Neos 4t sneller laten rijden (snor 25km) euro3 uit 2013

Status
Not open for further replies.

jo met de banjo

New Member
Ik heb een Neos 4t snor (25km) euro 3 uit 2013 en wil deze ipv 25 km/u wat sneller laten rijden naar ongeveer 35 km/u.
Heb de varioring verwijderd maar zie helaas geen verschil.
Hoe kan ik dat het beste doen en kan /wil mij helpen?
Alvast bedankt.;)

Jo met de Banjo
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Vraag even aan @Bas (moderator) hoe het zit i.v.m. het opvoerbeleid voor snorscooters.


Wat mij betreft valt dit onder iets opvoeren: Wil iemand informatie om zijn snorscooter wat beter op te laten trekken met ze 2en en onder de grens blijven waar de politie op bekeurd, dan zou het ook geen probleem hoeven te zijn.

En @ iedereen, mocht je hier dus over twijfelen, reageer niet in iemands topic met z'n vraag als hierboven (ik gebruik je even dit keer als voorbeeld @gcs100 , if you dont mind). Je kan het topic of reporten, of je stelt de vraag in use and abuse. Alvast bedankt :)
 

Wat mij betreft valt dit onder iets opvoeren: Wil iemand informatie om zijn snorscooter wat beter op te laten trekken met ze 2en en onder de grens blijven waar de politie op bekeurd, dan zou het ook geen probleem hoeven te zijn.

En @ iedereen, mocht je hier dus over twijfelen, reageer niet in iemands topic met z'n vraag als hierboven (ik gebruik je even dit keer als voorbeeld @gcs100 , if you dont mind). Je kan het topic of reporten, of je stelt de vraag in use and abuse. Alvast bedankt :)
Bas,

bedankt voor je reactie.
In een ander forum op deze website heb ik gelezen dat dit juist wel mag.
en dat als je maar de snelheid (Voor een snor) gaat dat boven de 35 gaat en dus een WOK status kunt krijgen niet mag ( wordt als opvoeren gezien).
Of heb ik dit verkeerd?
 
Jo,

ik vind de reactie van Bas ook niet geheel duidelijk vooral als je een nieuw lid bent.
Normaliter is opvoeren van snorretjes verboden op dit forum echter wanneer de snelheid na het opvoeren onder de door de RDW/Politie gedoogde snelheid valt wordt er een oogje dichtgeknepen en wordt je gewoon geholpen.
Ik denk dat Bas dit ook bedoelt heeft met "iets opvoeren".
Mocht jouw vraag niet toegelaten zijn, zou dit draadje wel gesloten zijn voor reacties, dit is dus niet het geval.
Veel succes.
 
Ok aanvullend op mijn vraag en antwoorden ben ik niet op zoek om "ondeugend danwel gevaarlijk" te zijn.
Ik ga uit van het goede van de mens en zoek alleen een mogelijkheid om de snor wat sneller te laten rijden (t/m 35).
Heb daarnaast net ook telefonisch contact gehad met de RDW of het mogelijk is om de snor om te bouwen naar een scooter (van 25 naar 45 km/u). Dit was ook geen probleem maar moet alleen met de aangepaste scooter, na een gemaakte afspraak, naar de keuringstation in Groningen met de papieren. Heeft voor als nog niet mijn voorkeur mede i.v.m. helmplicht

Fietsers, die mij op een snor voorbij fietsen is toch ook lachwekkend :tearsofjoy:

Tips voor beide situaties (snor naar 35 km/u danwel ombouwen van 25 naar 45 km/u) zijn welkom
Alvast bedankt!

Groet,
JO :)
Yamaha NEOS snor (YN50FM) bouwjaar 2013 welke ik nieuw gekocht heb en heeft nu 1433 km op de teller
 
Hoezo is dat lachwekkend? Omdat iedereen veel te hard rijdt? Tegenwoordig met de e-fietsen gaat de gemiddelde fietser 25-30 kmpu. Dus zo gek is dat niet als je ingehaald word door iemand die 30 kmpu fiets terwijl jij maar 25 kmpu topsnelheid hebt.
Let er trouwens op dat als je toch gaat opvoeren je onder de 34 kmpu blijft wil een WOK melding voorkomen.
Ik ga verder niet assisteren in het opvoeren van een snorscooter. Succes!
 
Dat is een (niet zo) mooi vooruitzicht, kost je dus 40 euro de kilometer...
10 x 40 is 400 euro (- 1 euro) gezien de 1e link!

Dan rijdt de snor +/- 35 km.....
Maar een ECU vervangen hoeft niet, tenzij men specifiek een bromvariant wilt.
ECU van een snor is maar 160 euro maar die van een brom is 450 euro!

Aangezien het hier over een Yamaha met volledig injectie gebeuren gaat, raad ik je aan om de volgende link is door te lezen.
Zie: https://scooterforum.net/threads/yamaha-neos-euro-4.209635/page-2

Het kan dus ook een stuk goedkoper..., zie:

 
Last edited:
  • Like
Reactions: Bas
Dankjewel voor de tips. :)
In tegenstelling tot wat jij schrijft is deze set Polini emulator bedoeld voor een euro 4 scooter (Mijn snorscooter is een euro 3).
Uiteraard zal de variateur wel passen maar las ergens dat een snor zwaardere rollen in de variateur heeft waardoor mijn vraag is of hij wel wegkomt met deze variateur (met lichtere rollen 4,5 g)?
En vraag mij af of ik deze emulator kan toepassen op de eur 3 snor?
Alvast bedankt.
 
Euro 3 of 4 maakt wat dat betreft geen verschil bij Yamaha.
Beide types (brom en snor) zijn namelijk uitgebracht met het Minarelli 50cc i.e. H2O 3 kleppen Euro 3 motorblok i.c.m. een ECU van Moric.

V.w.b. de rollen klopt het wat je aangeeft...
Brom is de YN50FU met 4.80 gram rollen.
Snor is de YN50FM met 9.55 gram rollen.

Bij de snor kom je dan uit op 9.25 gram per rol i.c.m. de Polini variateur.
Dit is echter een indicatie, kan best zijn dat de scoot met nog wat lichtere rollen beter reageert.
Let wel! Dit is een aanname, zelf testen is dus een must!

De ECU (typenummer) van de snor moet beginnen met: 1RD-H591A-**** of 1RD-003M2-**** .
De emulator moet dus passen.., even controleren wat erop de ECU vermeld staat.

Ter info, volledig ombouwen naar een brom (45km) is al gauw zo'n 400 - 500,00 euro als je het zelf doet.
 
Ik heb een brom neos 4t uit 2013 met jcosta Vario loopt 70gps, 77 teller met wind mee.

Is het mogelijk meer trekkracht te krijgen met bijvoorbeeld een naraku 60cc en naraku nokkenas?
 
Dankjewel voor de tips. :)
In tegenstelling tot wat jij schrijft is deze set Polini emulator bedoeld voor een euro 4 scooter (Mijn snorscooter is een euro 3).
Uiteraard zal de variateur wel passen maar las ergens dat een snor zwaardere rollen in de variateur heeft waardoor mijn vraag is of hij wel wegkomt met deze variateur (met lichtere rollen 4,5 g)?
En vraag mij af of ik deze emulator kan toepassen op de eur 3 snor?
Alvast bedankt.

Koop je er toch zwaardere rollen erbij? Probeer je rond de 7,5 grams of zo.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top