Nieuw project!

Manu76

Burn and rise...
Na een donor scooter te hebben gehad om mijn Sachs speedforce R lopend te krijgen is me dat gelukt!

Liep mega mooi uiteindelijk. Was zo trots als een pauw. :) maar die is nu dus verkocht.

Afijn, omdat ik niet stil kan zitten heb ik een nieuw project.

Het gaat nu om een Rieju toreo 4 takt 2009.

De Rieju loopt niet en heeft rare kwalen m.b.t de verlichting. Ook zie ik hier en daar brandstof lekken.

Maar goed, daar houd ik me voorlopig mee bezig.

Als er geïnteresseerden zijn zal ik updaten zo nu en dan, anders houd het op.

Voor diegene die zich nu afvragen wat ik momenteel in bezit heb:

Sym orbit II 4 takt 50cc euro 4 2019 met rond de 600km. (Rijdend) aan deze "klooi" Ik niet!

Rieju Toreo 4 takt 50cc 2009 met rond de 10000km. (Niet rijdend)

Grtz.
 
Advertisement - register to remove this

Brandstof lekken: Misschien de brandstof leiding aan vervanging toe. Anders misschien dingen in de carburateur die niet goed zitten.


Verlichting kan de bedrading zijn (slechte verbinding of corrosie), of spannings regelaar anders misschien de stator een defect of beschadigde spoel.
 
Ik zit nu bij de huisarts. Ga vanmiddag verder.

Danke gcs100 een euro kit!

Ff een update:

Ik zag dat de slangen pureus zijn en het spruitstuk is in gesneden lijkt wel.

Heb wel spruit stukken maar niet voor een rieju. Deze moet worden vast gemaakt met 2 bouten ipv de 4 die ik ken.

Ook zag ik ergens een" brandstof melder" staan als onderdeel. Want de tank blijft vol aangeven terwijl er bijna niets in zit.

Ook het busje van de bendix in de carter is af gebroken. Maar dat los ik wel op.

Eerst pratend krijgen!
 
Tot nu toe:

Slangen zijn vervangen.
Vario nagekeken
Koppeling moet nog
Carter deksel is gespoten alleen nog af lakken.
Accu is vervangen
Tank is vervangen voor een goede
Rempot gespoten
Remmen nagekeken
Banden zijn nog prima
Olie is nagekeken en was goed.
Oude brandstof eruit
Zijkappen geschuurd
Bendix vervangen.

Troep en zand enz. wat ik tegenkomen maak ik meteen schoon

Transmissieolie wil ik nog vervangen.

En nog genoeg te doen. :)
 

Attachments

  • 15770986927336518838605717952929.jpg
    15770986927336518838605717952929.jpg
    187 KB · Views: 10
  • 15770987383525243541589186006718.jpg
    15770987383525243541589186006718.jpg
    200.1 KB · Views: 9
  • 15770987652113715540088034132517.jpg
    15770987652113715540088034132517.jpg
    204 KB · Views: 9
  • 15770987891272987233416912694078.jpg
    15770987891272987233416912694078.jpg
    193.8 KB · Views: 9
  • 15770993182262600748690461887526.jpg
    15770993182262600748690461887526.jpg
    279.9 KB · Views: 15
Op het inlaat spruitstuk na zou die nu in theorie moeten starten.

Brandstof erin straks ff proberen.

Foto van het bewuste spruitstuk,
 

Attachments

  • spruitstuk_inlaat_china_gy6_50cc_sp.jpg
    spruitstuk_inlaat_china_gy6_50cc_sp.jpg
    113.6 KB · Views: 14
Tot nu toe:

Slangen zijn vervangen.
Vario nagekeken
Koppeling moet nog
Carter deksel is gespoten alleen nog af lakken.
Accu is vervangen
Tank is vervangen voor een goede
Rempot gespoten
Remmen nagekeken
Banden zijn nog prima
Olie is nagekeken en was goed.
Oude brandstof eruit
Zijkappen geschuurd
Bendix vervangen.

Troep en zand enz. wat ik tegenkomen maak ik meteen schoon

Transmissieolie wil ik nog vervangen.

En nog genoeg te doen. :)
 
Tot nu toe:

Slangen zijn vervangen.
Vario nagekeken
Koppeling moet nog
Carter deksel is gespoten alleen nog af lakken.
Accu is vervangen
Tank is vervangen voor een goede
Rempot gespoten
Remmen nagekeken
Banden zijn nog prima
Olie is nagekeken en was goed.
Oude brandstof eruit
Zijkappen geschuurd
Bendix vervangen.

Troep en zand enz. wat ik tegenkomen maak ik meteen schoon

Transmissieolie wil ik nog vervangen.

En nog genoeg te doen. :)
Hij ziet er al mooi uit
 
Haal die tie-rap maar van het spruitstuk dat heeft nooit genoeg klem kracht.. Daar hoort echt zo`n metalen klemband om te zitten.

Spruitstuk is het zelfde als elke china blok.. Voor vervanging gebruik ik altijd (op dit moment) BT20001 van 101 octane.. Goed aan de prijs en nog nooit problemen mee gehad.
 
Haal die tie-rap maar van het spruitstuk dat heeft nooit genoeg klem kracht.. Daar hoort echt zo`n metalen klemband om te zitten

Helemaal mee eens! Is ook tijdelijk.

EDIT: MIJN SPRUITSTUK HEEFT 2 NIPPELS.

Dus welke moet ik nou hebben?

zie foto:
 

Attachments

  • 15774382955251802470863873938384.jpg
    15774382955251802470863873938384.jpg
    363.5 KB · Views: 9
Last edited:
Back
Top