Nieuw aankoop

Stevie

grmblfffsss
Toen ik vandaag naar Schaafsma in Menaldum reed met de scooter voor het halen van testrolletjes en nieuwe zuiger voor de airsal 50 cc, zag ik dat me scooter met beukende windkracht 8 niet harder wil dan 65. Ik werd er zo moe van dat ik maar gelijk de Hebo Alu mee wou nemen.

Ik kon hem met wat korting krijgen, moesten hem bestellen, en ik had hem bijna gehad. Maar ik vroeg of hij zelf nog wat leuks wist.

Toen zei hij: jajajajajajaja, echt, een topcilinder. Supersnel, echt niet minder als die Hebo. En toen liet hij een Alu Gilardoni 70 cc zien. Ziet er heel netjes uit vond ik zelf. Alleen zonder kop. En de kop kost weer 65 euro, maar std. kop past erook op.

Ik heb de cilinder dus gekocht, zonder kop.
Komt het wel goed met std. kop?
Ze lieten daar namelijk een zuiger zien die door slechte verbranding die dan zegmaar kapot gaat. Op te kop van de zuiger komt namelijk een hele ring in aan de zijkanten.
En er werd gezegt dat ik beter '98 kon tanken etc.

Naja, ze wisten het allemaal zeer goed, maar ik snapte het niet allemaal. Is de std. kop nou wel of niet zonder risico op deze cilinder??


Wat foto's :):

1025273525-1.jpg


1025273567-2.jpg


1025273580-3.jpg


1025273597-4.jpg
 
Advertisement - register to remove this

het is toch beter om ook maar die kop erbij te kopen want met een standaard kop kunnen er een aantal dingen mis gaan..

teneerst als je je squish te krap hebt staan gaat je zuiger tegen de kop aantikken. dat klinkt stationair draaiend al als een ranzige ratel in je blok :) niet gaan rijden dan :P

de verbrandingskamer en de inhoud ervan klopt natuurlijk van geen kont op die cilinder.

hij zal ongetwijfeld starten en rijden dus maar je haald er bij lange na niet het vermogen enzo uit en je loopt risico dat het allemaal kapot gaat.. dit is net zoiets als een race vario monteren en dan ook gelijk de "ring" ook weer terug in je vario zetten.
 
ik heb die gilardoni+bijbehorende kop hier ook liggen, ben benieuwd wat het gaat brengen. Vanavond as, leggen. Morgen hopelijk een eerste test ritje kunnen maken.
 
Originally posted by theblueracer
ik heb die gilardoni+bijbehorende kop hier ook liggen, ben benieuwd wat het gaat brengen. Vanavond as, leggen. Morgen hopelijk een eerste test ritje kunnen maken.

Ik weet niet over welke kop ze het hadden bij de dealer, weet alleen dat ie 65 euro was. Flink prijzig vind ikzelf.

Wat voor kop heb jij en hoe duur was die?

*edit*
Net ff op scootparts gekeken, en zie daar me cilinder voor 127 euro liggen. Das leuk, want ik heb er 147 voor betaalt :|.
En de kop kost daar 49,95 euro.

Morgen cilinder maar weer terugbrengen dus, en dan maar bestellen bij scootparts met kop. Tenzij ze nog een deal willen maken...

Maar ok, de cilinder gaat er dus niet eerder op zonder de juiste kop.
 
Last edited:
Originally posted by JeroenRs50
Kdacht dat die gilardoni 70cc cilinders een W-poort hadden..

Of geld dat alleen voor de piaggio versie??

piaggio ac, heeft een W poort. De lc dacht ik niet.
 
Originally posted by JeroenRs50
Kdacht dat die gilardoni 70cc cilinders een W-poort hadden..

Of geld dat alleen voor de piaggio versie??

1025273580-3.jpg


Dis is dus de uitlaatpoort van de Gilardoni voor mina.hor lc

Kweet zo gauw niet wat een w-poort is, maar dit is volgens mij gewoon een groot-gat-poort :).
 
die gilardoni heeft een ovale poort

evo5_aluw.jpg


de bovenste op het plaatje is een w-poort
w-poorten hebben over het algemeen eeerrrgggg veel koppel
 
Originally posted by Casper
ander plaatje, ook van een w-poort

Cool, nooit eerder gezien. Maar zo poort heeft mijn Gilardoni dus niet :).

Trouwens, hoeveel km moet je zoiets nou inrijden? 100 km al genoeg? Of gewoon netjes iets van 500 km inrijden?
 
alu hoeft in het algemeen wat minder ingereden te worden...

in de race laten ze die cil's ook maar ff warmdraaien, beetje kelken en dan gelijk er vol mee blazen..

jij gebruikt hem voor straat, dus zal ik als ik jou was gewoon wel ff goed inrijden

eerst goed lang stationair laten draaien, beetje kelken en uitzetten. wanneer die afgekoeld is weer laten draaien en paar keer kelken, telkens ga je een stukje verder en langer, tot je dit een paar keer hebt gedaan ga je een klein stukje rijden, en dan weer aflaten koelen, en dan steeds grotere stukken gaan rijden, enz enz....

wanneer je de 50 km hebt gehaald is de cil al redelijk goed ingedraaid..
 
Originally posted by Marco_v_W
alu hoeft in het algemeen wat minder ingereden te worden...

in de race laten ze die cil's ook maar ff warmdraaien, beetje kelken en dan gelijk er vol mee blazen..


Zeer bedankt voor je uitleg. Als de cilinder erop zit, zal ik de eerste 50 km hetgene doen wat jij beschrijft.

Maar wat na die 50 km? Gewoon goed warm laten worden, en dan rustig de andere 450 km inrijden? 3/4 gas ofzo? Of moet ik veel varieren met het gas?

De kop krijg ik trouwens maandag. Dus montage zal die dag ook plaatvinden.
 
Back
Top