Nieuw blok met trommelrem

NRG_420

New Member
Hoi mensen,
Ik heb vandaag een nieuw blok gescoord voor mijn piaggio nrg waar nu een schijfrem op zit achter maar op het nieuwe blok een trommelrem. Wat voor aanpassingen moet ik doen om die trommelrem te gebruiken?
Want ik heb nu een remkabel met remvloeistof erin maar als ik het goed begrepen heb werkt een trommelrem weer anders.

Bedankt voor jullie hulp
Gr Daan
 
Advertisement - register to remove this

Je wilt jouw nieuwe DD blok passend maken op datzelfde nieuwe blok dat trommelrem heeft of andersom :)
Kun je a.u.b even opnieuw uitleggen?
Ik neem maar aan dat je dat nieuwe DD blok wilt voorzien van trommelrem?

Je hebt een velg nodig geschikt voor trommelrem waar de trommelrem in gaat, bij een DD velg kan dit namelijk niet...een anderere remkabel is ook noodzakelijk maar een DD blok heeft geen remsleutel/veer mechanisme.
 
Oke ff opnieuw uitgelegd ik zal duidelijker zijn.

Blok nummer 1 zit nu op me scooter daar zit een schijfrem op

Blok nummer 2 komt morgen binnen maar daar zit een trommelrem op

Welke aanpassingen moet ik allemaal maken om mijn scooter van schijfrem naar trommelrem te krijgen?

Ik heb velgen voor beiden maar ik weet niet zeker of ik mijn velg met schijfrem er zomaar op kan doen
 
Ok duidelijk.

Je hebt nodig:
-geschikte velg (trommelrem)
-remkabel + remhevel
Het remhevel mechanisme werkt uiteraard anders dan bij schijfrem namelijk met een veer. De remkabel trek je vervolgens gewoon door naar de remsleutel/veer onderaan je trommelrem blok. Velg met schijfrem is niet geschikt voor trommelrem. De remsegmenten kunnen hier namelijk niet in...

Z.jpg

De remhevel is ook anders dan bij DD, hier zit namelijk een veermechanisme in:
85251.jpgDe remkabel heeft een tonnetje wat weer in bijhorende remhevel past:
sketch-1548962695697.png
 
Last edited:
Waarom koop je niet direct het juist blok? Dit is nogal erg zonder van je tijd om alles over te gaan bouwen.. En nee je hebt niet alleen maar een setje rem segmenten, een remkabel en een hevel nodig.. Komt nog wel wat meer bij kijken..

Het blok moet wel een gaatje hebben waar het steun asje voor de remsegmenten in gemonteerd moet kunnen worden, net als het scharnierpunt waar de remkabel aan moet.. Ook heb je ook een hele andere achter rem unit nodig op het stuur.. Die met potje is voor een vloeistof bediende rem..
Maar dan heb je eentje nodig waar je die remkabel aan kan monteren..
 
Ik kon geen goeie kwaliteit blok vinden met schijfrem. De remsegmenten zijn al gemonteerd op het blok en het wiel zit er ook al op dus hoef in principe alleen bij het remsysteem op me stuur wat aan te passen een nieuwe kabel te trekken en die aan me remsleutel vastmaken en klaar.
 
Back
Top