nieuw evo of mhr op pen 10?

Status
Not open for further replies.

dieselmaniac

Zupermen
ik heb een gloednieuwe doppler as met c4 lagers, de krukas is pen 10. nu wil ik een nieuwe evo 70 of mhr 70 gaan halen.. nu 2 vragen:

1: kan dit kwaad op mijn pen 10? 1 van die 2 cilinders.

2: welke is sneller uit de doos? en welke na tuning?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Evo op pen10 heb ik vrij weinig problemen mee gezien.
Toch heb ik gehoord dat pen12 meer steun bied aan de zuiger.

Evo is sneller uit de doos, na tuning kunnen ze allemaal heel snel zijn, is maar net met welke onderdelen je gaat rijden en waarop ie getuned is.
 
nee zijn genoeg mensen die met pen10 evo vlammen, niks aan de hand.
Zolang jij de boel maar goed blijft smeren en goed afstelt loopt ie heus niet zomaar in de soep.
 
Manta said:
Evo is sneller uit de doos, na tuning kunnen ze allemaal heel snel zijn, is maar net met welke onderdelen je gaat rijden en waarop ie getuned is.
Volgens mij is MHR (Ik neem aan dat u MHR Speed bedoelt) sneller uit de doos. Maar EVO heeft meer potentie kwa tuning :)
 
Hoezo BS ? Als je EVO tuned is het leuker dan een Speed tunen. Een EVO is langzamer en om er dan meer uit te halen lijkt mij leuker dan een Speed tunen. Correct me if I am wrong O-)
 
Waarom zou een evo langzamer zijn, en waarom zoutie beter beuken na tuning dan een speed?

ontopic:
Pen 10 heb ik ook geen problemen mee met tuned evootje maar hou je smallend-lager (en dus pistonpen) een beetje in de gaten.
 
Ruben_09 said:
Hoezo BS ? Als je EVO tuned is het leuker dan een Speed tunen. Een EVO is langzamer en om er dan meer uit te halen lijkt mij leuker dan een Speed tunen. Correct me if I am wrong O-)

ik heb je al gecorrigeerd dus ...

t is gewoon niet zo , std is speed iets sneller maar tuned maakt t geen drol uit of je evo-manston-speed of cross hebt


over pen10 , denk dat t naaldlager meer te verduuren krijgt en meer rpms maakt dan pen12
 
Tim_xsh said:
ik heb je al gecorrigeerd dus ...

t is gewoon niet zo , std is speed iets sneller maar tuned maakt t geen drol uit of je evo-manston-speed of cross hebt


over pen10 , denk dat t naaldlager meer te verduuren krijgt en meer rpms maakt dan pen12

Naaldlager maakt meer toeren bij pen10? Nou mag je mij uit gaan leggen sinds wanneer je small-end naaldlager rondjes draait.
 
@ph3x f12 said:
Naaldlager maakt meer toeren bij pen10? Nou mag je mij uit gaan leggen sinds wanneer je small-end naaldlager rondjes draait.


Niet zo moeilijk lijkt mij, een pen 10 is kleiner dus heeft gewoon stukje meer kracht dat verwerkt moet worden tov een pen12, omdat die groter is kan hij het beter aan/verdelen en komt er uiteindelijk minder kracht testaan op een pen 12 naaldlagertje.
 
Maar om nog even terug te komen op de hoofdvraag: Ja een pen10 doppler as moet dat aankunnen. Ik rijd nu al 2 jaar met deze as en C3 lagers waarvan ik denk 600km met evo tuned, c20 etc. Nog geen klachten.
 
Het grappige is dat een groter naaldlager een grotere afstand in dezelfde tijd af moet leggen. Dus wat is nou gunstiger? -:-

Maja. Boeit allemaal niet. Op een P12 lager komt minder stress te staan. P10 kan ook gewoon heel goed.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top