Nieuw blok onder scooter

bentebron

New Member
Mijn blok van mijn scooter (kymco agility 50) is kapot en moet vervangen worden. Nu heb ik dus een blok gevonden maar daar staat bij dat die voor schijfremmen is terwijl dat dan bij heel veel andere niet vermeld staat. Ik heb geen idee of mijn scooter schijfremmen heeft dus weten jullie dat? Voor de rest vraag ik me af of blokken waar niet staat vermeld dan alle soorten remmen op kunnen.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Heb je het nu over remblokjes in je scooter?

Of over het echte motorblok? Want daar zie ik verschillende van op internet met een keer zoeken zonder het woordje: ‘remschijven’.

Als het je echte motorblok is dan is het misschien een idee om hem te reviseren? Dit houdt in: De kapotte onderdelen vervangen, en alles even goed schoonmaken.

Een nieuw motorblokje is namelijk al €280 van jouw Kymco, als je alleen de kapotte onderdelen repareert ben je denk ik goedkoper uit, als je hier in ieder geval de tijd en moeite voor wilt nemen.
 
Heb je het nu over remblokjes in je scooter?

Of over het echte motorblok? Want daar zie ik verschillende van op internet met een keer zoeken zonder het woordje: ‘remschijven’.

Als het je echte motorblok is dan is het misschien een idee om hem te reviseren? Dit houdt in: De kapotte onderdelen vervangen, en alles even goed schoonmaken.

Een nieuw motorblokje is namelijk al €280 van jouw Kymco, als je alleen de kapotte onderdelen repareert ben je denk ik goedkoper uit, als je hier in ieder geval de tijd en moeite voor wilt nemen.

Ik heb 2de hands een blok voor 150 gevonden volledig nieuw. Daar staat alleen bij dat die enkel voor scooters is met remschijven. De vraag is dus eigenlijk of die zou passen op mijn scooter. En dat reviseren denk ik niet dat ik dat kan anders had ik dat zeker gedaan...
 
Heb je misschien een linkje?

En ja jouw scooter heeft remschijven, als je opzoekt wat een remschijf van een kymco agility 50 is en dan kijkt of je die ook op je wiel(en) hebt zitten dan neem ik aan dat het blokje past.
 
Tja, aan de ene kant zeg ik: als je het niet probeert (en jezelf informeert) kun je het nooit, andere kant is t makkelijker om kant en klaar een blok er onder te gooien. Maar als je nu trommel achter hebt en je gaat hem nu schijf maken, moet je dus ook een andere remhendel hebben, inclusief vloeistofreservoir EN de mogelijkheid om dat te monteren. Kan een aardig duur geintje worden.

Daarbij vraag ik me af of, als je het verschil niet kent tussen een trommel en schijfrem (en het niet ff op google opzoekt), het verstandig is om te beginnen aan het veranderen van motorblok. En dat bedoel ik niet negatief, dit zijn dingen waar je met een dergelijke benadering beter niet aan kunt beginnen. Scheelt je een hoop geld/gedoe anders.

En wat bedoel je met "kapot"?
 
Tja, aan de ene kant zeg ik: als je het niet probeert (en jezelf informeert) kun je het nooit, andere kant is t makkelijker om kant en klaar een blok er onder te gooien. Maar als je nu trommel achter hebt en je gaat hem nu schijf maken, moet je dus ook een andere remhendel hebben, inclusief vloeistofreservoir EN de mogelijkheid om dat te monteren. Kan een aardig duur geintje worden.

Daarbij vraag ik me af of, als je het verschil niet kent tussen een trommel en schijfrem (en het niet ff op google opzoekt), het verstandig is om te beginnen aan het veranderen van motorblok. En dat bedoel ik niet negatief, dit zijn dingen waar je met een dergelijke benadering beter niet aan kunt beginnen. Scheelt je een hoop geld/gedoe anders.

En wat bedoel je met "kapot"?

Ik ga hem niet zelf vervangen hoor dat doet een kennis van me ik hoef hem alleen maar te bestellen. Ik weet van mezelf ook dat niet slim plan is om zelf te gaan knutselen aan mijn scooter met mijn verstand. Met kapot bedoel ik dat er te weinig olie in zat en toch ben door gereden.
 
Ok, ja dan moet je er voor gaan, als je remsysteem klopt. Met 150 euro voor een nieuw blok zou ik daar geen 2 keer over nadenken in dit geval, groot gelijk heb je. Maak anders even een foto van je blok, bij je achterwiel (kant van de uitlaat) om het zeker te weten.

Succes alvast!
 
Ok, ja dan moet je er voor gaan, als je remsysteem klopt. Met 150 euro voor een nieuw blok zou ik daar geen 2 keer over nadenken in dit geval, groot gelijk heb je. Maak anders even een foto van je blok, bij je achterwiel (kant van de uitlaat) om het zeker te weten.

Succes alvast!
Ben momenteel niet thuis zal later wel even een een foto maken. nog even terug komen over dat van op google zoeken als ik schijfrem op zoek krijg ik alleen fotos van voorwielen.
 
50942
50943
Als je dit model hebt, vrees ik dat je trommelrem hebt. Mijn broertje zn vriendin heeft hetzelfde blok onder haar sym mio zitten uit 2011, ook trommel.
Als je dit ding hebt :
50944
is het een schijfrem.
In dat geval moet je dat blok meteen halen ;)
 
Weten jullie dan hoe het zit met blokken waar niet bij staat of ze voor trommel of schijfremmen zijn. Die zijn gewoon universeel dan?
 
Of blokken universeel zijn zou ik echt niet weten. Maar ik denk dat als je gewoon: ‘Kymco agility 50 blok’ opzoekt, dat je dan wel gewoon een goede hebt.

Een gebruikt blok, tja, als hij gewoon goed is kan je er een hele lange tijd plezier mee hebben. Maargoed, met de beperkte kennis kan je zomaar bedrogen worden en een defecte mee naar huis krijgen. Ook heeft een nieuwe blok een relatief hogere kans op een langere levensduur dan een gebruikt blokje.

Maarja, mijn scooter heeft ook een blokje uit 2006 en daar zijn nooit problemen mee geweest. Dus dat het blokje nieuw is zegt ook niet gelijk alles.
 
Beste Bentebron,
Verschil tussen blok voor schijfrem en trommelrem is de uitgaande as waar het achterwiel overheen valt. Velg met schijfrem is breder, dus de uitgaande as langer.
Trommelrem achter zit op 50cc´s met enkele schokbreker links achter, schijfrem zit op 125 150 en 200 cc Agility´s met twee veren achter.
Uitgaande as zet je zo over, zit je wel direct met nieuwe olie en pakking. Al heb ik van dit blok )139qmb nog geen 4 klepper gezien.
Groet,
 
Last edited:
Beste Bentebron,
Verschil tussen blok voor schijfrem en trommelrem is de uitgaande as waar het achterwiel overheen valt. Velg met schijfrem is breder, dus de uitgaande as langer.
Trommelrem achter zit op 50cc´s met enkele schokbreker links achter, schijfrem zit op 125 150 en 200 cc Agility´s met twee veren achter.
Uitgaande as zet je zo over, zit je wel direct met nieuwe olie en pakking. Al heb ik van dit blok )139qmb nog geen 4 klepper gezien.
Groet,

Sorry ik begrijp je niet helemaal zeg je nou dat dit blok er wel makkelijk onder kan of juist niet?
 
Blok past op frame. Wiel niet.
Achteras is uitwisselbaar.
Of het makkelijk is, achteraf blijken de meeste klussen meegevallen. Maar het lijkt zeker geen plug and play.
 
Voor mensen die het nog iets interesseert. Ik heb het blok bestelt wat eigenlijk bedoelt is voor schijfremmen maar ga hem proberen alsnog op mijn scooter met trommel remmen te krijgen. Het resultaat zal ik nog wel vertellen.
 
Back
Top