Nieuw motorblok voor kymco super 8 4t 50 2008

DJ-skip

New Member
Geachte lezers,

Ik heb een "Kymco super 8 4t 50 uit 2008" waar ik een nieuw 72 of 80cc motorblok voor wil halen. Nu heb ik het een en ander gevonden op motor-x website ( Complete engines - www.motor-x.com - motorcycle store ) waar de werknemers beweren dat deze motorblokken compatibel zijn met mijn scooter model. Maar daar hebben ze het ten eerste over carter kap maten 400 mm, 430 mm en 460 mm terwijl mijn Kymco 490 mm heeft.

20240926_234951.jpg
En er staat overal 10 inch of 12 inch wielen terwijl ik op mijn scooter 14 inch wielen er op heb zitten.

20240926_234844.jpg

Zijn deze motorblokken dan compatibel met mijn scooter zo ja. Wat zijn een beetje betrouwbare merken. Zij hebben de merken

wm-motor
moretti parts
Ubiwa

Mijn dank zal enorm groot zijn voor de informatie.
skip

Advertisement - register to remove this

Bedankt voor je antwoord en excuses voor de late reactie. nou ik wilde sowieso naar 80cc gaan en omdat het een scooter uit 2008 is vond ik het wel waard om er een heel nieuw motorblok onder te hangen. en aangezien ik dan vanuit kan gaan dat alle onderdelen op elkaar zijn afgestemd. Ik weet namelijk dat het niet alleen de zuiger en de cilinderkop is wat vervangen moet worden. maar onder andere ook de carburateur, de complete Vario, misschien de krukas omdat hij te licht zou zijn. en weet ik allemaal wat nog meer. dus met een compleet 80cc blok zou ik goed moeten zitten.
Post automatically merged:

Hoezo wil je eigelijk een compleet blok kopen en niet gwn een 80cc kitje?
Oh ja trouwens ook een grote reden voor mij was. Dat als ik al die onderdelen nieuw haalt die ik ervoor nodig heb het duurde uitkomt als een compleet motorblok.

Back