Neco for cdi (scooter)

Dreamless12

New Member
Hallo, ik ben nieuw hier.

Ik kocht recent een nieuwe brommer a klasse Neco for.

N'a een tijd ermee rijden merk ik dat mijn brommer zich meer en meer inhoud.
Terwijl hij verminderde in snelheid wanneer het een klein beetje berg af ging inhet begin doet hij dit nu ook bij bergop.

Kan het zijn dat er een fout is met de cdi?
Ik had vroeger een 2takt en hij stuttered toch niet zoveel als deze brommer. Hij gaat van 30kmph naar 20 en dan trekt ie weer op in schokken.

Alle info is welkom

Grtn
 
Advertisement - register to remove this

Dreamless12 said:
Ik kocht recent een nieuwe brommer a klasse Neco for.

Hallo Dreamless,

ik weet niet wat je verstaat onder "recent" maar een nieuwe scooter moet zonder problemen lopen en niet alleen voor een paar weken/maanden, doet hij dit niet zou ik toch even contact opnemen met de dealer bij jouw in de buurt.
Niet dat we je niet willen helpen maar zelf eraan gaan sleutelen betekent vaak dat de garantie vervalt.

Ik heb even de neco.be site bezocht en zo te zien zijn er massa's dealers in Belgie.
 
De brommer is nieuw en is niet opgevoerd. Ik begrijp dat de brommer zich wat inhoud bij x aantal toeren maar dat hij het zoveel doet begrijp ik niet. Ik doe hem volgende week binnen voor onderhoud. De dealer zei de eerste keer dat het normaal is dat ie 10kmph trager rijd wanneer hij zen toeren heeft.
 
Vreemd verhaal. Ik zou zorgen dat je hem in elk geval goed krijgt na de beurt, want hoe langer je wacht hoe lastiger het wordt om daarna niet in de situatie te komen dat de dealer vind dat het ook door een berijder kan zijn veroorzaakt.
 
Als je hem recent gekocht hebt, dan ga je er toch ermee terug?? Dat lijkt mij het eerste wat ik zou doen.. Tenzij de dealer echt alleen maar lopen te prutsen.

Zou eerder denken aan een te kleine sproeier vanaf de fabriek.. Dat is tegenwoordig heel normaal en dat gebeurd met alle nieuwe scooters om aan de milieu eisen te voldoen.. Maar echt goed is het ook niet voor de motor.

Neem aan dat het een euro 4 model is.. En ja dat zit dan in de ECU ingesteld hoeveel die maximaal mag geven.. Heel veel dealers weten niet om ze met dit nieuwe systeem moeten omgaan..
 
Beste
Ik heb ook 1 maand geleden(tweede hands) een 50cc neco azzuro gekocht 25kmh. Motor is nog maar 1 jaar oud (aankoop factuur 09.09.2019) en heeft nog 1000km. Opeens hapert stottert de scooter, motor draait niet rustig, heeft iemand hiermee ervaring. Verschillende dealers gebeld van neco die zeggen dat zij niet meer neco verkopen juist omwille van veel problemen zeggen zij, dealer waar wij gekocht hebben is failliet. Dus ik zit met een kapotte scooter die nog maar 1 jaar oud is. Ondertussen een gepensioneerde mekanieker (ook zelf een scooter winkel gehad) die heel veel ervaring heeft heeft ook naar alles gekeken maar vindt de oorzaak niet. Kleppen, benzine filter, bougi vervangen. Graag aub reacties
 
Ik zou een eigen draadje maken dan blijft de boel overzichtelijker.
Maar misschien toch even een kort antwoord/vraag.

Heb je benzine in de tank vervangen voor verse?
Dit omdat de brandstof met ethanol toevoeging sneller slecht wordt.

Heb je de carburateur al eens goed schoon gemaakt?
 
Nog steeds niet opgelost, mechaniekers hier in Belgie waar ik geweest ben doen alsof zij van lucht vallen en de probleem 1e keer horen, Neco merk is echt geen aanrader, zelfs heeft de scooter nog 1 jaar garantie maar vindt niemand om te maken, ik zou dit ergens anders ook moeten posten dat andere mensen niet dezelfde fout maken als mij om een neco te kopen
 
Back
Top