Neos 2t top gedaald + piepend geluid

kars0

New Member
mijn Neos 2005 2t heeft een yasuni R er onder zitten en liep eerst 80. mijn elektrische start is toen kapot gegaan en toen heb ik de startkoppeling vervangen en die werkt nu weer. ook heb ik er andere trekveren er in gezet. ik heb verder niet aan de bedrading gezeten. de Top is van 80 naar 65 gegaan. ik heb nu een zacht piepend geluid bij mijn V-snaar of variateur ( of krukas? ). weet iemand hoe dat zou komen en hoe ik het zou kunnen oplossen en is dat piepende geluid iets waar ik me zorgen om moet maken? hier nog een video van het piepende geluid











 
Advertisement - register to remove this

Ik hoor geen piepend geluid, wel een rinkelend geluid.
Het lijkt wel ergens een ringetje of iets zit mee te resoneren met de trillingen van de motor.

Komt dit rinkelend geluid niet uit je koppeling en zijn je koppelingsschoentjes nog in orde?
 
Ik hoor geen piepend geluid, wel een rinkelend geluid.
Het lijkt wel ergens een ringetje of iets zit mee te resoneren met de trillingen van de motor.

Komt dit rinkelend geluid niet uit je koppeling en zijn je koppelingsschoentjes nog in orde?
Heel erg bedankt voor je reactie.

Ik heb 2 maanden geleden een nieuwe koppeling er in gezet (polini speed clutch) dus het lijkt me raar als de koppeling of de koppelingsschoentjes niet in orde zijn, maar ik ga het nakijken in het weekend. zou het ook kunnen liggen aan te lichte trekveren? (zit nu malossi geel in)
 
Last edited:
Ik hoor geen piepend geluid, wel een rinkelend geluid.
Het lijkt wel ergens een ringetje of iets zit mee te resoneren met de trillingen van de motor.

Komt dit rinkelend geluid niet uit je koppeling en zijn je koppelingsschoentjes nog in orde?
Bedankt voor de oplossing.

Ik heb een andere koppeling er in gedaan en de top is weer omhoog gegaan. Het rinkelende geluid is niet meer zo hard en als ik begin met gas geven is het geluid weg (dus klinkt niet meer als een probleem).

Groet Kars
 
Back
Top