neos Turbokit R49 Dos Salidas goed of niet goed

goededag mensen op scooterforum.

heb pas een leuke standaart neos gekocht heb de vivaroring uitgehaalt en haalt nu 65 op de teller.
nu denk ik er over om een andere uitlaat er op te zetten.
nu heb ik een leuke uitlaat gezien. (Turbokit R49 Dos Salidas)
ziet er leuk uit maar iis het ook wat kwa herrie en trek en topsnelheid?

Turbokit R49 Dos Salidas
Zeer speciale en snelle 50cc verchroomde uitlaat met 2 geanodiseerde dempers in blauw en rood.
 
Advertisement - register to remove this

Kabaal dingen waarschijnlijk, prestaties zullen ook niet toppie zijn, dat is eigenlijk nooit het geval met twinners.

Dit zei het "andere" forum erover:

ik heb er zelf 1 , tis wel een leuk pijpje maar meer niet

geen bijzondere prestaties, maken een bult herrie, en een slechte ophanging
echt een aanrader is het niet.
die dingen zijn gewoon machinaal gemaakt(massaproductie)
maargoed wel een apart uiterlijk!
 
een normale neo's die std onbegensd is trekt super en loopt zo'n 80/85 , terwijl je met een snelle uitlaat met std vario etc. niks sneller op trekt , meer toeren draait alleen maar en mischien maar 5 a 10 km sneller gaat MITS je een goeie uitlaat hebt ,en daar is Turbokit nou net niet 1 van..

de std setup loopt gewoon erg goed.
 
een normale neo's die std onbegensd is trekt super en loopt zo'n 80/85 , terwijl je met een snelle uitlaat met std vario etc. niks sneller op trekt , meer toeren draait alleen maar en mischien maar 5 a 10 km sneller gaat MITS je een goeie uitlaat hebt ,en daar is Turbokit nou net niet 1 van..

de std setup loopt gewoon erg goed.

Mwa ik kom toch eigenlijk geen ontgrensde scooters tegen die k er niet uit trek, en zelf heb k ook niet echt meer dan alleen een shot eronder =/.

Maar goed, met een twinner look-a-like kom je sowieso niet ver nee =P.
 
als je een std setup GOED afsteld trekt ie vanuit stilstand zeker beter weg , echter is 90% gewoon matig afgesteld..

met een std minarelli met std vario raadt ik persoonlijk niet aan om daar een andere uitlaat op te zetten.
 
als je een std setup GOED afsteld trekt ie vanuit stilstand zeker beter weg , echter is 90% gewoon matig afgesteld..

met een std minarelli met std vario raadt ik persoonlijk niet aan om daar een andere uitlaat op te zetten.

Wanneer zou jij het dan wel aanraden eigenlijk?
Als je bijvoorbeeld al een P1 vario hebt ofzo?
 
ik raadt het sowiezo niet aan , maar als je een andere uitlaat koopt koop iig dan 1 die ook echt nette prestaties levert en ook goed af te stellen is.

en daarvoor ben je vaak goed materiaal nodig zoals een goeie vario , en natuurlijk de afstelmaterialen.

vergeet ook niet dat je wel even 125 a 180 euro kwijt bent voor een goeie snelle uitlaat , en dan moet je nog 35 a 60 euro aan een goeie vario uit geven , komen nog een aantal setjes rollen bij , 2 drukveren om te proberen ,setje trekveren..

en dat voor een beetje vermogen meer , waar je mischien een keer 10 km sneller gaat en weinig anders op trekt.

ook moet je veel vaker opnieuw afstellen en dingen vervangen...

daarom ben ik zowiezo geen voorstander van snelle uitlaten , zeker niet als je nu al wilt besparen op de uitlaat zelf..
 
Back
Top