Niet snel optrekken beta ark

Mathijs830

New Member
Hallo allemaal.

Mijn beta ark trekts de eerste meters niet goed op.. Daarna trekt hij wel goed.

Heb al een beetje gezocht op t forum maar kan zo niet echt wat vinden..

Mijn setup is : 50cc standaard cilinder, sito uitlaat, orginele carb., malossi koppeling met witte veertjes, Rode drukveer, 6 gram rolletjes en sproeier 88..

Gr mathijs!
 
Advertisement - register to remove this

ik heb geen idee. Ik heb namelijk hetzelfde idee. Ik ga er nog een keertje wat lichtere trekveren op zetten, misschien dat dat helpt. Maar dat lijkt me sterk
Ja daar dacht ik dus ook aan.. Ik heb nu namelijk gele van malossi erin die zijn naar mijn weten het strakst.. Misschien moet ik die er tussen hebben. Maar aan de rollen zou het niet kunnen liggen of wel? Gr mathijs
Post automatically merged:

Of aan de drukveer? Heb er nu een rooie in zitten misschien dat dat te strak is? Mvg mathijs
 
Last edited:
Even een post van iemand gekopieerd

eerst carb afstellen.

even een simpel(grofweg) carb afstel uitlegje voor je:
-stotteren en/of zwarte(donkere bougiekleur) te rijk
= kleinere sproeier

-bwwooooaaapen (voornamelijk bij vol gas) en bij minder gas goed lopen en/of witte(lichte bougiekleur) te arm
= grotere sproeier.


even een simpel(grofweg) vario/koppeling uitlegje voor je:

van 0 tot +-20 te veel toeren maken? minder sterke trekveren.
te weining toeren? sterkere trekveren.

snelheid boven +- 20 te veel toeren maken? zwaardere rollen.
te weining toeren? lichtere rolletjes.

Eerst dit hierboven doen, dan:

als je bijv 40 rijd en je laat je gas los en geeft weer gas maar dan maakt hij te weinig toeren? sterkere drukveer (als het een klein beetje is kun je er ook een ring achter plaatsen)
te veel toeren als je weer gas geeft? zwakkere drukveer
 
Even een post van iemand gekopieerd

eerst carb afstellen.

even een simpel(grofweg) carb afstel uitlegje voor je:
-stotteren en/of zwarte(donkere bougiekleur) te rijk
= kleinere sproeier

-bwwooooaaapen (voornamelijk bij vol gas) en bij minder gas goed lopen en/of witte(lichte bougiekleur) te arm
= grotere sproeier.


even een simpel(grofweg) vario/koppeling uitlegje voor je:

van 0 tot +-20 te veel toeren maken? minder sterke trekveren.
te weining toeren? sterkere trekveren.

snelheid boven +- 20 te veel toeren maken? zwaardere rollen.
te weining toeren? lichtere rolletjes.

Eerst dit hierboven doen, dan:

als je bijv 40 rijd en je laat je gas los en geeft weer gas maar dan maakt hij te weinig toeren? sterkere drukveer (als het een klein beetje is kun je er ook een ring achter plaatsen)
te veel toeren als je weer gas geeft? zwakkere drukveer
Thanks man! Ik zou eens kijken
 
Na de trekveertjes en rollen te hebben vervangen trekt de scooter nogsteeds bagger... Doet er vanaf de 30kmh een minuut of langer over om op top tezijn, is dit normaal? Hij loopt ook niet harder ofzo met deze terugloop uitlaat vergeleken met de sito.. Iemand nog tips voor het sneller optrekken en doortrekken? Mvg mathijs
 
Na de trekveertjes en rollen te hebben vervangen trekt de scooter nogsteeds bagger... Doet er vanaf de 30kmh een minuut of langer over om op top tezijn, is dit normaal? Hij loopt ook niet harder ofzo met deze terugloop uitlaat vergeleken met de sito.. Iemand nog tips voor het sneller optrekken en doortrekken? Mvg mathijs
Van 0 tot 20 is je koppeling. Langzaam op gang met te weinig toeren moet je gaan spelen met trekveren. Sterker dan je nu hebt. Normaal gezien moet je koppeling en je vario hetzelfde geluid maken. dat er geen verschil in zit van wegrijden tot top. Omdat je van een sito naar een terug loper bent gegaan wat betreft uitlaat, bestaat de kans dat je alles weer opnieuw moet aanpassen.

Drukveer is wit-geel-rood (slap-sterkst)

Bij een originele cilinder zou je gewoon met een standaard koppeling zonder aanpassingen gewoon van stilstaand tot top moeten kunnen rijden.
Enigste manier is proberen van verschillende onderdelen.
 
Back
Top