niet meer boven 7000 toeren na vervangen zuiger&beurt

mnkylife

New Member
goedendag,
ik heb onlangs myn gilera runner sp uit 2012 naar de garage gebr8 omdat er heel veel rook uit kwam wanneer die warm werd. dus heeft de garage de zuiger vervangen en de pakkingen. ook heeft hy de vsnaar vervangen en een beurtje gedaan. alleen nu heb k de scooter terug(na meer dan 2 weken ipv 5dagen..) alleen komt de scooter niet hoger dan 7000 toeren. voorheen haalde hy de 9 makkelijk en zelf 10 als k op mn top zit. hoe zou dat kunnnen komen dat k nu opeens maar tot aan de 7000 kom? de garage zegt dat ie vopr de rest nix eraan heeft gedaan.. het gaat om een gilera runner sp 50 volledig standaart en de varioring verwijderd.
khoop hierbij genoeg informatie te hebben verteld en hoor graag van jullie terug!
mvg,
 
Advertisement - register to remove this

Misschien omdat die versleten was dat hij die 9 a 10 k haalde..

7k is vrij normaal voor een originele setup.. Hoopte je door dat hogere toerental dan een hogere eindsnelheid te halen of zo?

Met een originele uitlaat zit je rond de 7500 - 8000 rpm. Met een sport uitlaat een beetje hoger.. Maar zeker geen 9 a 10K.
 
en dat was t em juist hy kwam moeizaam naar de 7k. het probleem was dat ik waarschijnlijk een warmloper had omdat er veel rook uit me uitlaat kwam als ie warm s. maar kheb inmiddels al uitgevonden waar de probleem lag. het lag aan de cilinder zelf die s zelf ook vervangen.. terwijl de garage zei dat ze alleen de zuiger hadden vervangt.. en ik vermoed dat ze ook de cdi hebben verwisseld... nu rij k net als een snorscooter.. kan er niet eens normaal op rijden... maar bedankt voor het reageren!!
 
Wat voor cilinder zit er op, als t goedkope troep is van 50 euro ofzo kan die idd slecht gaan rijden ja, veel trager enzo. Dan is de timing van je poorten anders enzo.
 
tot zover ik weet was het een originele piaggio cilinder. en inmiddels doet de scooter het ook nit meer maar toevallig.had k gister een video gevonde van myn cilinder alleen nu s de vraag is dit hetzelfde cilinder dan wat er nu op zit. want eerst had k een moertje om de uitlaat vast te zetten en nu ist het een bout(inbus) dus is het mogelijk dat dat veranderd is of is het gewoon een amder cilinder? kheb hierobder de screenshot van de video. foto1(met de inbus boutje) is gister gemaakt en foto2(met de moertje&oliedruppel) was in februari gemaakt. is dit hetzelfde of is het verwisseld? bvd!
 

Attachments

  • Screenshot_20190713-231721_Video Player.jpg
    Screenshot_20190713-231721_Video Player.jpg
    86.3 KB · Views: 14
  • Screenshot_20190714-025215_Video Player.jpg
    Screenshot_20190714-025215_Video Player.jpg
    106.2 KB · Views: 13
de uitlaat is trouwens wel veranderd. de garage zei dat t aan de uitlaat lag en toevallig had k nog een reserve uitlaat dus die staat er nu op.. maar het maakte g1 ene verschil uit het bleef gwn op 7000 toeren helaas.
 
Back
Top