New vivacity 50cc 2t probleem houd in komt niet vooruit

2Fast1989

New Member
Hallo,

Mijn Peugeot New Vivacity heeft een probleem. Hij houdt in bij gasgeven. Dit probleem is vanuit het niets in één keer op komen zetten Hij heeft tot gisteren probleemloos gereden.

Tot afgelopen week reed hij 65/70 laatste dagen werd dat 60 km/h.
Stationair loopt de scooter probleemloos maar wanneer ik de gas open trek houd hij zich in en komt hij niet vooruit. Hij blijft gewoon op zijn plek staan, ik kan hem zelfs achteruit duwen er zit helemaal geen kracht in. Wanneer ik de carburateur schoongemaakt heb en terug gezet heb komt hij paar seconden vooruit en dan houd hij zich weer in.



Gegevens scooter:

Peugeot New Vivacity uit 2008
16.000 kilometer gereden.
50cc 2takt
Uitlaat origineel
Vario eruit gehaald
Carburateur Dell'Orto 17.5 mm


Wat ik allemaal heb gedaan:

Ik heb het luchtfilter schoon gemaakt.
De bougie is vervangen
De carburateur is 2x uit elkaar geweest en schoongemaakt incl de sproeier
Alle slangen die naar de carburateur gaan nagelopen.
Scooter heen en weer geschud.
Heb zelfs zonder luchtfilter geprobeerd.
Gasnaald gecheckt en alles zit erop zoals het hoort ook de klipje.
Membraam nagelopen
Spruitstuk eruitgehaald nagelopen of er geen scheuren in zitten, deze is nog goed.
De spruitstuk en luchtfilter sluiten goed op de carburateur aan dus vermoed zelf dat er geen valse lucht is.
De luchtschroef is anderhalve slag open zoals hij altijd al was



Wie heeft er een idee wat de probleem kan zijn? Help a.u.b. Groeten uit Woudenberg
 
Advertisement - register to remove this

De spruitstuk en luchtfilter sluiten goed op de carburateur aan dus vermoed zelf dat er geen valse lucht is.

Dit weet je zeker? Ver genoeg erop gezet en aangedraaid?

Misschien zit de uitlaat verstopt?

Oliepomp in orde? Vanwege het doorsmeren van de zuiger en cilinder.

Zuiger veren nog heel?

Rookt de scooter meer dan normaal? (Zuiger veren/ compressie verlies)

Meet de compressie eens op!

Enz.
 
Dag Manu76,

De spruitstuk en luchtfilter kunnen niet verder en heb ze goed vast gedraaid.
Oliepomp is in orde.

De scooter rookt ook als ik gas geef.
Zuiger veren opmeten? Helaas ben ik niet zo technisch
 
Zuiger veren opmeten?

Als die stuk zijn valt er niets te meten. En als dat zo is zal de cilinderwand ook beschadigd zijn en dan moet je aan een nieuwe cilinder denken.

Het is eingelijk heel makkelijk.

Je haald de cilinder kop eraf en dan zit in de meeste gevallen de cilinder ook al los.

Dan haal je de cilinder eraf en blijft je zuiger achter. Op de krukas. Dan kun je de veren bekijken. Ook meteen kijken of beide circlips vast zitten die je cilinder pen op z'n plaats houden.

Heb je geen compressie meet gereedschap?

Bij een 4 takt is het allemaal wat complexer.
 
Super bedankt voor je snelle antwoord. Nee helaas heb ik geen compressie meet gereedschap om dat op te meten
Post automatically merged:

Uitlaat eraf gehaald zonder geprobeerd, probleem blijft zich voordoen
 
Wat mij niet helemaal duidelijk is wat er precies gebeurt als het gas wordt open gedraaid.

  1. Als je het gas opendraait maakt de scooter dan toeren maar komt niet vooruit.
  2. Als je het gas opendraait valt de scooter terug in toeren alsof hij niet genoeg brandstof krijgt.

Bij het eerste puntje moet je naar alles kijken achter de carterkap.
Bij puntje 2 moet je alles nakijken wat te maken heeft met de brandstofvoorziening.
 
Dan kun je het ook anders doen. Niet zo nauwkeurig maar dan heb je iets. (Eingelijk niets want aan je vinger zit geen manometer)

Afijn, draai de bougie eruit.

Er ontstaat nu een gat (waar de bougie in zat)

Stop je wijsvinger in dat gat

Nu moet je de brommer starten.

Vooral je wat zuiging aan je vinger?

Zo ja dan heb je in ieder geval iets compressie. Zo nee dan heb je geen compressie en zul je op onderzoek uit moeten

Volgens mij moet een 2 takt ergens rond de, minimaal 6 bar hebben
 
Wat mij niet helemaal duidelijk is wat er precies gebeurt als het gas wordt open gedraaid.

  1. Als je het gas opendraait maakt de scooter dan toeren maar komt niet vooruit.
  2. Als je het gas opendraait valt de scooter terug in toeren alsof hij niet genoeg brandstof krijgt.

Bij het eerste puntje moet je naar alles kijken achter de carterkap.
Bij puntje 2 moet je alles nakijken wat te maken heeft met de brandstofvoorziening.

Het is nummer 1 hij maakt touren alleen komt hij niet vooruit. En bij gaa los laten blijft hij nog lopen
Post automatically merged:

Dan kun je het ook anders doen. Niet zo nauwkeurig maar dan heb je iets. (Eingelijk niets want aan je vinger zit geen manometer)

Afijn, draai de bougie eruit.

Er ontstaat nu een gat (waar de bougie in zat)

Stop je wijsvinger in dat gat

Nu moet je de brommer starten.

Vooral je wat zuiging aan je vinger?

Zo ja dan heb je in ieder geval iets compressie. Zo nee dan heb je geen compressie en zul je op onderzoek uit moeten

Volgens mij moet een 2 takt ergens rond de, minimaal 6 bar hebben

Als ik kick op de kickstarter kan ik ook voelen of ik compressie heb toch?
 
Daar kan je het ook aan voelen inderdaad, als je hem zonder weerstand naar beneden kan trappen heb je geen compressie meer! Je zou ook even achter de carterkap kunnen kijken, misschien slipt je v-snaar door, of er kan iets mis zijn met Vario en/of koppeling.
 
Daar kan je het ook aan voelen inderdaad, als je hem zonder weerstand naar beneden kan trappen heb je geen compressie meer! Je zou ook even achter de carterkap kunnen kijken, misschien slipt je v-snaar door, of er kan iets mis zijn met Vario en/of koppeling.

ik zal is morgen even schter de kap kijken eerste instantie zag het er goed uit maar heb hem niet met kap open gedraaid om te kijken wat hij doet. Snaar zat wel dtrak overheen maar Misschien slipt de snaar indd
 
ik zal is morgen even schter de kap kijken eerste instantie zag het er goed uit maar heb hem niet met kap open gedraaid om te kijken wat hij doet. Snaar zat wel dtrak overheen maar Misschien slipt de snaar indd

Heb je de vario bus toevallig ingesmeerd of zo???

Een aandrijfriem hoort strak over de poelies te lopen.

De koppeling kan ook versleten zijn. Dan heeft die niet genoeg vlees om de koppelingsbel te raken en komt die geen meter vooruit. Of maar een klein beetje als bijvoorbeeld 1 segment van je 3delige koppelingssegmenten nog een beetje vlees heeft. Kijk hier ook eens na.
 
Back
Top