ngk naald bougie is niet beter?

(-KingAppie-)

IR-customer
Ik heb een ngk naaldbougie in mijn cil gedaan en hij stotterd heel erg en komt niet op toeren en valt dan uit. met een gewone ngk R bs8 doet ie het gewoon goed maar doe ik een naald bougie er in gaat ie raar doen.

de electroden afstands is gewoon 0.45

Advertisement - register to remove this

Hij zal wel een platina of irridium bougie bedoelen...

Die bougies slaan sneller vet als "normale" bougies, je afstelling zal wel niet helemaal zuiver zijn.

Maar waarom een andere bougie dan die NGK?

EG en EVG bougies mag je niet stationair laten draaien(eigelijk mag je ze niet eens gebruiken in een koude motor dit ivm de zelfreinigings temperatuur) Maja(bijna) niemand houdt zich daaraan omdat t moeite kost:P vandaag bij team maat van me ook 2 nieuwe EGV bougies van 9 euro per stuk vet geslagen...btje jmmr

Ik gebruik nu anders ook een irridium bougie, en die zit er al in sinds het begin (te grote sproeiers erin gehad etc.).
Maar daar heb ik verder geen problemen mee ofzo, en uiteraard draait ie vaak stationair etc...

naaldbougiegloeiplugonstekingrotorbinnendopkabeldi nges?

ja lol moet je ook maar net weten :)
ik was 5 bougies verder toen k erachter kwam(lees: iemand mij vertelde) dat je m beter niet 'warm' kan laten draaien ivm vetslaan....
gewoon rustig warm rijden is ook beter voor vario/kopp/overige bewegende delen..

@ topicstarter: gewoon die gloeiplug eruit halen en weer dat type ngk derin wat er in zat...snap btw niet hoezo je dat veranderd hebt als ie t goed deed..

deze bougies zou ik pas gebruiken bij extreem gebruik , zoals met rotor bijv.

ik gebruik denso bougies en deze kun je warmdraaien maar zou je het niet doen slaan ze ook nog niet vet , als ie zomaar vet slaat ligt het gewoon aan een verkeerde afstelling , of teveel gas geven bij koude motor (starten) , maar meestal verkeerde afstelling...

Back