Neco abruzzi (chinese scooter) start net niet

Brentje

Member
Beste forumleden,

Ik heb vorig jaar een Neco abruzzi ergens gratis op de kop kunnen tikken. Deze had serieuze kappenschade en startte niet. De kappen heb ik ondertussen verzamelt.
Maar over het niet starten geraak ik niet uit.
Als ik hem probeer te starten, is er soms (als ik vol gas geef) een ontsteken. Precies of hij begint met draaien, maar dan toch niet start.

Het volgende heb ik al geprobeerd:
- Kleppen gesteld (had eerst geen weerstand bij kicken)
- bobine en bougie vervangen
- benzinefilter vervangen en nieuwe euro 98 getankt.
- inlaatspruitstuk vervangen, waren scheurtjes zichtbaar. Isolator was ik vergeten te bestellen. Dus voorlopig zit de oude er nog op.
- carburateur gekuist, hier zat wel veel groene aanslag op de onderdelen. (Misschien weggezet met euro 95?)
Dus deze heb ik volledig gereinigd met remmenreiniger en alle sproeieren, kanalen doorgeprikt. Daarna alles nog eens goed doorgespoten met remreiniger en daarna met perslucht.

Daarna heb ik proberen starten met luchtfilter geen resultaat. Even zonder geprobeerd en dan met volle gas ontstak hij even het mengsel, maar starte niet door...
Ook ploft hij precies een beetje in de carburateur ( inlaat van luchtfilter). Geen idee wat dit kan zijn.

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?
Alvast bedankt.
 
Advertisement - register to remove this

Ook ploft hij precies een beetje in de carburateur
Lekkende inlaatklep misschien?
Staat de boel wel goed op tijd? (vliegwiel & nokkenas)
Heb je een goeie vonk bij elke slag van de motor?
Heb je al eens geprobeerd het beestje te starten door een beetje remmenreiniger in de inlaat van de carburateur te spuiten?
 
Lekkende inlaatklep misschien?
Staat de boel wel goed op tijd? (vliegwiel & nokkenas)
Heb je een goeie vonk bij elke slag van de motor?
Heb je al eens geprobeerd het beestje te starten door een beetje remmenreiniger in de inlaat van de carburateur te spuiten?
Bedankt voor uw reactie.
De vonk heb ik getest door deze bij het deksel te houden. Die is inorde.

Hoe zou ik kunnen testen of de inlaatklep lek is? Ik heb nog een andere gy6 scooter en ze hebben ongeveer hetzelfde compressie denk ik (met de kickstart heb ik dit gevoeld).

Ik heb al start pilot geprobeerd, maar ook zonder resultaat. Moet ik hier veel van spuiten of periodiek?

Wat me vooral achterdochtig maakt is de groene aanslag voor het reinigen van de carburateur. Maar ik weet niet of dit misschien de oorzaak is? (Niet volledig proper ofzo)
 
Hoe zou ik kunnen testen of de inlaatklep lek is?
Beste manier is denk ik een compressietest doen.
Anders moet je de kop eraf halen en op de manier testen zoals in het YT filmje hier beneden.
Wat me vooral achterdochtig maakt is de groene aanslag voor het reinigen van de carburateur. Maar ik weet niet of dit misschien de oorzaak is?
Als alle groene aanslag weggepoetst is, is dit niet de oorzaak.
Wordt je bougie vochtig/nat na een paar tevergeefse startpogingen?
 
Dag forumleden,

Hierbij een update. Ik ben langs gegaan bij iemand die voor en na aan scooters sleutelt. Die zei dat de carburateur "loopt" en zei dat dit een gevolg was van slechte benzine.
Hij adviseerde me een andere caburateur, want een revisiekitje helpt niet met dit probleem blijkbaar.
Dus een andere carburateur erin en loopt terug als een zonnetje.

Nu heb ik nog een scooter, deze draait goed stationair. Maar als ik gas geef duurt het soms wel 10 seconden voordat de scooter naar een hoger toerental gaat. Wat zou dit de kunnen zijn? Ook een carburateur probleem?
 
Beste forumleden,

Ik heb vorig jaar een Neco abruzzi ergens gratis op de kop kunnen tikken. Deze had serieuze kappenschade en startte niet. De kappen heb ik ondertussen verzamelt.
Maar over het niet starten geraak ik niet uit.
Als ik hem probeer te starten, is er soms (als ik vol gas geef) een ontsteken. Precies of hij begint met draaien, maar dan toch niet start.

Het volgende heb ik al geprobeerd:
- Kleppen gesteld (had eerst geen weerstand bij kicken)
- bobine en bougie vervangen
- benzinefilter vervangen en nieuwe euro 98 getankt.
- inlaatspruitstuk vervangen, waren scheurtjes zichtbaar. Isolator was ik vergeten te bestellen. Dus voorlopig zit de oude er nog op.
- carburateur gekuist, hier zat wel veel groene aanslag op de onderdelen. (Misschien weggezet met euro 95?)
Dus deze heb ik volledig gereinigd met remmenreiniger en alle sproeieren, kanalen doorgeprikt. Daarna alles nog eens goed doorgespoten met remreiniger en daarna met perslucht.

Daarna heb ik proberen starten met luchtfilter geen resultaat. Even zonder geprobeerd en dan met volle gas ontstak hij even het mengsel, maar starte niet door...
Ook ploft hij precies een beetje in de carburateur ( inlaat van luchtfilter). Geen idee wat dit kan zijn.

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?
Alvast bedankt.
Hoe ben je tot bij de carburator geraakt. Heb ook een abruzzi en wil ook carburateur vervangen. Maar ik geraak niet aan de vijzen om het zijpaneel te verwijderen. Hoe doe je dat ?
 
Back
Top