nieuwe 70cc cilinder gemonteerd maar wil niet goed rijden

sneaked

Well-Known Member
hoi ik heb een peugeot jetforce c-tech en ik heb een nieuwe cilinder eronder gezet 70cc mallossi sport maar hij wil niet echt rijden.

ik heb wat sproeiers verwisselt maar resultaten kwam ik niet ver mee

sproeier 80: ging aan maar wou niet wilt niet niet harder dan 5-10
de band draaide ook
sproeier 84: gign aan liep beter stationair maar wilt ook niet harder dan 5-10
de band draaide wel
sproeier 92: ging aan liep goed stationair maar wanneer ik gas geef zakt ie in
de band wou niet een draaien hij verzoop dus te snel

mijn vraag is kan sproeier 86/88 wel goed zijn want de prestaties zijn nu nog nihil
kan nog niet eens rijden om de bougi kleur te zien.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

power1 vario,standaard krukas,omega zwarte trekveren/standaard drukveer, ga er nog een rode indoen maar wil eerst de rest een beetje afstellen voordat ik met rollen en drukveren ga beginnen. uitlaat is een doppler s3r. standaard gurtnher carbrateur 14mm
 
Het enige wat er aan de hand is is dat je effe je vario moet verdraaien, hij loopt waarschijnlijk niet goed door omdat alle varios een (kleine) afwijking hebben.
 
Het enige wat er aan de hand is is dat je effe je vario moet verdraaien, hij loopt waarschijnlijk niet goed door omdat alle varios een (kleine) afwijking hebben.

Ja of je zegt gewoon niets 8P

Kijk eens of er geen vuiligheid en roest enzo bij je massakabel zit, en trek desnoods nog eentje erbij. Iemand die ik kan had ook dat zijn scooter wel startte enzo maar met rijden sputterde die maar een beetje rond. Bleek ook de massakabel te zijn.
 
maar mijn ouwe cilinder ree gewoon. niet optimaal trok langzaam op maar haalde wel nog de 80.dus als het aan de massakabel zou liggen dan zou mijn ouwe cilinder ook niet vooruit te brande zijn.

en er zit geen vuiligheid op
net eff gecheckt:p
 


nou omdat standaard drukveer te verglijken is met malossi geel (bij mijn scooter )en als ik 70cc moet er waarschijnlijk een sterkere erin dus rode maar dit is meer voor het fijnafstellen wat ik nu wil is dat hij gewoon loopt van 1-90

maakt mij niet uit hoeveel dipjes ernu nog inzit :)

het probleem nu is hij loopt niet harder dan 10
en kan dit nog verholpe worde met 4maten grotere sproeier ?
mijn gevoel zegt van niet :p
 
Er zijn meer drukveren tussen geel en rood hoor...
jah maar ik heb nog rood thuis liggen van mallossi

en ik weet ook wel dat er meerdere sterkes in zijn :)

maar on topic plz

kzit met een probleem dat mijn 70cc niet harder gaat dan 10 en dat licht niet allemaal aan de drukveer.
 
Last edited:
Er zijn meer drukveren tussen geel en rood hoor...
Nee dat is dus niet zo, Malossi maakt 3 kleuren (althans, voor minarelli/peugeot), wit geel en rood. Rood heb je echt niet perse nodig met 70cc hoor, en zeker niet met een malossi sport. Het is een kwestie van proberen wat beter rijd.
Je moet overigens niet steeds je drukveer veranderen, je gaat eerst met je huidige drukveer afstellen, en als je dat niet goed krijgt ga je een maatje sterker nemen.

Je stelt dus altijd je rollen af op je drukveer, en niet andersom.

Wat is overigens de standaard sproeier in een jetforce? Vaak hoef je namelijk maar een paar maten groter met zo'n cilinder.
 
heb je wel genoeg compressie? dat zou ik eerst kijken wanneer je een nieuwe cilinder gemonteerd hebt. zit je voetpakking goed? dus dat je geen spoelpoorten blokkeerd of zo iets.. zijn je kopboutjes goed en evenhard aangedraaid? moet er geen anders soort bougie in je nieuwe kop?
 
Excuse moi voor het late antwoord.

Sproeier 58 is perfect jonge met std luchtfilter.
geen std luchtfilter kun je dus 10-20 maten hoger gaan zitten ofzo?
 
Sproeier 58 met een 70cc?:O
Standaard zit het al tussen de 65/70 ongeveer.
Heb zelf een jetforce 70 cc 17,5 caberateur 67 sproeier polini vario en dopler s3r race uitlaat loopt er perfect mee stond er van te kijken want ben gewent bij minareli zelfde Setup maar dan op een quad 100 sproeier maar die heeft geen vacuümpomp en dat heeft je jetforce wel
Post automatically merged:

hoi ik heb een peugeot jetforce c-tech en ik heb een nieuwe cilinder eronder gezet 70cc mallossi sport maar hij wil niet echt rijden.

ik heb wat sproeiers verwisselt maar resultaten kwam ik niet ver mee

sproeier 80: ging aan maar wou niet wilt niet niet harder dan 5-10
de band draaide ook
sproeier 84: gign aan liep beter stationair maar wilt ook niet harder dan 5-10
de band draaide wel
sproeier 92: ging aan liep goed stationair maar wanneer ik gas geef zakt ie in
de band wou niet een draaien hij verzoop dus te snel

mijn vraag is kan sproeier 86/88 wel goed zijn want de prestaties zijn nu nog nihil
kan nog niet eens rijden om de bougi kleur te zien.
Heb zelf ook een jetforce 70 cc 17,5 caberateur 67 sproeier anderen koppelingen en dopler s3r race uitlaat loopt er 90 heb dit probleem ook gehad en hier loopt die super mee
Post automatically merged:

Heb zelf een jetforce 70 cc 17,5 caberateur 67 sproeier polini vario en dopler s3r race uitlaat loopt er perfect mee stond er van te kijken want ben gewent bij minareli zelfde Setup maar dan op een quad 100 sproeier maar die heeft geen vacuümpomp en dat heeft je jetforce wel
Post automatically merged:


Heb zelf ook een jetforce 70 cc 17,5 caberateur 67 sproeier anderen koppelingen en dopler s3r race uitlaat loopt er 90 heb dit probleem ook gehad en hier loopt die super mee
 
Back
Top