negeren fietspad bij rotonde

Status
Not open for further replies.

Sander-M

Well-Known Member
hallo

ik reed vanochtend naar school op mijn sr en reed op een rotonde af, van een andere kant kwam een motoragent. ik reed over de rotonde ipv het brom/fiets pad ernaast, ( wat in mijn ogen echt een gevaarlijke situatie is ) reed vervolgens met een rustige gangetje haalt die agent me in en krijg ik een stop teken. Moest alles laten zien kwa papieren enzo en dat heb ik gedaan en was allemaal inorde. zegt die agent ineens: wat kan ik al verklaring opschrijven ?
ik : verklaring hoezo? waarvoor dan ?
hij: voor de boete die je krijgt voor over de rotonde te rijden
ik: ik vind het gewoon veiliger, ( heel verhaal en uitgelegd waarom enzo )
kreeg ik een hele preek van meneer dat auto het niet verwachten en dat ik me aan de regels moet houden enzovoorts. ( terwijl 99,99% van scooters en schakels de rotonde neemt margoed )
maar ik meen dat hij mijn verklaring niet heeft opgeschreven, heb ook geen papiertje gehad hij heeft alleen mn kenteken genoteerd en mijn gegevens.
Maar als hij de verklaring is vergeten is de boete toch eigenlijk ongeldig ?? ( aangezien ik wel een verklaring hebt gegeven )

welke kan ik nu thuis verwachten ?
Negeren verplicht fietspad € 50,00
Verplichte rijrichting negeren - bord D1 t/m D7 € 35,00

in ieder geval bedankt

oja is het misschien handig om te boetes in het andere topic even te updaten die zijn van een paar jaar geleden. www.boetes.nl kleine moeite dacht ik

Sander M.
 
Advertisement - register to remove this

Verklaring is niet verplicht, dus de kans is nog steeds (vrij groot) aanwezig dat je over een paar weken een brief van het CJIB thuisgestuurd krijgt...

Zeker als het gewoon een "jacht"agent was, eropuit gestuurd om bij zoveel mogelijk overtredingen te bekeuren/aanhouden
 
Als je op het fietspad moest krijg je gewoon boete voor het niet volgen van het verplichte bromfietspad.
 
Verplichte rijrichting negeren - bord D1 t/m D7 € 35,00 ??

Hoezo dat? Nam je de rotonde linksom?
 
dat is een beetje dubbel op toch?
net als zonder kenteken rijden en je bent niet verzekerd als je geen kenteken heb is dat toch logish dat je niet verzekerd ben?
 
de overheid heeft geld nodig :| Daarom dus...

Eerlijk is eerlijk, genaaid is het wel, maar wat doe je ertegen...
 
Hier kun je gewoon niet tegen in gaan. Regels zijn regels zeggen ze toch. Kan je inmiddels wel vertellen dat je boete 60 euro word.
 
@ Niek als de situatie echt zo is zoals de TS beschrijft dan is dit gewoon een agent die duidelijk op boetes uit is.
 
Dat is de andere kant van het verhaal, buiten dat ben je gewoon wel fout als je niet rijd waar je moet rijden. Dat sommige agenten je alleen maar willen naaien weet ik maar al te doen alleen je kan er niks tegen beginnen.
 
Hij vraagt welke hij kan verwachten aangezien hij geen geel papiertje heeft gehad volgens mij ;)
 
klopt, agent zei dat ik een boete kreeg en ging erweer vandoor. dus ik wou even duidelijkheid.

margoed, een mijn verklaring niet opschrijven hoeft dus niet ?

oke is was fout margoed, agent was er inderdaad opuit om een dagje boetes te schrijven heeft verschillende brommers aangehouden en papier controle gehouden enzo, margoed
 
Waarschijnlijk krijg je negeren verplicht bromfietspad. En een verklaring is niet verplicht om die te geven idd....
 
oke,

over die verklaring , die heb ik dus wel gegeven alleen heeft die agent het niet opgeschreven
 
is de boete geldig als de agent mijn verklaring (die wel gegeven) is vergeten op te schrijven
 
is de boete geldig als de agent mijn verklaring (die wel gegeven) is vergeten op te schrijven

Hij heeft jouw verklaring niet eens nodig.
Je hebt een regel overtreden of je het nou deed omdat je
moeder opsterven lag of omdat je er gewoon zin in had
dat boeit hun niet vragen voor een verklaring moeten ze gewoon
doen als routine het stelt weinig voor aangezien je dit moeilijk kan
aanvechten vond hij dit blijkbaar niet belangrijk genoeg om op te schrijven.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top