Karoshi
De Zotte Belg!
Zoals de topic titel het zegt zuigen niet alleen dealers MAAR OOK GARAGEHOUDERS!
Zal het verhaal maar gelijk helemaal vertellen...
Donderdag: Focusss gaat op groot onderhoud in erkende ford garage waar hij dus gekocht is en ALTIJD op onderhoud... Dus geen probleem zo ver. Lekker vervangwagen gekregen (focus 1.8d) en 's avonds auto terug opgehaald. Ze hadden niets bijzonder gemerkt. Olie ververst, remmen gechecked, Boutjes na getrokken, koelvloeistof, radiatorvloeistof, ruitensproeier vloeistof bijgevuld. Kortom hij was weer "in orde"... Dus alles top.
Vrijdag: Hele dag gereden geen problemen. Alleen was het wel heel koud door sneeuw en zo en rookte de auto uit de radiateur een beetje verbrand maar ik dacht "bwa zal wel een of ander product zijn dat ze erin hebben gedaan dat effe ruikt of de pollenfilter zit een beetje schuin". Niet echt iets om me zorgen om te maken... Vrijdagavond effe heiditje ophalen en rookte toch wel redelijk uit radiator maar het was wel aan't vriezen dus ik dacht dat het daar wel door kwam...
Zaterdag: Niet ZO veel gereden ivm sneeuw. Niet echt veel gebeurt die dag. Startte meteen. Hoorde geen raar geluiden. Alleen de verbrandde geur bleef...
Zondag: "Hmmm laten we een dagje naar de ardennen cruisen". Effe Heidi opgehaald en vertrokken richting bastogne. Onderweg geen sneeuw op de weg dus schoot lekker op... Geen noemenswaardige problemen alleen dat ie wat vermogen miste om hellingen op te geraken maar ik dacht dat het aan het feit lag dat het "maar" een 1.6 is. Aangekomen in bastogne effe lekker gaan wandelen en iets gaan drinken/eten. ZEER gezellig allemaal. Lekker veel sneeuw. Dus dan maar de tocht naar huis aangevat. Eerst nog vet veel sneeuw gehad onderweg dus niet echt snel kunnen cruisen. Uiteindelijk Luik voorbij en ik moest zelf een pitsstop maken. Zet ik auto effe aan de kant en laat motor draaien. Begint ie opeens VET te ROKEN . Heidi stapt hoestend uit de auto. Hele auto hing binnen ook vol rook! Dit was niet pluis! Temperatuur was nog gewoon en olielampje brandde niet... Dus ik effe motorkap open. Vet veel rook en gesis! effe gewacht... Wat bleek HADDEN ZE DE DOP VAN HET OLIERESERVOIR NIET TERUG GESLOTEN! Ding lag er nog gewoon naast :|. Dus hele blok onder de olie. Olie gepeild en er zat voor zover ik kon zien bijna NIETS meer in. En dat voor +- 500km . Dus effe ford assistance gebeld. Komen takelen en een vervangwagen geregeld om thuistocht aan te vatten... Ik rij nu dus rond in een toyota yaris 8P...
Vandaag wordt auto naar mijn garage gebracht en ik ga er zo meteen effe voor bellen en ga er vanavond langs. Kerel van de takeldienst zei dat het waarschijnliijk de koppakkingen zijn die gaar zijn dus dat wordt dure herstelling...
En dat allemaal met mijn beste frans :W
Zal het verhaal maar gelijk helemaal vertellen...
Donderdag: Focusss gaat op groot onderhoud in erkende ford garage waar hij dus gekocht is en ALTIJD op onderhoud... Dus geen probleem zo ver. Lekker vervangwagen gekregen (focus 1.8d) en 's avonds auto terug opgehaald. Ze hadden niets bijzonder gemerkt. Olie ververst, remmen gechecked, Boutjes na getrokken, koelvloeistof, radiatorvloeistof, ruitensproeier vloeistof bijgevuld. Kortom hij was weer "in orde"... Dus alles top.
Vrijdag: Hele dag gereden geen problemen. Alleen was het wel heel koud door sneeuw en zo en rookte de auto uit de radiateur een beetje verbrand maar ik dacht "bwa zal wel een of ander product zijn dat ze erin hebben gedaan dat effe ruikt of de pollenfilter zit een beetje schuin". Niet echt iets om me zorgen om te maken... Vrijdagavond effe heiditje ophalen en rookte toch wel redelijk uit radiator maar het was wel aan't vriezen dus ik dacht dat het daar wel door kwam...
Zaterdag: Niet ZO veel gereden ivm sneeuw. Niet echt veel gebeurt die dag. Startte meteen. Hoorde geen raar geluiden. Alleen de verbrandde geur bleef...
Zondag: "Hmmm laten we een dagje naar de ardennen cruisen". Effe Heidi opgehaald en vertrokken richting bastogne. Onderweg geen sneeuw op de weg dus schoot lekker op... Geen noemenswaardige problemen alleen dat ie wat vermogen miste om hellingen op te geraken maar ik dacht dat het aan het feit lag dat het "maar" een 1.6 is. Aangekomen in bastogne effe lekker gaan wandelen en iets gaan drinken/eten. ZEER gezellig allemaal. Lekker veel sneeuw. Dus dan maar de tocht naar huis aangevat. Eerst nog vet veel sneeuw gehad onderweg dus niet echt snel kunnen cruisen. Uiteindelijk Luik voorbij en ik moest zelf een pitsstop maken. Zet ik auto effe aan de kant en laat motor draaien. Begint ie opeens VET te ROKEN . Heidi stapt hoestend uit de auto. Hele auto hing binnen ook vol rook! Dit was niet pluis! Temperatuur was nog gewoon en olielampje brandde niet... Dus ik effe motorkap open. Vet veel rook en gesis! effe gewacht... Wat bleek HADDEN ZE DE DOP VAN HET OLIERESERVOIR NIET TERUG GESLOTEN! Ding lag er nog gewoon naast :|. Dus hele blok onder de olie. Olie gepeild en er zat voor zover ik kon zien bijna NIETS meer in. En dat voor +- 500km . Dus effe ford assistance gebeld. Komen takelen en een vervangwagen geregeld om thuistocht aan te vatten... Ik rij nu dus rond in een toyota yaris 8P...
Vandaag wordt auto naar mijn garage gebracht en ik ga er zo meteen effe voor bellen en ga er vanavond langs. Kerel van de takeldienst zei dat het waarschijnliijk de koppakkingen zijn die gaar zijn dus dat wordt dure herstelling...
En dat allemaal met mijn beste frans :W