This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Niet enkel dealers zuigen...

Karoshi

De Zotte Belg!
Zoals de topic titel het zegt zuigen niet alleen dealers MAAR OOK GARAGEHOUDERS!

Zal het verhaal maar gelijk helemaal vertellen...

Donderdag: Focusss gaat op groot onderhoud in erkende ford garage waar hij dus gekocht is en ALTIJD op onderhoud... Dus geen probleem zo ver. Lekker vervangwagen gekregen (focus 1.8d) en 's avonds auto terug opgehaald. Ze hadden niets bijzonder gemerkt. Olie ververst, remmen gechecked, Boutjes na getrokken, koelvloeistof, radiatorvloeistof, ruitensproeier vloeistof bijgevuld. Kortom hij was weer "in orde"... Dus alles top.

Vrijdag: Hele dag gereden geen problemen. Alleen was het wel heel koud door sneeuw en zo en rookte de auto uit de radiateur een beetje verbrand maar ik dacht "bwa zal wel een of ander product zijn dat ze erin hebben gedaan dat effe ruikt of de pollenfilter zit een beetje schuin". Niet echt iets om me zorgen om te maken... Vrijdagavond effe heiditje ophalen en rookte toch wel redelijk uit radiator maar het was wel aan't vriezen dus ik dacht dat het daar wel door kwam...

Zaterdag: Niet ZO veel gereden ivm sneeuw. Niet echt veel gebeurt die dag. Startte meteen. Hoorde geen raar geluiden. Alleen de verbrandde geur bleef...

Zondag: "Hmmm laten we een dagje naar de ardennen cruisen". Effe Heidi opgehaald en vertrokken richting bastogne. Onderweg geen sneeuw op de weg dus schoot lekker op... Geen noemenswaardige problemen alleen dat ie wat vermogen miste om hellingen op te geraken maar ik dacht dat het aan het feit lag dat het "maar" een 1.6 is. Aangekomen in bastogne effe lekker gaan wandelen en iets gaan drinken/eten. ZEER gezellig allemaal. Lekker veel sneeuw. Dus dan maar de tocht naar huis aangevat. Eerst nog vet veel sneeuw gehad onderweg dus niet echt snel kunnen cruisen. Uiteindelijk Luik voorbij en ik moest zelf een pitsstop maken. Zet ik auto effe aan de kant en laat motor draaien. Begint ie opeens VET te ROKEN . Heidi stapt hoestend uit de auto. Hele auto hing binnen ook vol rook! Dit was niet pluis! Temperatuur was nog gewoon en olielampje brandde niet... Dus ik effe motorkap open. Vet veel rook en gesis! effe gewacht... Wat bleek HADDEN ZE DE DOP VAN HET OLIERESERVOIR NIET TERUG GESLOTEN! Ding lag er nog gewoon naast :|. Dus hele blok onder de olie. Olie gepeild en er zat voor zover ik kon zien bijna NIETS meer in. En dat voor +- 500km . Dus effe ford assistance gebeld. Komen takelen en een vervangwagen geregeld om thuistocht aan te vatten... Ik rij nu dus rond in een toyota yaris 8P...

Vandaag wordt auto naar mijn garage gebracht en ik ga er zo meteen effe voor bellen en ga er vanavond langs. Kerel van de takeldienst zei dat het waarschijnliijk de koppakkingen zijn die gaar zijn dus dat wordt dure herstelling...

En dat allemaal met mijn beste frans :W
 
Zoiets vergeet je toch niet ? 8P
Erg sneu voor je. Ik kan er wel vanuitgaan dat alles door die garage word vergoed neem ik aan ???

Mjah succes.
 
Denk toch wel dat je alles terug krijgt, snap alleen niet dat je een toyota als vervangauto krijgt van ford!:q
 
Toyota heeft hij van het sleepbedrijf gekregen denk ik.
Verder vind ik het een beetje vergezocht. Dit kan de ALLERBESTE monteur overkomen. Als er ff een telefoontje tussendoor komt of wat dan ook.
De schade verhalen lijkt me eerlijk gezegd geen probleem. Voor jou ook niet trouwens ivm lease. Willen ze het niet vergoeden is drijgen met de consumentenbond altijd een leuke aanrader!!
 
Mja schade verhalen is idd wel geen probleem is toch niet MIJN auto...

Maar vind het gewoon kut dat je door zoiets dom aan de kant staat... Je betaald ze wel genoeg voor hun werk te doen...

Toyota heb ik van pechbijstand gehad dus jah dat is niet merkgebonden...
 
kut voor je, mjah als je alles vergoed krijgt ist nie zo'n probleem gelukkig.

Mjah wel een domme fout zeg:|
 
Tja niet slim nee, maar tegen de tijd dat er geen fouten (dom of niet) meer gemaakt mogen worden doen we iets verkeerd..
 
Mja, het kan iedereen gebeuren, het is me ook welles bijna gebeurd...

Maarja, natuurlijk krijg je schadevergoeding, dealer is nalatig geweest en daardoor heb je schade heel simpel..
 
toen ik in een autogarage werkte als zaterdaghulp, is dit mij ook een keer overkomen (dop niet erop gedraaid) . Baas was er niet blij mee (was een verhuurauto) maar ja, kan idd altijd een x gebeuren.
 
Mja ben net terug van de garage en ze erkende de fout wel.
Auto komt vandaag binnen en ze gaan blok helemaal cleanen en voor de rest zou er volgens de garagist niet veel mogen aan mankeren... Dus hopelijk valt het al bij al nogal mee. OK het is een domme fout maar het blijft spijtig genoeg toch niet lang meer mijn auto dus... Maakt het allemaal niet ZO veel uit...
 
Ja zo had ik bij de Peugeot dealer op stage ook een auto mogen schoonmaken :S
2 van de 4 rubbers waarmee de sierplaat over het blok was opgehangen waren doorgegescheurd, en toen had de sierplaat de oliedop eraf getikt...
Was anderhalf uur poetsen :S
 
griezel, wat een fout

M'n ma had het ook met dr auto, uitlaat rammelde na service beurt, terug naar garage, niks gevonden uitlaat hing goed. Dus mn mams is maar braaf door blijven rijden met uitlaat die dus af en toe rammelde. Toen de auto pas geleden weer voor de servicebeurt ging meldde de garage dat er een schroevendraaier gevonden was tussen het blok en de uitlaat :|
 
Hahaha is inderdaad vaker, op mijn stage kwam het wel eens voor dat een monteur een auto kreeg voor een beurt, en dat zijn eigen schroevendraaier er al vanaf een jaar geleden onder de motorkap lag, en nog gewoon op dezelfde plek :S