Natte drab rondom voetpakking?

Hallo,
Ik heb een zip 2t 2014 en 5 dagen geleden heb ik een dr 70 gemonteerd. Maar het viel me op dat er soort van natte drab onder de uitlaat flens en erop zit en ook aan de rechterkant van de cilinder.
En er is ook voor mij gevoel veel ruimte tussen de cilinder en carter. Aan de bovenkant zie ik wel dat hij dicht op elkaar ligt

Ik heb nog wel genoeg compressie en hij rijd normaal (ben hem nog aan het inrijden)

Kan dit komen doortrekken ik te veel olie heb gemengd of moet ik ff nieuwe pakkingen erop doen

Alvast bedankt
 

Attachments

  • IMG-20230722-WA0013.jpg
    IMG-20230722-WA0013.jpg
    133.9 KB · Views: 20
Advertisement - register to remove this

In de titel spreek je over voetpakking in je tekst over uitlaatflens, verwarrend allemaal!.
Waar komt die olie nu precies uit, van tussen je voetpakking of via de pakking van je uitlaatflens.

Indien het tweede, kan het inderdaad zijn dat je te veel olie hebt gemengd.
Maar waarom olie bij de benzine mengen als je brommer een oliepomp heeft of is die er niet meer?
Hoeveel olie heb je bij hoeveel liter benzine gemengd dan?
 
In de titel spreek je over voetpakking in je tekst over uitlaatflens, verwarrend allemaal!.
Waar komt die olie nu precies uit, van tussen je voetpakking of via de pakking van je uitlaatflens.

Indien het tweede, kan het inderdaad zijn dat je te veel olie hebt gemengd.
Maar waarom olie bij de benzine mengen als je brommer een oliepomp heeft of is die er niet meer?
Hoeveel olie heb je bij hoeveel liter benzine gemengd dan?
Ik denk dat het meeste uit de voetpakking komt. De brommer heeft nog wel een oliepomp maar mij is aangeraden om wat extra olie in de benzine te goeien want het is een nieuwe cilinder.

Ik heb trouwens geen pakking bij me uitlaatflens
 
Lijkt me eerder uit de uitlaat komen. En als daar geen pakking tussen zit zal dat het ook wel zijn.
Er hoor toch geen pakking daar te zitten?
Post automatically merged:

Het lijkt wel of de uitlaatpoort op het Carter zit ipv er voorbij , als dat zo is , kan de Cilinder niet volledig op het Carter getrokken worden.
Heb net ff gekeken en denk niet dat dst het probleem is
Post automatically merged:

Ik kan met een platkop de pakking rond bewegen. Ik ga denk ik toch maar ff nieuwe pakkingen kopen
 
Last edited:
Natuurlijk hoort er bij de uitlaat een pakking te zitten.

Als hij daar zo ver open staat als jij claimt/denkt, (wat ik helemaal niet zie, maar goed) loopt hij echt niet. Natuurlijk kan je een uitstekend lipje bewegen met een schroevendraaier.
 
In de titel spreek je over voetpakking in je tekst over uitlaatflens, verwarrend allemaal!.
Waar komt die olie nu precies uit, van tussen je voetpakking of via de pakking van je uitlaatflens.

Indien het tweede, kan het inderdaad zijn dat je te veel olie hebt gemengd.
Maar waarom olie bij de benzine mengen als je brommer een oliepomp heeft of is die er niet meer?
Hoeveel olie heb je bij hoeveel liter benzine gemengd dan?
vriend van mij had 40ml erbij gegooid (ik weet het is een beetje veel)
Post automatically merged:

Nee, gewoon een uitlaatpakking kopen. Dit kan je niet maken van pakkingpapier.
kut dus moet hele nieuwe voorbocht kopen
 
Ik heb inmiddels de pakking vervangen en er wad inderdaad zwarte drab aan de rechter en onderkant van de cilinder (boven was niks en linkerkant kon ik niet zien)

Ik zie nogsteeds wel die natte drab liggen maar wat minder. Ik ga gwn zo doorrijden
 
Back
Top