Naraku of mezoly 90cc

Limes

Member
Ik wil een nieuw project starten maar ik weet niet welke 90cc bigborekit ik moet halen voor me kymco people s
€150 naraku 90cc
€150 mezoly 90cc
€200 naraku v.2 90 cc

Graag alleen melden als je er van af weet
 
Advertisement - register to remove this

Als ik de kwaliteit kan bepalen aan de hand van een 2takt cilinder.. Ben ik zelf niet zo heel te spreken over naraku..
Cilinder metaal is opzicht oke en goed gehoont.. Alleen zuigerveren van dat merk cilinder zijn nogal erg aan de goedkope kant.
Ook dat ze vaak van de originele cilinder specificaties afwijken.. (in mijn geval waren de spoel kanalen wijder dan de originele en dit belemmerde mij in het goed afstellen van deze cilinder. Op laag na stationair had de cilinder duidelijk meer brandstof nodig dan mijn originele.

Ik snap ook niet waarom naraku van die 90cc daarnaast ook nog een Versie 2 heeft. Net alsof versie 1 diverse foutjes heeft gehad en dit is opgelost bij versie 2. Dus ga er vanuit dat versie 1 dan de oudere versie is, en je deze beter in de winkel kan laten liggen.

Ik snap dat je een duidelijk en goed onderbouwd antwoord van ons verwacht.. Van de gebruikers die hier zitten rijden 9 v/d 10 mensen hier geen 90cc 4takt cilinders. Dus ja dan zal je denk ik ook niet zo snel het perfecte antwoord krijgen hier.

Verschil tussen mezoly en naraku.. Denk dat beiden wellicht zo`n beetje hetzelfde zijn..

Persoonlijk zou ik zelf voor de mezoly gaan.
 
Van de gebruikers die hier zitten rijden 9 v/d 10 mensen hier geen 90cc 4takt cilinders. Dus ja dan zal je denk ik ook niet zo snel het perfecte antwoord krijgen hier.
Er is goed nieuws, ik ben fervent GY6 verkrachter!


Kymco People S... Carburateur viertakt? Dan heb je het 139QMB motorblok.

90cc is een ongebruikelijk nummer, dat zou een 52mm boring betekenen. (51.4 is meestal de precieze boring, dat is 86cc). Ook proberen ze vaak 50mm cylinders als 90cc te verkopen, maar 50mm is 80cc. Of ze proberen zelfs een 50mm cilinder te verkopen als 100cc.

Een cilinder met deze boring gaat niet in je carter passen, dan ga je moeten hakken. Misschien dat je er eentje vind met een hele dunne wand die wel past maar daar kan ik de betrouwbaarheid niet van garanderen.

Ook draai je je motortje redelijk snel kapot als je 'm op een standaard krukas monteert. Mensen vergeten het krukas vaak, alsof het "slechts het onderdeel is waar je de zuiger aan vast maakt". Nee, het krukas zet de omlaag duwende kracht om in roterende kracht. Ook is het krukas op een bepaald gewicht gebalanceerd, een 90cc zuiger is significant zwaarder dan een standaard dus is de boel uit balans.

Kymco krukassen zijn sterker dan Chinese GY6 krukassen, maar ook deze kennen hun limiet. Boven de 80cc zou ik niet gaan. (Voor een Chinese GY6 zou ik niet groter gaan dan 72cc/47mm)



Voor viertakt zijn de goedkope cilinderkits vaak best prima in orde, een 139QMB blok heeft sowieso vrij losse toleranties dus het komt allemaal niet zo nauw.


Buiten dit allemaal is een People S ook niet echt een goeie scooter om op te voeren. Deze hebben nog al een vervelende overbrenging, heel snel zullen ze dus ook niet gaan. Welke cilinder je er ook op monteert, 70kmh is vaak de max die je eruit kan halen.
 
Ook ik ben fervent GY6 verkrachter!
Ik rijd kilometer na kilometer, soms 400 per week. In weer en wind. Ik rijd zowel de grootste als op-1-na grootste setjes (dus 52 en 50mm) van Chinese grootgrutters en ben er dol op. Ik blijf qua aanschaf altijd onder de €22,- vanwege inklaringskosten.
Natuurlijk moet de cilinder (kraag) wel in jouw blokhelften passen, maar als je jouw blok splitst, kun je teveel aan materiaal eenvoudig wegslijpen. Bij de meeste Agility's past het wel, bij de door mij gebruikte Sym blokken niet. Jouw People S kom je maar op 1 manier achter ;)
Ik plemp er ook een kop op met 20/23mm kleppen, normale tuimelaar en normale nokkenasketting, normale carb met grotere hoofdsproeier. Wel een ander nokkenasje.
Nimmer pech. Rijdt zuiniger dan 1:40. Onbegrensde CDI, rijdt bijna 80, alleen rijd ik niet vaak nog geen 75GPS. Mijn enige vrees is zwevende kleppen en daarom houd ik me meestal in, maar heb ik nog niet gehad.
Ga jouw lucht inlaat traject bijlangs en verwijder of vergroot eventuele vernauwingen, ook het plastic doorvoer tussen inlaatspruitstuk en cilinder inlaat moet ik altijd uitvijlen tot de rubberen seal.
Mijn startmotor heeft het regelmatig heul moeilijk, dus zorg dat je één kick kunt geven.
Groet,
 
Er is goed nieuws, ik ben fervent GY6 verkrachter!


Kymco People S... Carburateur viertakt? Dan heb je het 139QMB motorblok.

90cc is een ongebruikelijk nummer, dat zou een 52mm boring betekenen. (51.4 is meestal de precieze boring, dat is 86cc). Ook proberen ze vaak 50mm cylinders als 90cc te verkopen, maar 50mm is 80cc. Of ze proberen zelfs een 50mm cilinder te verkopen als 100cc.

Een cilinder met deze boring gaat niet in je carter passen, dan ga je moeten hakken. Misschien dat je er eentje vind met een hele dunne wand die wel past maar daar kan ik de betrouwbaarheid niet van garanderen.

Ook draai je je motortje redelijk snel kapot als je 'm op een standaard krukas monteert. Mensen vergeten het krukas vaak, alsof het "slechts het onderdeel is waar je de zuiger aan vast maakt". Nee, het krukas zet de omlaag duwende kracht om in roterende kracht. Ook is het krukas op een bepaald gewicht gebalanceerd, een 90cc zuiger is significant zwaarder dan een standaard dus is de boel uit balans.

Kymco krukassen zijn sterker dan Chinese GY6 krukassen, maar ook deze kennen hun limiet. Boven de 80cc zou ik niet gaan. (Voor een Chinese GY6 zou ik niet groter gaan dan 72cc/47mm)



Voor viertakt zijn de goedkope cilinderkits vaak best prima in orde, een 139QMB blok heeft sowieso vrij losse toleranties dus het komt allemaal niet zo nauw.


Buiten dit allemaal is een People S ook niet echt een goeie scooter om op te voeren. Deze hebben nog al een vervelende overbrenging, heel snel zullen ze dus ook niet gaan. Welke cilinder je er ook op monteert, 70kmh is vaak de max die je eruit kan halen.
die orginele kymco krukassen kunnen aardig wat hebben, ik had er een 90cc op zoon kit, op een blok van meer dan 15 jaar oud, niks aan het handje, op een chinees blok onder zoon bami brommer zou ik de as vervangen, daarnaast kon ik de cilinder probleem loos monteren op het carter
 
die orginele kymco krukassen kunnen aardig wat hebben, ik had er een 90cc op zoon kit, op een blok van meer dan 15 jaar oud, niks aan het handje, op een chinees blok onder zoon bami brommer zou ik de as vervangen, daarnaast kon ik de cilinder probleem loos monteren op het carter
Die krukasjes van Kymco zijn inderdaad behoorlijk sterk en ik heb er zelf ook nog geen gesloopt, maar het blijft een behoorlijk onbalans zo'n 90cc/52mm zuiger waar de krukas totaal niet op gebalanceerd is.

Betrouwbaarheid boeit mij niet zo veel, maar voor de meeste is het wel belangrijk. Ik zou een 90cc niet aanbevelen op een standaard krukas. 90cc is echt zo'n 50/50 gevalletje, de kans is best redelijk dat het krukasjes het vrij vlot opgeeft en dat heb ik zelf ook al vaker gezien.

80cc zou ik 75/25 geven, 72cc gaat niet kapot.

Ofdat ie past, er is best wel wat verschil tussen de grootte van het gat tussen verschillende blokken. Ik weet toevallig dat de eerdere People S best krap is, de Super 8 en Agility 16 ook. Hier heb je opgemeten net 52mm ruimte, een 50mm met een dunne rand past net, een 52mm niet.

Bij de Agility 50 12" past het meestal wel. Die hebben meer ruimte.

Kan je niet vertellen waarom dit zo verschilt.
 
Die krukasjes van Kymco zijn inderdaad behoorlijk sterk en ik heb er zelf ook nog geen gesloopt, maar het blijft een behoorlijk onbalans zo'n 90cc/52mm zuiger waar de krukas totaal niet op gebalanceerd is.

Betrouwbaarheid boeit mij niet zo veel, maar voor de meeste is het wel belangrijk. Ik zou een 90cc niet aanbevelen op een standaard krukas. 90cc is echt zo'n 50/50 gevalletje, de kans is best redelijk dat het krukasjes het vrij vlot opgeeft en dat heb ik zelf ook al vaker gezien.

80cc zou ik 75/25 geven, 72cc gaat niet kapot.

Ofdat ie past, er is best wel wat verschil tussen de grootte van het gat tussen verschillende blokken. Ik weet toevallig dat de eerdere People S best krap is, de Super 8 en Agility 16 ook. Hier heb je opgemeten net 52mm ruimte, een 50mm met een dunne rand past net, een 52mm niet.

Bij de Agility 50 12" past het meestal wel. Die hebben meer ruimte.

Kan je niet vertellen waarom dit zo verschilt.
Ik houd een ouwe kymco filly daar paste hij zo op, was ook meer humor, zou zelf ook de as vervangen als ik zoon cilinder zou monteren als ie wat langer mee moet
 
Ik wil een nieuw project starten maar ik weet niet welke 90cc bigborekit ik moet halen voor me kymco people s
€150 naraku 90cc
€150 mezoly 90cc
€200 naraku v.2 90 cc

Graag alleen melden als je er van af weet
Beste 4takt naraku v.2 90 cc als je van power!! hou
 
Misschien een beetje laat, maar ik zou absolute voor naraku gaan. Ik heb ze toevallig allebei gehad en de mezoly voelt meer als een snelle 72cc en die van naraku is eerder te vergelijken met 125cc qua optrek. Ik heb er zelf 10 gram rollen in zitten en ik ga van 0 naar 50 in 4-5 seconden. naraku is meer gericht op performance en zal daarom ook sneller kapot lopen maar ja, dat kom eenmaal kijken bij opvoeren. Koppel neemt naar gevoel minimaal 1,5/2x toe. Dubbeldik waar dus! (tip probeer naraku onderdelen vanuit Azië te bestellen, scheel een hoop geld. dat kan je met een vpn doen)
 
Back
Top