Nieuw soort membraan

sprinter

a real Fastard
Tijdens het doelloos surfen kwam ik dit tegen:
http://www.snowtechmagazine.com/articles/eid/eid.html

Het is een nieuw soortmembraan waar het gehele membraan wordt vervangen door een behuizing met een plaatje en 2 veertjes.

.
diode2b.jpg

diode3.jpg


Voor zover ik het begrepen heb is het nu zover ontwikkeld dat het precies evenveel vermogen geeft als een conventioneel membraan maar bij een veel lager verbruik
 
Advertisement - register to remove this

Op zich wel mooi als het goed werkt. Zo te zien is het ook stuk kleiner, dus kun je plek bij membraan stuk verlagen zodat je meer carterdruk hebt of heb ik dat fout?
 
zo te zien zal het wel lang afstellen worden met die 2 moertjes onder de veertjes, maar verder ziet het er wel leuk uit, ben benieuwd of er meer vermogen mee te halen valt
 
Lijkt me nogal een stug membraan, gezien het aantal windingen van het veertje... Zal je ook een aanzienlijke hoeveelheid onderdruk voor nodig hebben...

Ik heb ff geen tijd om het hele artikel door te lezen, maar dat ga ik zeker doen... Wel koel spul, wat die snowscooter-mannen hebben, evenals kart-ers en jet-ski...
 
Ik ben benieuwd hoe dit het doet op een machine die 14k rpm of meer draait. Ik heb het verhaal niet gelezen, maar voor zover ik het begrijp is het ontwikkeld om een lager verbruik te krijgen en niet voor meer vermogen.
Komt dit er wel zou het erg mooi zijn, maar ik denk niet dat iemand het gaat proberen op de scooter voorlopig.
 
Originally posted by 8 spoelpoorten
Ik denk dat je er niet zoveel van moet verwachten maar het zal misschien wel wat schelen!

Als je nix hoeft te verwachten, hoef je ook niet te experimenteren... Koen experimenteert wel [digitale HPI, zowat zonder rotor, zelf ontwikkelen van een 2-cilinder]...

Vind het dus een vrij loze reply, als ik het eerlijk mag zeggen...
 
hmz, je membraam kleppen gaan net zovaak op en neer als het aantal toeren dat je draait, ik weet niet of dit wel zo goed werkt ( op snelle setups ) het ziet er vaag uit iig :P
 
Hoe valt dat lager verbruik dan te verklaren?

[edit] Lama, heb het artikel is gelezen... Heb je de prijs gelezen? $200 aan te passen voor elke applicatie (ook scooter dus...) iemand geld teveel :D [\edit]
 
Last edited:
Originally posted by JohnB
Valt wel mee , je kleppen gaan immers ook maar een paar mm open en dat opp is ook niet ultra groot

hehe maar normaal willen ze een ~80% van je cabbie oppervlakte met een bepaalde opening , ik betwijfel me of je dat zo haalt...
 
Membranen zijn dingen die je gewoon op een bank moet testen.
Is dit te veel moeite voor je of kost het teveel,dan gewoon standaard met carbonplaatjes gebruiken voor mina en een vl13 voor pia.

-:-
 
Back
Top