt dan 35/45 vervolgens trekt die ook niet meer snel op. Nadat ik hem had geïnstalleerd heb ik al vergroot in sproeier omdat je hoorde dat die te weinig benzine kreeg. Toen ben ik van 78 naar 84 gegaan. Waar zou het probleem van daan kunnen komen
De sproeier is veeslte klein voor een powerfilter denk ik! Ik heb zonder powerfilter al een 94 in de originele 12mm gurtner carb. (Malossi Sport 70 & Yasuni R). Ik heb wel een ophoog plaatje onder mijn membraam misschien dat dat nog ietsjes schilt in sproeier.
 
De sproeier is veeslte klein voor een powerfilter denk ik! Ik heb zonder powerfilter al een 94 in de originele 12mm gurtner carb. (Malossi Sport 70 & Yasuni R). Ik heb wel een ophoog plaatje onder mijn membraam misschien dat dat nog ietsjes schilt in sproeier.
Komt door dat 5mm plaatje wrs. Voor mijn 21/19/17,5 had ik ook de originele 12, draaide met origineel filter op een 84 sproeier zo uit mijn hoofd. Luchtfilter was wel zonder begrenzing uiteraard!

Zelfde cilinder en uitlaat overigens.
 
Komt door dat 5mm plaatje wrs. Voor mijn 21/19/17,5 had ik ook de originele 12, draaide met origineel filter op een 84 sproeier zo uit mijn hoofd. Luchtfilter was wel zonder begrenzing uiteraard!

Zelfde cilinder en uitlaat overigens.
Oooh ik wist niet dat die er nog opzat. Ik hoor inderdaad een beetje iedereen met dezelfde setup zeggen dat ze in de 80 met sproeier zaten maar dat had ik al nodig met 50cc en yasuni r. Hoe kan het dat ik nu zo groot zit? (Ik heb luchtgekoeld).
 
Back
Top