neco gpx 50cc 2T

jules_M

New Member
hallo ik heb al even een neco gpx 50 uit 2017 ik denk dat dit de laatste versie was voor ze zijn ovegestapt op 4T. Ik heb al veel rondgekeken maar bijna nergens vind ik eigenlijk onderdelen voor hem op te voeren. Ook een andere uitlaat is moeilijk te vinden. Weet iemand welke uitlaat hier op zou passen of andere dingen zoals bv carbu of nieuwe cilinder koppeling... Alles wat kan helpen mag. Setup nu: helemaal standaard alleen nieuwe lichtere rolletjes en varioring eruit trekt ongeveer 55-60.
 
Advertisement - register to remove this

Voor een bijna originele scooter is dit toch een goeie snelheid.
Persoonlijk zou ik hier verder niks meer aan doen maar dat is ieders eigen keuze natuurlijk want betrouwbaarheid is ook veel waard en die holt alleen maar achteruit als je eenmaal begint met opdrijven.

Maar misschien kom je iets verder als je weet welk blokje eronder ligt want Neco is gewoon één van de zoveel clones.
Bloktypenummer vindt je in de meeste gevallen hier:Locate engine code.png

Locate engine code1.png
 
De Neco GPX 50 is zowel verkrijgbaar met een 2 takt als 4 takt motorblok.
Het Taiwanese merk Keeway heeft een aantal jaar terug ook al is zo'n mindfuck uit gehaald met de F-act EVO 50...

Is verder niet belangrijk en is de 4 takt variant uitgerust met een Euro 5 volledig injectie motorblok.
Jouw 2 takt GPX is uitgerust met een Euro 3, carburateur 2 takt motorblok welke zeer waarschijnlijk afkomstig is van (het ook Taiwanese merk) CPI! Via de motorblokcode zoals Sparky al aangaf kun je een hoop terugvinden./traceren...

Bijvoorbeeld de code: 1PE40QMB-2!
Dit is een replica kloon van het Minarelli motorblok. Hiervoor zijn in ieder geval een hoop onderdelen te verkrijgen op het www.
Helaas is het aanbod in België en Nederland steeds kleiner en zien we deze scooters vooral terug in het buitenland.

E.v.t, voor parts/onderdelen!



Edit: Voor meer parts qua iets sneller gaan voor de CPI motor, zie ook:

 
Last edited:
zou normaal een projectje worden daarom dat ik hem sneller wil laten lopen. bedankt ik ga dit is nakijken. Ik zag ook online een Hispeed van polini voor 2t maar zou deze passen? https://www.motorkit.com/nl/transmi...t-neco-one-50-2t-gpx-50-2t-euro-4-crox-4.html

Ja, die zal best wel passen aangezien ze ermee adverteren!
Maar of dit nou ineens het wondermiddel is waar iedereen al jaren op wacht betwijfel ik toch ten zeerste.
Alleen is de prijs voor zo'n magische variateur nogal wat aan hoge kant waardoor deze toch flink wat aan magische kracht verliest!

Als je wilt dat het motorvermogen flink toeneemt op een 2 takt, kun je het beste een behoorlijke terugloop uitlaat zonder restricties monteren van een bekend merk! Nadeel hiervan is dat het toerental dan ook flink omhoog gaat i.c.m. een standaard variateur en halfpoelie.

Dit is weer simpel op te vangen met een normale Polini variateur bijvoorbeeld waardoor de power hetzelfde blijft met veel minder toeren op top. Hierboven beschreven lijkt dus makkelijk uitvoerbaar, maar dat is het niet helaas!

Je moet het dus zo afstellen dat het goed reageert en ook rijdt met zowel een koude als warme motor en daar gaan de meeste peeps de mist in! Carburateur, vario en koppeling afstelling zullen en moeten wel aangepast worden!
 
Last edited:
Back
Top