New Polini EVO2

Advertisement - register to remove this

3.JPG


2.JPG


1.JPG


De plaatjes bij het artikel. Duidelijk is dat de vlinderpoort vervangen is voor een ovale poort met 2 boostpoorten.
 
BT said:
Ik vraag me ook af waarom ze voor de overstap naar ovale poort met fluiters hebben gekozen .

Denk dat deze nieuwe versie sneller zal zijn en meer pk zal leveren...anders waren ze wel bij de vlinderpoort gebleven. Polini "Pro Race" haha! Er staat trouwens dat ie 22pk kan scoren, mja daar kan je niet 100% op uit.
 
volgens mij heeft ie nog steeds gewoon 4 spoelpoorten ipv 6 hoor :) kijk maar naar het verschil in spoelrichting en hoogte van het poortje naast de tweede transfer. + volgens mij komt het qua ruimte ook niet uit als er nog een boostpoortje tussen zou moeten zitten

edit nee laat maar, tis niet goed genoeg te zien gewoon
 
kan ook zijn dat hij daarmee spoelpoorten bedoeld :p. Maar ik ga wel met jasper mee , dat de meest rechter zichtbare poort er idd uitziet alsof hij een andere spoelrichting heeft als de normale spoelpoorten.Foto's van de boosters zou handig zijn :).

EDIT: het lijkt hier alsof hij zegt dat de normale spoelers op 128 graden liggen en de achterste op 130 graden . Dit stukje dus : 6 travasi con i primari a 128° e i principali a 130°.

Ben geen ster in Italiaans oid:D.
 
Dan zijn de spoelpoorttimingen waarschijnlijk gewoon nog hetzelfde als bij de "oude" evo.
Uitlaatpoort is dus alleen anders, timing daarvan staat er niet bij?
Die is van de oude evo als het goed is 190 namelijk, wel met vlinderpoort dan dus uiteraard.
 
De cilinder is helemaal hetzelfde als de oude evo. kop, spoelers etc. Alleen de uitlaatpoort is veranderd. De spoelpoorten liggen op 130° en de boostpoortjes op 128°.
Ik denk dat het best eens een vette cil kan worden. Grote uitlaatpoort en niet zulke grote fluiters als pro race. Ik ben benieuwd wie er als eerst mee gaat testen...
 
Back
Top