Navi...

ik heb een Tomtom 710, werkt ook super. en heb voor noodgevallen :p Tomtom 6.0 europa op me N70. werkt ook niet verkeerd trouwens,
alleen voor lange ritten enz werkt zo'n "normale" tomtom beter.
 
Ik verkoop die dingen voor me werk, er zijn echt heel veel goede navi's op het moment.

Sony NVU-92t

[ir]http://campaign.odw.sony-europe.com/images/press/navigation/U92T_front.jpg[/ir]
+ heel groot scherm
+ houder die ook op je dashboard blijft plakken ( = ideaal!)
+ handige bediening ( je kan aan een adres een teken geven, dus een dakje om naar huis te gaan bijvoorbeeld)
+ tmc standaard
+ duidelijke navigatie

- redelijk onhandig om mee te nemen ( niet echt portable dus
- onhandig update / flitsservice systeem

kost in de winkel 349 om 399 (benelux / europa)


Tomtom one XL

TomTom%20One%20XL.jpg


+ groot scherm
+ handig en simpel om te bedienen
+ duidelijke navigatie
+ standaard met tmc

- houder wil nog wel eens van het raam vallen
- geen opbergtasje meegeleverd
- dure accesoires!

kost ook 349 om 399 in de winkel

harman kardon gps500

HARMANKARDON_GUIDEANDPLAY.jpg


+ goede duidelijke navigatie
+ heel mooi grafisch display
+ films bekijken, mp3 afspelen (is dus navigatie en mp3/videospeler in 1)
+ accu moet 4-6 uur meegaan!
+ standaard tmc
+ houder plakt ook op dashboard
+ als enigste std met thuislader

- weinig instelmogelijkheden navigatie ( geen stemkeuze, std vrouwenstem)
- voor velen te uitgebreid (9 vd 10 willen alleen navigatie, dus deze is dan te duur)
- alleen met Europa kaart te krijgen

kost 499 in de winkel

Pioneer S2

pioneer-avic-s2-043.jpg


+ Bluetooth
+std de meeste wegen geprogrammeerd
+ heel duidelijk menu (software is hetzelfde als die van de x1bt (en dat is het klapscherm van pioneer van 1799,-!))
+ pianozwart:P
+ std met tmc
+ uit te breiden met vaste installatie voor weinig (dus mute van radio, gelijk voeding etc)
+ mp3 afspelen

- klein ivm bovengenoemde
- geen dashboardbevestiging
- pas vanaf eind zomer ws leverbaar

Winkelprijs weet ik nog niet, ik denk 449

Ikzelf zou kiezen voor de Sony als ik hem alleen voor het navigeren zou gebruiken. Heel mooi grafisch display, handige houder die overal op plakt, en handig in bediening, vooral met die tekenfunctie
Maar als ik wat geld over had zou ik tog voor de harman kardon kiezen, die is tog zo gaaf met die videofunctie, beeld is echt absurd scherp:~
Oja, staar je niet blind op de bluetooth functies van die dingen, het is leuk, maar hoe vaak ga je zo'n portable nou meenemen? als je het mij vraagt is bluetooth op de portable nutteloos, beter leg je iets meer neer en ga je voor een parrot oid extra. Je ziet ook dat fabrikanten nu TMC erbij bieden, ipv bluetooth
(TMC is trouwens file en flitsinformatie)

zo:P

Btw, ga dus voor de Sony Benelux versie, superding!
 
Last edited:
Mijn pa heeft zo'n Pioneer klapscherm, die zijn ehct mooi met zo'n groot scherm maar erg duur. Ik me ma's auto hebben we nu net zo'n Garmin 250 Nuvi gezet. Ding werkt echt perfect! Maar was volgens mij 335,- (Europa versie)
 
Joost, ik bedoel de TT One Europa... Baasje, thanx, maar ik vind 350-400 teveel, voor 300 rond zijn aardige dingen te koop... Must-have is heel Europa, dus geen Benelux (zit volgende week in Italië)...

Erik, een AVIC is erg duur, die gaan richting de 2k...

Ben atm wat reviews aan het lezen, Garmin Nuvi 250 scoort erg goed (maar die vind ik niet mooi, ik weet het, het is een flutargument 8P ), Mio C320 staat mij wel erg aan...

mio-c320-01.gif
 
Ik zou hem alleen echt op een brodit proclip monteren en het laadkabeltje mooi wegwerken, ipv zo'n HONDS lelijke zuignap.
 
Erik, een AVIC is erg duur, die gaan richting de 2k...

Ben atm wat reviews aan het lezen, Garmin Nuvi 250 scoort erg goed (maar die vind ik niet mooi, ik weet het, het is een flutargument 8P ), Mio C320 staat mij wel erg aan...

mio-c320-01.gif

Wtf, wist niet dat die dingen ZO duur waren. Dacht echt 500e ofzo :rolleyes:

Die Mio heeft wel een heel erg klein stukje scherm wat effectief gebruikt wordt zeg, zo heb je er nog weinig aan imho
 
Heb hem ff in het echt gecheckt, en die Mio geeft veel overbodige info, en werkt niet zo lekker intuitief als een Tom Tom of Garmin... Heb een Garmin Nuvi 250 genomen, echt een fijn ding, lekker compact, niet te duur (€ 289,= betaald) en heel Europa erop :)

Thanx voor alle replies :)

Nu wil ik nog een laadkabeltje met USB-aansluiting hebben... Kijken of zoiets leverbaar is... Vind het zo stom om met een open asbak rond te rijden, laadt ik hem liever op vanaf de USB-poort van m'n JVC HU...
 
Ik zou hem alleen echt op een brodit proclip monteren en het laadkabeltje mooi wegwerken, ipv zo'n HONDS lelijke zuignap.

Ik ga weleens bestuderen wat leverbaar is... Mijne kan je trouwens ook rechtop op je dash monteren, is al iets minder lelijk en irri...
 
@ bart. Die Sony die ik poste is ook te krijgen met een normaal beeldscherm (formaat tomtom one). scheelt 50 euro

Erik, navigatie in klapschermen is schreeuwend duur. Je bent vaak goedkoper uit als je een DuBbElDiN toestel neemt (begint vanaf 1399 = pioneer avic d3). Geilste toestel op dit moment is de Pioneer Avic hd3bt:~
 
DuBbElDiN ja? :+

Bart, nice, maar een 250W was geen optie? :)
Voor Leon hebben ze ook Brodit Proclips.. Maar ik weet niet of je weer voor Garmin apparaten daar montage clips voor hebt..
 
250W is weer wat duurder, en dit is best een leuk formaat... Ga weleens kijken wat er allemaal mogelijk is, moet nog een hoesje hebben enzovoorts...
 
Back
Top