Niet starten scooter na kort stil staan

Sduif

New Member
Beste allen, ik heb een Vespa lx 2 takt scooter met een start probleem. Wanneer de scooter een dag niet gereden heeft moet ik eerst 50 keer kicken met gas open om hem aan de praat te krijgen. Ik ruik dan ook wat benzine en als hij dan start komt hij eerst niet vooruit en moet ik vol gas blijven geven tot de motor goed loopt. Als dat eenmaal het geval is rijdt hij prima en start daarna ook direct met 1 kick of elektrische start.

Na een uur stilstand moet ik weer 5 keer kicken om hem aan te krijgen en na 2/3 uur of langer weer het riedeltje van voor af aan. Er ligt geen benzine of olie onder en zie nergens een lek als ik de buddy bak weg haal.

Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn? Carburateur al losgehaald en met remmenreiniger alles schoon gespoten.

Hoop dat iemand me verder kan helpen, alvast bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

Thnx, de choke reageert toch op de temperatuur van de carburateur? Als die warmer wordt zet het pennetje uit om benzine toevoer te knijpen. Tenminste zo heb ik het begrepen.

Kan ik dit uit het filmpje nabootsen door de choke gewoon aan de plus en min van de accu te verbinden? Of moet ik nog iets doen om die temperatuur verhoging na te bootsen?
 
Back
Top