Er is goed nieuws, ik ben fervent GY6 verkrachter!Van de gebruikers die hier zitten rijden 9 v/d 10 mensen hier geen 90cc 4takt cilinders. Dus ja dan zal je denk ik ook niet zo snel het perfecte antwoord krijgen hier.
die orginele kymco krukassen kunnen aardig wat hebben, ik had er een 90cc op zoon kit, op een blok van meer dan 15 jaar oud, niks aan het handje, op een chinees blok onder zoon bami brommer zou ik de as vervangen, daarnaast kon ik de cilinder probleem loos monteren op het carterEr is goed nieuws, ik ben fervent GY6 verkrachter!
Kymco People S... Carburateur viertakt? Dan heb je het 139QMB motorblok.
90cc is een ongebruikelijk nummer, dat zou een 52mm boring betekenen. (51.4 is meestal de precieze boring, dat is 86cc). Ook proberen ze vaak 50mm cylinders als 90cc te verkopen, maar 50mm is 80cc. Of ze proberen zelfs een 50mm cilinder te verkopen als 100cc.
Een cilinder met deze boring gaat niet in je carter passen, dan ga je moeten hakken. Misschien dat je er eentje vind met een hele dunne wand die wel past maar daar kan ik de betrouwbaarheid niet van garanderen.
Ook draai je je motortje redelijk snel kapot als je 'm op een standaard krukas monteert. Mensen vergeten het krukas vaak, alsof het "slechts het onderdeel is waar je de zuiger aan vast maakt". Nee, het krukas zet de omlaag duwende kracht om in roterende kracht. Ook is het krukas op een bepaald gewicht gebalanceerd, een 90cc zuiger is significant zwaarder dan een standaard dus is de boel uit balans.
Kymco krukassen zijn sterker dan Chinese GY6 krukassen, maar ook deze kennen hun limiet. Boven de 80cc zou ik niet gaan. (Voor een Chinese GY6 zou ik niet groter gaan dan 72cc/47mm)
Voor viertakt zijn de goedkope cilinderkits vaak best prima in orde, een 139QMB blok heeft sowieso vrij losse toleranties dus het komt allemaal niet zo nauw.
Buiten dit allemaal is een People S ook niet echt een goeie scooter om op te voeren. Deze hebben nog al een vervelende overbrenging, heel snel zullen ze dus ook niet gaan. Welke cilinder je er ook op monteert, 70kmh is vaak de max die je eruit kan halen.
Die krukasjes van Kymco zijn inderdaad behoorlijk sterk en ik heb er zelf ook nog geen gesloopt, maar het blijft een behoorlijk onbalans zo'n 90cc/52mm zuiger waar de krukas totaal niet op gebalanceerd is.die orginele kymco krukassen kunnen aardig wat hebben, ik had er een 90cc op zoon kit, op een blok van meer dan 15 jaar oud, niks aan het handje, op een chinees blok onder zoon bami brommer zou ik de as vervangen, daarnaast kon ik de cilinder probleem loos monteren op het carter
Ik houd een ouwe kymco filly daar paste hij zo op, was ook meer humor, zou zelf ook de as vervangen als ik zoon cilinder zou monteren als ie wat langer mee moetDie krukasjes van Kymco zijn inderdaad behoorlijk sterk en ik heb er zelf ook nog geen gesloopt, maar het blijft een behoorlijk onbalans zo'n 90cc/52mm zuiger waar de krukas totaal niet op gebalanceerd is.
Betrouwbaarheid boeit mij niet zo veel, maar voor de meeste is het wel belangrijk. Ik zou een 90cc niet aanbevelen op een standaard krukas. 90cc is echt zo'n 50/50 gevalletje, de kans is best redelijk dat het krukasjes het vrij vlot opgeeft en dat heb ik zelf ook al vaker gezien.
80cc zou ik 75/25 geven, 72cc gaat niet kapot.
Ofdat ie past, er is best wel wat verschil tussen de grootte van het gat tussen verschillende blokken. Ik weet toevallig dat de eerdere People S best krap is, de Super 8 en Agility 16 ook. Hier heb je opgemeten net 52mm ruimte, een 50mm met een dunne rand past net, een 52mm niet.
Bij de Agility 50 12" past het meestal wel. Die hebben meer ruimte.
Kan je niet vertellen waarom dit zo verschilt.
Beste 4takt naraku v.2 90 cc als je van power!! houIk wil een nieuw project starten maar ik weet niet welke 90cc bigborekit ik moet halen voor me kymco people s
€150 naraku 90cc
€150 mezoly 90cc
€200 naraku v.2 90 cc
Graag alleen melden als je er van af weet
Wouw!!! en ?? maak je dan Wheelies ???Beste 4takt naraku v.2 90 cc als je van power!! hou