nieuw speelgoedje

Quadra

New Member
Heb mij nu een Honda scooter 125cc scooter cadeau gedaan ,
nu ben ik tenminste in de regel met de snelheid ,(loopt nu 110 op de teller)
Heb aan een prijsje een performance air filter gekocht ,waardoor hij iets meer lucht zou krijgen,
nu mijn vraag ,zou ik de hoofdsproeier moeten vergroten ,want als ik die filter vervang ,gaat ie meer lucht krijgen.
heeft iemand dit al getest ?
 
Advertisement - register to remove this

Dat zou je dan altijd moeten doen. Het maakt niet uit of het een motorscooter is of een 50cc. Als je meer lucht erin krijgt moet er ook meer benzine bij.
 
Ja je moet dan een grotere sproeier monteren.
Er zitten ook nog een paar nadelen aan een open luchtfilter (ik neem aan dat je zo'n ding bedoelt:https://www.google.com/search?q=pow...3tAhXHDewKHbn4DAIQ_AUI8gIoAQ&biw=1359&bih=657)
Je verbruik gaat namelijk omhoog, maakt hij meer lawaai en ook zal je cilinder+zuiger sneller slijten omdat dit soort filters minder goed filteren (vooral als je hem niet elke paar 100 km opnieuw in vet)
Post automatically merged:

als je het over een luchtfilter element hebt zal het verschil niet merkbaar zijn en hoef je waarschijnlijk niks aan je carburateur afstelling te doen
 
Heb naar de firma die die filters maakt gemaild ,ben benieuwd of ik hier een antwoord ga op krijgen.
is een filter die gewoon past in de originele behuizing ,maar wel een die je moet in oliën .wat al gedaan is (zit zo in de verpakking)
 
Last edited:
Met één 125cc 4-takt is 110 al heel netjes, de mijne reed maar 106.
Ik denk persoonlijk niet dat het zogenaamde performance air filter veel gaat uitmaken.
Verder is natuurlijk de vraag op welk gebied deze filter performant is boven de originele filter?
Dit filter kan ook performant zijn op het gebied van effectieve filtering en wil niet gelijk zeggen dat dit filter meer of minder lucht doorlaat.

Mijn advies aan allen, laat je scooter zo origineel mogelijk dan heb je het langst er plezier van en hoef je minder vaak te lopen.

In ieder geval veel plezier met de nieuwe aanwinst.
 
Dit is het antwoord van de firma van de performance luchtfilter,
dus met andere woorden zoek het zelf maar uit.

Hallo .......,

man kann keine pauschale Antwort auf deine Frage geben da viele Faktoren einen Einfluss darauf haben wie z.B. Oktanzahl, Laufleistung des Motors, weiteres Setup zum Beispiel Krümmer, Aufweitung der Kanäle usw. usf.

Grundsätzlich ist es empfehlenswert den Vergaser neu abzustimmen bei einer Änderung, ja.
So holst du das maximum aus dem Filter bzw. der Mehrluft heraus am Ende.


Mit freundlichen Grüßen / kind regards
 
Back
Top