Neos loopt slecht.

Addict

Well-Known Member
Vandaag heb ik mijn standaard luchtgekoelde neos aangepast.

- 70cc malossi (gietijzer)
- Lichtere rollen op vario 25gr, ontgrensd
- 19 mm dellorto 104 sproeier
- Technigas uitlaat (type weet ik niet, maar geschikt voor 70cc)

Hij loopt mooi stationair, en als ik gas geef gaat het ook fel en goed.

Nu dacht ik met deze set-up wel een leuke snelheid te kunnen halen (90kmh?) maar ik haal slechts met moeite 50 kmh (op de teller).

Ik snap dat hij nog moet worden ingereden, dus heb slechts af en toe volgas gedaan.
Wanneer ik de scooter optil en volgas geef gaat hij echter als de brandweer.

Waar kan dit aan liggen?, ik snap dat de vario en koppeling nog standaard zijn, maar hij zou toch evengoed wel wat sneller moeten gaan?

Bij voorbaat dank.

Advertisement - register to remove this

de sproeier is imo aan de grote kant. Gebruik je een 'power'filter?
zo ja, direct de sloot in gooien en fijn een normale filter halen :)
en dan eens opnieuw afstellen..

Ik heb een sproeier 88? misschien is dat beter?
Het powerfilter is helaas nodig, omdat het standaardfilter niet past op de uitgang van de carb (ik zou liever wel een standaardfilter hebben ivm. herrie en regen).

op een 19mm zou een standaard filter moeten passen volgens mij.
sproeier 88 icm een crossfilter is veel te klein.

waarom past de filter nu niet? probeer dat passend te maken en je zult hem een stuk makkelijker af kunnen stellen

op een 19mm zou een standaard filter moeten passen volgens mij.
sproeier 88 icm een crossfilter is veel te klein.

waarom past de filter nu niet? probeer dat passend te maken en je zult hem een stuk makkelijker af kunnen stellen

Inmiddels een nieuwe koppeling en een sproeier 106 geprobeerd. Hij gaat nu rustig richting de 50, daarna vliegt hij er vandoor tot hij de teller uitloopt.

Dus voor dit punt nog even afstellen, iemand suggesties? Ik denk zelf dat een nog grotere sproeier ervoor gaat zorgen dat hij harder gaat lopen, maar het stuk tot de 50 zou ik nog niet kunnen verklaren.

dus je hebt er 4,25 gr rollen inzitten?
en sproeier 116 klinkt bij mij erg groot.
en hoe klinkt het als je rijd? toeren wel goed? of klinkt het echt of hij erg inhoud?
en als je de carterkap eraf hebt wat doet de v-snaar als je gas geeft?

Mvg,

Nieuwe trekveertjes, en sproeier 116 geplaatst.
Na een beetje afstellen mag ik niet klagen, 105 (teller) bij volgas in mn eentje. 90 met zn 2en.
Tot de 25 zit er nog weinig gang in, maar dan vliegt hij er vandoor.

Wel een warmlopen gehad vandaag, gelukkig niet zo heel extreem, hij viel stil en ik kon hem direct weer strarten heb hem wel even rustig laten afkoelen. Heb geen verlies van vermogen opgemerkt. :(
Moet er meer olie bij de benzine ofzo, of misschien een grotere sproeier?

Last edited:
je hebt een warmloper gehad, je hebt een ac blok verwacht ik?
na hoeveel km had je een warmloper?

Mvg,

Dat klopt idd, AC. Sinds de 120 sproeier geen warmloper meer gehad, denk er wel over om een nog grotere sproeier te halen

Hoeveel kilometer weet ik niet precies, ongeveer na 70 km van het plaatsen van de nieuwe cilinder. (ik rij regelmatig volgas, maar met tussenpozen, er zit extra olie in de tank.) Ik weet dat de cilinder erdoor minder lang meegaat. Maar tegen die tijd koop ik een nieuwe cilinder.

Back