Neos contactslot

MarcoL

New Member
Beste allemaal,
Ik heb sinds kort een Yamaha Neos uit 2005, lichte opknapper.
Nu heb ik hier laatst een vraag over gesteld omdat ik dacht dat de elektra niet helemaal correct was. De elektra werkte namelijk alleen als de scooter niet startte. Blijkbaar start mijn scooter dus alleen als die niet op contact staat en is er dus in principe niks aan de hand met de elektra, ik ga er vanuit dat ik dus een nieuw contactslot nodig heb want de oude eigenaar heeft dus waarschijnlijk de verkeerde gemonteerd. Nu heb ik dus even zitten kijken en zijn er 2 soorten modellen contactsloten voor de Neos, 1tje van modellen voor 2002 en de andere voor modellen van 2002-2008, maar bij deze staat dat ze geschikt zijn voor bij een digitaal dashboard, wat ik dus niet heb want mijn dashboard komt uit 1999. Iemand die weet welk contactslot ik dan zou moeten aanschaffen?
Al het advies is welkom alvast bedankt

Advertisement - register to remove this

Het verschil zit hem als ik het goed heb in de voorvork. De een is smaller dan de ander. De pen van het contactslot om hem op stuurslot te zetten is dus bij de ene langer dan bij de andere. De oude types hebben een smalle vork dus is een langer stuurslot pen nodig. Je geeft aan dat de scooter van 2005 is, maar is dat zo. In 2005 zijn alle scooters op kenteken gezet. De scooters moesten hiervoor geschouwd worden en kregen eerste toelating aug 2005.
Ik verwacht dat jij het oude type hebt.

Write your reply...
Back