neos; problemen met verlichting + elec. start.

NEOS1993

Well-Known Member
ik heb een yamaha neos, waarschijnlijk uit 1998 of 1999.
als ik alleen mijn sleutel omdraai gaat het voorlicht en achterlicht niet aan, klopt dit?
op mijn scooter zit een knopje zodat je het voorlicht in dem of groot licht kan zetten, maar bij mij wordt het alleen licht UIT of GROOT licht:?
neem aan dat dat niet normaal is, of wel?
verder doet mijn electrische start het niet, als ik mijn rem intrek en op het kopje druk hoor ik het wel klippe, maar is mijn startmotor kapot, of kunnen er nog andere problemen zijn?

hoor graag

groeten,

stijn:#
 
Advertisement - register to remove this

sleutel -> geen licht: klopt, werkt alleen als de motor draait
groot/stadslicht: Kan verschillende oorzaken hebben, of je lampje is kapot (gloeidraadje los) of je kabeltje is van zn connector geschoten bij je lamp. Bij beide is het ff voorkap draf schroeven en nakijken ;)
Elec start: Kan ook verschillend zijn, het kan zijn dat je accu leeg is, je startmotor kapot, of (alweer) de kabel is van de connector afgeschoten. Boven je wiel, achter je spatbord, zit een plastic plaat, als je deze weghaald zit er een ronde bus met een draad eraan (of dus juist niet), dit is je startmotor.
 
sleutel -> geen licht: klopt, werkt alleen als de motor draait
groot/stadslicht: Kan verschillende oorzaken hebben, of je lampje is kapot (gloeidraadje los) of je kabeltje is van zn connector geschoten bij je lamp. Bij beide is het ff voorkap draf schroeven en nakijken ;)
Elec start: Kan ook verschillend zijn, het kan zijn dat je accu leeg is, je startmotor kapot, of (alweer) de kabel is van de connector afgeschoten. Boven je wiel, achter je spatbord, zit een plastic plaat, als je deze weghaald zit er een ronde bus met een draad eraan (of dus juist niet), dit is je startmotor.

dank u wel!!!
apart van groot/stadlicht, want heb dat al heel vaak gedaan (connectors erop gedaan).. maar zal nog eens kijken, en elctris. start... me accu is zoeizo niet leeg want heb hem net opgeladen en heb alle draadjes tot aan startmotor doorgemeten (allemaal goed....) kan het dan alleen nog de startmotor zijn? en draadje bij startmotor zit goed..
vriendelijke groeten!!
 
het kan natuurlijk ook nog zo zijn dat connectors niet goed contact maken door roest ed he ;) Wat me bij mijn eigen neos ook een paar keer is gebeurd, is dat de contacten er wel opgingen, maar dat ze inmiddels een soort van "uitgelubberd" waren, waardoor er alsnog geen contact gemaakt werdt.
 
Back
Top