nederland-gaat-bromfiets-met-verbrandingsmotor-toch-verbieden-

eurokit

Broem Broem Pff Pff
Was op google ..(niet voor dit) maar kwam het wel tegen:


Als het voor nieuwe scooters is heb ik er niet zo`n probleem mee.(ging er natuurlijk toch een keer van komen). (sla zelf gewoon veel delen in zover het mogelijk is) en rijd gewoon door zover het kan.)

Wel als het voor alles geld.. (ga niet weten waarmee ik dan naar me werk kom) Fietsen duidelijk geen zin in)


Even een belangrijk stukje tekst:

De verwachting is dat er aan het einde van dit jaar er meer over bekend is. Dan kan men uitsluitsel er over geven. Mocht het niet lukken, dan geldt er in 2025 nog altijd een Europees verbod op de bromfiets met verbrandingsmotor. We zijn benieuwd wie dan de Gilera Runner met Polini-uitlaat van de buurjongen gaat confisqueren, want wat een klerekabaal maakt dat ding, zeg. Dat is overigens ijdele hoop, want het gaat om de verkoop van NIEUWE snor- en bromfietsen die aan banden wordt gelegd.
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

De schrijver staat zo te lezen aan de kant van den haag.
Maar het was te verwachten na de verban-de-snor-naar-de-rijbaan campagne en de inmiddels landelijke helmplicht voor snorders die nu worden ingehaald door e-bikes zonder helm...

Ze doen toch wel wat ze willen :(
Maar als straks niemand meer een snorscooter heeft, wat gaan ze dan doen?
APK en wegenbelasting invoeren voor bromscooters?
 
dat wordt een strop voor de middellange afstands woon-werk rijder: kan me nog herinneren dat ik najaar en winter 24 km heen en 's avonds 24 km nou had ik een elektrische scooter daar wel binnen aan de stroom kunnen zetten, maar als mijn collega's dat ook willen... want wat blijft er over van de 75 km actieradius als die scooter buiten bij temperaturen rond het vriespunt staat?
 
Lijkt mij dat ze dit simpelweg doen omdat ze aan auto's veel meer verdienen. De 4t injectiescooters die nu nieuw verkocht worden rijden met gemak 1 op 40+. Dus ze om millieu redenen verbieden klinkt een beetje raar.

Apk en wegenbelasting zie ik ook nog wel aankomen
 
Apk en wegenbelasting zie ik ook nog wel aankomen
tuurlijk, "je rijdt toch op de weg, niet meer op het fietspad" (ik zie de lokale wegen ook nog wel vollopen met scooters, als maar de helft van alle snorscooters wordt omgekeurd of vervangen door bromscooters!)
 
Lijkt mij dat ze dit simpelweg doen omdat ze aan auto's veel meer verdienen.
Nee, want ook de auto willen ze weg hebben (je eigen auto, om precies te zijn).
Ze willen iedereen aan de deel auto/scooter en afhankelijk van het OV hebben.

Maar dat concept is om allerlei redenen mislukt, waardoor de betreffende bedrijven zich nu alleen richten op de grote steden. (go sharing deed dit al, van felyx en check weet ik niet).
Het zal vooral kommer en kwel worden voor hen in het noorden en zuiden van Nederland, aangezien de afstanden daar groter zijn...
Dat haal je vaak in goede omstandigheden niet echt met een e-scooter tenzij je fors in de accu investeert én op je bestemming kunt laden (alhoewel hierdoor de accu ook sneller verouderd).
 
Last edited:
Back
Top